• mamabl­ues
    Äldre 13 Aug 14:18
    18306 visningar
    106 svar
    106
    18306

    Brudar 23:e oktober

    Såg att någon tog detta som förslag så då gjorde jag det! Hoppas ingen tar illa vid sig bara. Men det verkar som vi är några som gifter oss samma dag å det är alltid kul att hitta varann!!

    Känner att jag börjar bli väldigt stressad nu inför bröllopet å man har en känsla av att man glömt något hela tiden, är jag ensam om det?

    Samtidigt så är jag ganska lugn...haha...förvirrad? Jag? Näää....

  • Svar på tråden Brudar 23:e oktober
  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 15 Oct 23:50
    #91

    Här är det också rätt fullt upp. Blev hippad för 14 dagar sedan, hade såå roligt hela dagen.

    Känns dock som att det mesta är under kontroll. Men måste nu sätta mig och fixa musik till festen och även göra ett musikquiz. Vi har ju först en lunch och sen en fest på kvällen och vi vill ha en liten isbrytare på festen, för de flesta känner inte varandra sen tidigare...

  • mamabl­ues
    Äldre 16 Oct 00:28
    #92
    mammab skrev 2010-10-15 09:13:55 följande:
    Här är det fullt upp.. på måndag ska jag betala lokalen och ringarna! ikväll ska vi till systemet å handla in all alkohol! sitte rnu å försöker räkna ut hur mycket det kommer gå åt?! skit svårt ju! Blev hippad förra helgen! var jätte roligt, blev total lurad av min BM. Jag har ingen aning hur vi ska göra med vigselprogrammen och festprogrammen.. tänskte ringa calligrafen å kolla hur lång leveranstid dom har och tar en nödlösning å beställer genom dom. kost får det lov att göra för vi har ingen skrivare och jag kan inte sitta å skriva allt för hand!   På måndag ska jag göra provsminkning å hår! ska bli spännande å se om hon får till det som jag vill! åhhh närmar sig nu tjejor!!
    Har ni ingen som kan hjälpa er med festprogrammen å vigselprogrammen?? Min bror gör vigselprogrammen å mina föräldrar festprogrammen...super skönt att slippa!

     


    Jag undrar med hur mkt alkohol det går åt. Vi har nog bara 30 pers som kommer dricka.


     


     

  • mamabl­ues
    Äldre 16 Oct 00:36
    #93
    mattiasFästmö skrev 2010-10-15 09:12:35 följande:
    Hej! Ja nu är det inte långt kvar, hujeda mig. Jag drömmer om bröllopet varje natt nu, men hittills har det gått bra i drömmarna iallafall, jag tar det som ett tecken vi är också klara med allt egentligen, vi ska beställa present till bestman och gästbok på söndag tänkte vi, så vi får den nästa vecka, sen ska vi kolla ut vad vi ska ha i brudskålen, och så ska jag planera med floristen om vem som ska hämta bordsdekorationerna och när dom kan hämta upp dom. Annars är allt fixat, vilket känns jätteskönt, hade inte velat stressa nu såhär i sluttampen. Det enda är att jag tänkte jag skulle få fin hy till bröllopet, så jag har börjat med massa dyra krämer och grejer som iof fungerar, men jag är så dålig på att komma ihåg det. På den fronten är jag verkligen ingen tjej-tjej ^^  Beställde tärnans och toastmasterns presenter här i dagarna, hon som gjort dom har lagt upp den på sin sida www.lovebeproud.blogspot.com det är jag som är Isa, visst är dom helt underbara? jag är så satans nöjd, och skönt att ha det avklarat. Vad har ni köpt i present till de som hjälper till?  
    Vi har inte köpt något och jag vet inte vad eller hur mkt det ska kosta. Vad är rimligt?? Man vill ju varken vara snål eller att det ska vara för mkt.
  • MabCar
    Äldre 16 Oct 08:09
    #94

    Hejsan!


