• sereni­ty
    Äldre 4 Oct 19:58
    19985 visningar
    120 svar
    120
    19985

    Juni 2012

    Planerar bröllop till Juni 2012, finns det fler?


  • Svar på tråden Juni 2012
  • eosinm­immi
    Äldre 27 Jan 12:29

    Någon som ska på bröllopsmässan i malmö, och kanske vet om den är bra?

  • Äldre 27 Jan 14:21

    Jag ver på den lilla mässan i söndags på Hilton & den var bra. Det fanns allt från konditorister, flosrister, sminköser, guldsmeder, klädesbutiker mm som gjorde reklam där. Man får en del erbjudanden & det var en modeshow!


    Så jag antar att den stora blir ännu bättre med fler erbjudanden & utbud av olika arrangörer :)

  • Äldre 27 Jan 14:23

    Vi har äntligen bokat en vigselförrätare :) Jag har bokat en gratis provuppsättning samt sminkning nästa vecka. Om de är bra så bokar jag dem oxå!


    Har kontaktat 2 olika bageri/konditori för provsmakning så vi kan fixa tårtan. Så nu går det frammåt igen ;)

  • Lantli­gt i Juni
    Äldre 27 Jan 16:29

    Hej allesammans,
    Här är ännu en som gifter sig i juni (16:e kl. 15.00).
    Vigsel och fest hålls utanför Götet och går i lantligt tema. Detta bokades för knapt ett år sedan, men sedan har planeringen stannat av då jag liksom flera av era andra kände att det var så långt kvar. Men börjar nu inse att det kanske är dags att sätta igång igen. Restaurangen (ekologisk) står för all mat, tårta, dryck etc. så där behöver vi enbart klura på lite egna förslag, roliga ölsorter etc.
    Dock klurar vi fortfarande på färger, motiv etc. Väldigt svårt det där. Dock väldigt inspirerande att läsa era förberedelser, så tack så mycket!
    I och med att vi är inne på ett lantligt tema så vill jag även ha klänning som passar bra till detta, typ vintagestil med chiffong i lager-på-lager. Har sökt en hel del på nätet efter stilen utan lycka, men så äntligen hittade jag en härlig sida som jag verkligen känner speglar det jag är ute efter.
    Har även tänkt mig en blombukett av Ranunkel och Pioner i riktigt starka färger (rosa, orange, gul) och som bordsdekoration ha lite olika vaser med ängsblommor blandat med just starka färger, likt bifogade bilder. Men vad blir det då för färgtema? Hm, klurigt klurigt.



  • Äldre 27 Jan 18:27
    Lantligt i Juni skrev 2012-01-27 16:29:45 följande:

    Hej allesammans,
    Här är ännu en som gifter sig i juni (16:e kl. 15.00).
    Vigsel och fest hålls utanför Götet och går i lantligt tema. Detta bokades för knapt ett år sedan, men sedan har planeringen stannat av då jag liksom flera av era andra kände att det var så långt kvar. Men börjar nu inse att det kanske är dags att sätta igång igen. Restaurangen (ekologisk) står för all mat, tårta, dryck etc. så där behöver vi enbart klura på lite egna förslag, roliga ölsorter etc.
    Dock klurar vi fortfarande på färger, motiv etc. Väldigt svårt det där. Dock väldigt inspirerande att läsa era förberedelser, så tack så mycket!
    I och med att vi är inne på ett lantligt tema så vill jag även ha klänning som passar bra till detta, typ vintagestil med chiffong i lager-på-lager. Har sökt en hel del på nätet efter stilen utan lycka, men så äntligen hittade jag en härlig sida som jag verkligen känner speglar det jag är ute efter.
    Har även tänkt mig en blombukett av Ranunkel och Pioner i riktigt starka färger (rosa, orange, gul) och som bordsdekoration ha lite olika vaser med ängsblommor blandat med just starka färger, likt bifogade bilder. Men vad blir det då för färgtema? Hm, klurigt klurigt.


