• zunzilk

nya vikt tråden

hej på er!
    tänkte starta en liten pepp tråd för alla oss som har några kilo upp eller ner till vår ideal vikt. Vi gifter oss på nyårsafton och då hade jag gärna vägt kring 78 kg så det får bli mitt delmål.
    vi kan väl följas åt och köra vägning och mätning 1 g/veckan.
    Jag styrketränar 3 ggr i veckan, kondition 2 ggr i veckan och yoga 1 g/veckan.
    Försöker äta nyttigt, dvs inte så mkt (främst) snabba kolhydrater. Just nu kör jag skräpfri månad. Vanligtvis har jagen ätar dag i veckan då jag vilar från träning och softar med familjen.
    Jag väger mig på måndagar.
    Startvikt:

18/10 85,5 kg midjemått: 87 cm

• Svar på tråden nya vikt tråden
  • Junibrud2011

Min våg har stannat på 61 kg ;) är inte lika stenhård utan unnar mej lite gott ibland, fast jag håller i 3-4 träningspass i veckan :)

• mikita

Tjoho!!! -1,2 kg på en vecka :)

Jag började LCHF för en vecka sedan, så jag tycker det är bra med den nedgången. Jag har ju liksom inte vanan inne, eller har lärt mig hur det fungerar fullt ut. Plus en hel del godisfusk eftersom jag varit ledig. Det här var verkligen en sporre :) Jag "fuskmätte" ryggen också (väger mig varje vecka, mäter varannan) och det var -0,5 cm. Rätt håll i alla fall.

• Jessan83

Jag var så inställd på att gå ner iallafall 5 kilo till bröllopet som blir på nyår men sen visade det sig att jag var gravid så nu känner jag att jag äter det som jag är sugen på (visserligen inte mkt) försöker må bra och hoppas på att bli fin i klänningen. När jag slutat noja för att inte gå ner i vikt så visade det siga tt jag gått ner 4 kilo av bara farten men som sagt en graviditet kan ju smälla till så jag kan bara hoppas och försöka njuta =)

• MariaEson

Träning är bättre än bantning. Du vinner mer och mycket mer långsiktigt med träning. Jag tränar allsidigt. Går inte ner i vikt, har snarare gått upp. Men jag är nu proportionerlig, har fått finare hållning, blivit av med "dallret" och fått snyggare byst. Ja, de är de synbara resultaten. Jag har blivit mer uthållig och är bättre på att strukturera mina studier. Eftersom mycket av träningen utförs utomhus med milslånga promenader så har jag fått finare hy. Jag tror immunförsvaret blivit bättre (kanske inbillning). Nä, mer träning, ät med sunt förnuft, drick med måtta och må toppen!

Mina mått är just nu: Byst 85, midja 70, stuss 99. Finns det några idealmått?

• litet hemligt bröllop

Någon mer som väger väldigt mycket? +130 här.

• hysterica75

började med lchf för ca 6 veckor sen.. funkar jättebra:) -6 kg än så länge.. har fuskat lite ibland på helgerna.. ätit lite choklad..
    tar minst en powerwalk om dagen, mer hinner jag inte med ibland...
    jag är aldrig hungrig och inte speciellt sugen på sött...
    har planerat att gå ner minst 8 kg till innan augusti:)

• zunzilk

Vägning i måndags efter en veckas sjukdom. + 1 kg.
    trist men nu kör jag igen och det känns hur bra som helst! Igår tränades det styrketräning bröst,triceps,mage och BFL intervaller på cykel. Hur jobbigt som helst men effektivt! :)
    Idag ska jag till gymmet igen framsida ben,axlar,biceps. :)

• Lillaplopp

Hej alla,

Jag har bestämt mig för att inte väga mig på ett tag. Jag pendlar hela tiden mellan 68,5- 69,5 kg. Kommer i stället att mäta mig varannan vecka.

Nytt för denna veckan är att jag dricker mitt te utan socker eller mjölk. Smakar inet så gott men jag försöker ändå. En frukt på förmiddagen och en på eftermiddagen också, så det inte blir för många timmar mellan mina mål.

Är snart på väg in i ett nytt IVF försök och då kommer vikten öka igen men jag ska försöka köra på med min träning så gott det går och inte äta en massa onyttigt.

• zunzilk

bytt vägdag till fredag eftersom jag har min ätar dag på fredagar så är det liksom mera rättvist så.
    Denna vecka - 1,8kg och - 3 cm i midjan (totalt 9cm på en månad) jag är nöjd. :)
    Men jag är värd varenda siffra, jag har skött mig exemplariskt i veckan. :) på rätt spår igen. :)

• mikita

Grattis zunzilk! Jag mätte mig idag, -2 cm i midja och stuss! Tyvärr ingen minskning i ryggen, där det behövs för klänningen...men det kommer väl. Har kvar min vägdag på måndag. Återkommer då.

Svar på tråden nya vikt tråden