    Jag blev oxå hippade förra helgen, jag verkligen inte trodde jag skulle få någon Ja, nu är det inte långt kvar. Igår träffade vi prästen för ett vigselsamtal och det kändes bra. Kyrkan är så fin, vi har aldrig varit inne i den bara utanför. Några drömmar om bröllopet har jag inte haft, hade det starx efter at M friade hmm... men de kanske kommer snart. I helgen ska vi fixa det sista på festprogrammet, bordplaceringskorten som även är servettringar, se över musiklistan. M kostymbyxor ska läggas upp, ringarna ska hämtas samt skriva en packlista inför Den stora dagen. Jag har börjat gå in skorna och tur var väl det då jag redan efter någon timme fick väldigt ont vid lilltån. 


    Vi har inte köpt någon present till de som hjälper till, kanske borde tänka om....


    Ang visgelpprogram så har vi inte kommit överens om det här hemma, han ville inte då han tycker att det är onödigt medan jag tycker att det är trevlig att veta vad som komma skall. Hur resonerar ni?


    Mammab: Vet inte vad vigeslprogram eller festprogram kostar. Om du vill kan jag skicka vårt, dock är det ej klart ännu.

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 16 Oct 11:35
    #95
    mamablues skrev 2010-10-16 00:36:42 följande:
    Vi har inte köpt något och jag vet inte vad eller hur mkt det ska kosta. Vad är rimligt?? Man vill ju varken vara snål eller att det ska vara för mkt.
    Vi kommer lägga ungefär 200 per person, men att vi då försöker göra det lite personligt och roligt, inte bara köpa något för att köpa något liksom som armbanden t.ex. där våra namn och vigseldatum är instansade i ett silverhjärta.
  • MabCar
    Äldre 17 Oct 09:39
    #96

    Lite uppdatering: Vi träffade prästen i fredags och tänke att vi skulle ha med hindersprövning men vi hittade den inte. Vi blev lite nervös men efter en lång tids letande i fredags kväll så hittade vi den. Igår blev alla bordplaceringskorten klara. Nu ska vi göra två stora bordsplacering översikter och skriva det sista i festprogrammet. Senare idag ska vi till min systers man för att låna eller rättare sagt få ett par av hennes pärlörhängen. Själv ser jag det som ett långtidslån.

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 17 Oct 11:45
    #97

     


    MabCar skrev 2010-10-17 09:39:39 följande:
    Lite uppdatering: Vi träffade prästen i fredags och tänke att vi skulle ha med hindersprövning men vi hittade den inte. Vi blev lite nervös men efter en lång tids letande i fredags kväll så hittade vi den. Igår blev alla bordplaceringskorten klara. Nu ska vi göra två stora bordsplacering översikter och skriva det sista i festprogrammet. Senare idag ska vi till min systers man för att låna eller rättare sagt få ett par av hennes pärlörhängen. Själv ser jag det som ett långtidslån.

    Ja usch detdär är ju mardrömmen att man skulle tappa bort pappret såhär ett par dagar innan. Tänk, nu kan man säga det, inte en vecka innan utan ett par dagar innan, bara 6 dagar kvar idag! Vi skickade in alla våra papper till vigselförrättaren, känns tryggare att hon har dom, speciellt som vi kommer gifta oss på annan ort, man vill inte gärna riskera att glömma dom hemma ^^


  • mammab
    Äldre 17 Oct 12:23
    #98

    Usch..jag har ångest för jag tror inte vi kommer ha varken vigselprogram eller festprogram. skjutit upp det för mycket sen bara "glömt bort". men hoppas det ordnar sig!


  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 17 Oct 18:09
    #99

     


    mammab skrev 2010-10-17 12:23:14 följande:
    Usch..jag har ångest för jag tror inte vi kommer ha varken vigselprogram eller festprogram. skjutit upp det för mycket sen bara "glömt bort". men hoppas det ordnar sig!