     


     


    Välkommen hit Glad Låter jätte mysigt med lantligt tema (behöver ju inte ha någon speciell färg som tema om ni inte vill) & vilka fina inspirations bilder du/ni har!!!
  • Lantli­gt i Juni
    Äldre 28 Jan 11:36
    Nikkita skrev 2012-01-27 18:27:21 följande:
    Välkommen hit Glad Låter jätte mysigt med lantligt tema (behöver ju inte ha någon speciell färg som tema om ni inte vill) & vilka fina inspirations bilder du/ni har!!!
    Tack! Ja, jag känner att det börjar fallar på plats och har hittat fina inspirationsbilder som speglar det vi är ute efter. Det mesta grubbler går som sagt till inbjudningarna. Men då vi går lite efter Magdalena Ribbing, så skickar vi ut de 3 månader innan. Så än finns det lite tid.
  • Äldre 30 Jan 10:30
    sabz skrev 2012-01-27 11:09:13 följande:
    Vi gifter oss den 9 juni i Tullinge kyrka!

    Vi letar nu lokal och det har varit ett rent h-vete! Antingen så får man inte ha med sig egen dricka eller så måste festen sluta runt 24.00. Nu kan vi ha hittat "the place" men vi ska ha möte på måndag med dom och se om det går!

    JAg vet hur jag vill ha det mesta, dukning, brudbukett, mat osv. Klänning har jag hittat men väntar lite med beställningen. save-the-date och/eller inbjudningskort ska göras snart. Bara lokalen blir klar så kan jag pusta ut lite :)
    Jag kan tipsa om foto i Tullinge www. malin-fotograf .com
  • Jessix­a
    Äldre 22 Feb 14:10

    Vi gifter oss 30:e juni. Kyrkor har vi bokat flera på Värmdö men inte bestämt vilken vi ska ta än. Vi kommer ha middag, fest och övernattning på Skeviks Gård som vi har hyrt. Klänningen är precis beställd och lagd handpenning på. Samma sak gäller ringen. Härnäst är det inbjudningskorten vi funderar på och vill få beställda. Fotograf är också färdig.

  • Äldre 22 Feb 14:34

    Äntligen börjar allt falla på plats!


     


    Kyrkan är klar sen länge


    Restaurang är klar


    Mannen har köpt frack


    Bestämde mig för klänning idag efter en veckas svårt velande & störd nattsömn... ;)


    Ring är lätt eftersom jag bara ska ha en slät i vitguld


    Frisör är klar


    Toastmaster och brudnäbb klara


     


    Återstår bara att fixa inbjudningskort (ska bara beställas) och fotograf samt fundera på sminkning...


    Nu kanske jag kan börja njuta! :D

  • Äldre 22 Feb 14:34

    Midsommarbröllop för vår del ska jag tillägga...

  • Äldre 22 Feb 14:43

    Nu har vi kommit en bra bit på vägen :)


    Förra veckan beställde vi tårtan! Är såå glad att vi hittade en tårta som även jag kan äta. Det blir en kladdkaka med hallonmousse & sockerpasta. Dekorerad med lila rosor! Super gott ;)


     


    Har beställt min ring hos en guldsmed i Malmö som gör den efter mina önskemål & så att den passar in med min förlovningsring. Längtar tills den är klar så jag kan prova den. Den första provningen är i april...


    Men det är ju ganska bra att den inte är klar än, för då hade jag haft svårt att låta den ligga i en låda tills bröllopet ;)


     


    Vi skickade ut inbjudningskorten i måndags & det börjar droppa in svar från alla håll & kanter!


     


    Nu känns det på riktigt & jag LÄÄÄNGTAR!!!!

  • annamo­pp
    Äldre 22 Feb 14:56

    Gifter oss den 23 juni =D

    Har varit lite krångel med att reservera boende för gästerna men det har äntligen fixat sig så ikväll ska vi äntligen (!!) skicka ut våra inbjudningskort (med tillhörande info om boende för de som behöver det).

    Annars är kyrka och middagslokal bokat. Klänning köpt och möte med prästen inbokat. Försöker komma på hur jag vill ha mitt hår (gifter oss i en liten by utan frisör så måste vara något enkelt jag/kompis kan fixa själva) och hitta blomsteraffär som helst ligger närmare än 13 mil bort...


