Snabbaste sättet att gå ner i vikt?
Har ni några tips?
Jag vill verkligen gå ner i vikt till bröllopet och behöver tips på hur jag kan gå ner i vikt snabbt och också att vikten stannar där den ska. :)
Har ni några tips?
Jag vill verkligen gå ner i vikt till bröllopet och behöver tips på hur jag kan gå ner i vikt snabbt och också att vikten stannar där den ska. :)
Om man tränar så ökar förbränningen. Tränar man rejält på gymmet på fredag så kan man unna sig godis på lördag Förbränningen är högre även de dagar när man INTE tränar. Så motion motion motion...
Träning gör också att kroppen får lättare att hålla blodsockret på bra nivå.. Alltså man blir mindre sugen på allt sockrigt skräp...
Det är ju såå enkelt eller hur, träna mer och äta hyfsat nyttigt. Ändå är det så svårt?? Förståndet är verkligen inte den starkaste komponenten i CNS
Så svårt med tiden att hinna träna också..
Träna med massor av varma kläder på =) + banta samtidigt!
Slanka fungerar jätte bra för mig! tycker absolut att du ska prova det om du vill ha ett snabbt och hållbart resultat. Lycka till!:)
Jag går på LCHF dieten och för mig funkar det jättebra. Inga kolhydrater, inget socker och inte heller frukt.
Bantningspiller Thermacuts - http://bit.ly/1Cpo3HZ Jag förlorade 13 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
Jag kör LCHF!
Har gjort d i ca 4 mån och gått ner 8kg. Haft uppehåll under dec månad och inte gått upp ett gram men ska börja om nu igen till bröllopet så ja e lite mindre sladdrig ;)
För mkt funkar lchf kombinerat med periodisk fasta. Jag slipper det där ständiga tänkandet på mat. Äter när jag e hungrig och slutar när jag e mätt. Innan kunde jag tänka på mat hela tiden. Nu är mat för mig ngt jag måste ha för att överleva, givetvis gooood mat men inget jag är fixerad vid...
Är dessutom sockertorsk. D förändrades med lchf. Jag säger inte att det trollar bort sockersuget, jag kan absolut längta efter tårta bulle osv MEN jag kan nu ta en bit och nöja mig utan att vräka i mig onödig skit :)
Lycka till! Hoppas du hittar in metod som passar just Dig ??
Gäller hitta det som passar dig.
Men ett bra sätt att hålla koll är:
Köp ett billigt aktivitetsarmband (stegräknare mer eller mindre) så du ser att du aktiverar dig.
Skaffa sedan en app som tex MyfittnesPal som hjälper dig räkna kallorier gentemot träning och nedgång.
Så får du bättre koll på allting och ser vad du stoppar i dig svart på vitt
Sedan får du själv avgöra vad du skall äta osv via den diet du väljer.
Enligt appen skall jag äta massor med kolhydrater tex, men jag kör på väldigt lite kolhydrater
Så jag håller mer koll på att kalorierna är det som rekommenderas.
Vill du ha något som håller? Rör dig mycket, dra ner portionerna o sen har jag tips. skicka meddelande i så fall
Jag kör LCHF!
Har gjort d i ca 4 mån och gått ner 8kg. Haft uppehåll under dec månad och inte gått upp ett gram men ska börja om nu igen till bröllopet så ja e lite mindre sladdrig ;)
För mkt funkar lchf kombinerat med periodisk fasta. Jag slipper det där ständiga tänkandet på mat. Äter när jag e hungrig och slutar när jag e mätt. Innan kunde jag tänka på mat hela tiden. Nu är mat för mig ngt jag måste ha för att överleva, givetvis gooood mat men inget jag är fixerad vid...
Är dessutom sockertorsk. D förändrades med lchf. Jag säger inte att det trollar bort sockersuget, jag kan absolut längta efter tårta bulle osv MEN jag kan nu ta en bit och nöja mig utan att vräka i mig onödig skit :)
Lycka till! Hoppas du hittar in metod som passar just Dig ??
Det snabbaste och säkraste sättet att gå ner i vikt är att kombinera ett kaloriunderskott med regelbunden fysisk aktivitet och ett tillräckligt intag av protein i kosten. Öka mängden grönsaker, drick mer vatten och undvik snabba kolhydrater och bearbetade livsmedel. Periodisk fasta eller tidsbegränsat ätande (t.ex. 16/8) kan hjälpa till att påskynda processen. För att behålla vikten efteråt är det viktigt att gradvis återgå till en underhållande kost och fortsätta vara aktiv. Vill du ha ett exempel på en måltidsplan? 😊