    Ja det är ju ändå ett par dafar kvar nu du har på dig, men det är ju lite i sista minuten! vi har gjort klart allt nu, vi ska hämta ringarna bara, och min m2b ska fixa lite med ett par högtalare, men vi har inga 'stora' saker kvar, ska skriva lite packlista och sånt bara. Men det är skönt, jag ska göra så lite bröllop som möjligt den här veckan och bara tänka på allt annat, för att slippa bli så nervös ^^


  • MabCar
    Äldre 17 Oct 20:48

    Insåg när jag satt och räknade papperna för att skriva ut festprogrammet att vi saknar 150 papper! Så jag ringde min kära mor och hon skulle ringa de företaget som vi köpte ifrån imorgon. Jag håller tummarna att de fortfarande har de papperna.


    Önskar oxå att allt var klart men tyvärr är det inte det. 


    Hämta ringarna, örhängerna, skriva ut festprogrammet, lägga upp m2b byxor, skriva packlista. Jag hoppas att det inte är något mera nu.


    Jag börjar bli nerövs nu, tänk om underhållningen vi anlitat inte gör något bra jobb, tänk om maten är äcklig, tänk om hon som ska hjälpa mig med håret inte dyker upp. Är ni som jag?

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 18 Oct 09:50

    hur har alla ni tänkt göra med strumpbyxor föressten? ska ni ha det? risken är ju att det är kallt, men jag är så himla obekväm i tajta strumpbyxor och jag tänker att klänningen borde ju värma ganska bra ändå? Det borde väl bli som nån liten luftficka därunder?


  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 21 Oct 09:00

    hörrni mina kära datum-vänner! hur går det för er? Är ni klara med allt? hur gick det med festprogrammen Mabcar och mammab? Idag ska vi hämta ut ringarna, köpa dricka till brudskålen och packa ner allting! Imorgon på morgonen bär det av, vi gifter ju oss på annan ort och ska dekorera lokalen och sånt imorn! Bo på hotell natten innan och gå ut och äta. Och i övermorgon, HERREMINGUD då blir jag fru!!! hur galet är inte det?!


  • MabCar
    Äldre 21 Oct 22:21

    Hejsan!


     


    Festprogrammet är klart och allt är lämnat till Säby. Nu ska jag bara packa allt som ska med och sedan bär det av imorgon. Det känns lite konstigt att denna dag snart är här, såsom man har planerat och längat. All lycka till er ifall jag inte tittar innan VÅR-dag

  • mammab
    Äldre 22 Oct 12:55

    vi skiter i festprogram..men fick iaf vigselprogram!


    idag är en total stress dag! vill att allt bara ska vara över nu haha..


     


    snart ska jag sätta fart att göra en brudbukett, tärnbukett, näbbukett och 3 corsager..


  • mammab
    Äldre 25 Oct 11:50

    Hej alla! Nu är man Fru!


    allt gick jätte bra, och vädret var bra! nu väntar vi på bilderna från fotografen!


     


    Hoppas allt fick en underbar dag! För det hade verkligen vi!


  • mamabl­ues
    Äldre 25 Oct 15:41

    Åå nu är vi fruar!! Stort Grattis till alla er!!


     


    Helt sjuk dag med stress, magont och ändå en underbart lugn haha! Vädret var ju inte direkt något att hurra för men det glömmer man liksom bort på något sätt, förutom att klänningen inte skulle bli skitig, haha! Vi hade en helt fantastisk dag trots att några saker glömdes bort eller att tiden sprang iväg! Vi fick vårat sago bröllop och jag fick det jag alltid har drömt om....!!!!!


    Vore kul att höra era berättelser! Min kommer finnas i bloggen


     


    www.mamablues.blogg.se


     


    Kram från fru Wirzèn....hihi

Svar på tråden Brudar 23:e oktober