  • AnnLi
    Äldre 5 Mar 10:22

    Oj vad ni hunnit planera! Vi gifter oss 16 juni men har inte kommit längre än valt datum och börjat kolla lite på ringar. Kul att läsa om alla och få inspiration :)

  • atsw
    Äldre 21 Mar 00:15

    9 juni  :)

  • Happie D
    Äldre 30 Mar 08:34

    Hej allihopa:)

    Vi gifter oss den 16 juni och har nog planerat klart det mesta:) Det blir inget traditionellt bröllop, utan det bli borgerligt och sedan bjuder vi på kaffe och tårta. Och om man sedan vill vara kvar och slå klackarna i taket så får man ta med sig något att grilla, och så hoppas vi på grillvänligt väder:D

    Vigsel/vigserförättare bokat
    Kläder till alla i familjen är klart
    Ringar är under tillverkning
    Tårtan gör min kompis
    Tillbehör till det grillade gör vi och vår familj
    En kompis åker till Tyskland och köper öl/vin till middagen
    Fotograf ska vi inte ha
    Jag ska inte ha brudbukett
    Inbjudningskort håller jag på att tillverka
    Hindersprövningen skickas in idag:)
    Servetter och dukar är inköpta
    Vi lånar i hop massa kandelabrar

    Sedan finns det väl lite småpill och plock att pyssla i hop, men det mesta har vi koll på.

    Kul att läsa om hur det går för er:)
     

  • Äldre 27 Apr 13:33

    Äntligen är min ring klar & hämtad Glad är såå himla nöjd & den blev precis som jag ville ha den!!! 
    Dock 2 månader kvar till jag får använda den, LÄNGTAR Solig  
     

  • rowan
    Äldre 1 May 19:49

    29-30 juni! Vigsel i Frankrike - där måste man gifta sig borgerligt först, så för vår del 29/6, sen har vi ceremoni och fest 30/6. Och så fest på söndagen också - bröllop i dagarna tre! Glad

  • sommar­bruden­2012
    Äldre 23 May 16:02
    Jessixa skrev 2012-02-22 14:10:59 följande:
    Vi gifter oss 30:e juni. Kyrkor har vi bokat flera på Värmdö men inte bestämt vilken vi ska ta än. Vi kommer ha middag, fest och övernattning på Skeviks Gård som vi har hyrt. Klänningen är precis beställd och lagd handpenning på. Samma sak gäller ringen. Härnäst är det inbjudningskorten vi funderar på och vill få beställda. Fotograf är också färdig.
    Kul att det är fler som gifter sig  den 30 Juni hur långt har ni kommit med planeringen och allt annat? Vad ska ni bjuda på för mat tex? Varför har ni bokat flera kyrkor? (Nyfiken)
  • gbg201­2
    Äldre 23 May 19:12

    Nu är det inte långt kvar gifter mig 2 juni nästa helg! en del kvar att fixa!

  • Äldre 23 May 22:09
    sommarbruden2012 skrev 2012-05-23 16:02:09 följande:
    Kul att det är fler som gifter sig  den 30 Juni hur långt har ni kommit med planeringen och allt annat? Vad ska ni bjuda på för mat tex? Varför har ni bokat flera kyrkor? (Nyfiken)
    Jag tycker oxå att det är kul med folk som gifter sig samma datum, man kan liksom kolla hur pass man ligger i planeringen & få värdefulla tips från andra i samma situation SoligVi är klara med: 
    Plats för vigsel, middag & fest (Heleneholm slott i Malmö)
    Meny
    Vigselförrättare bokad
    Bordsplacering
    Fotograf
    Sångerska
    Bokat Dj-in-a-box & mixat musiken
    Bokat frisör & make up-artist
    Köpt klänning & fått den provad för ändringar
    Tårtan
    Hindersprövning/namnbyte klart & godkänt
    Underkläder
    Tränat brudvals (blir mer övning men en bra bit på väg)
    Ringen är köpt
    Innehållet i festhäftet klart (ska bara skrivas ut på fint papper & bindas ihop)

    De stora sakerna vi har kvar nu är:
    Skor
    Träffa Vf & bestämma detaljer för vigseln
    Beställa blommor (vet vilken florist & vilka blommor det ska vara)
    Boka övernattning till gästerna 
    Provuppsättning
    Fixa en gästbok
    Göra en toalett-korg

    Har säkert glömmt en del saker Glad Mycket att tänka på nu i slutet, men känns som att vi ligger ganska bra till med tiden iaf!  
Svar på tråden Juni 2012