• ollasulrika

    Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!

    Här kommer tråden för oss som försöker gå ner i vikt med hjälp av pulver och vanlig mat...


    Lite frågor vi kan svara på...


    högsta noterade vikt nånsin?


    startvikt nu?


    Vad är ditt mål?


    Hur mycket väger du nu?

  • Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!
  • äppelbit
    Dsy04 skrev 2010-07-17 11:03:37 följande:
    jag undrar en sak, vet att det är många som kommer in o läser om den här intressanta tråden få se om nån vet om detta   jag har börja köra med pulver  ersätter frukost o middag med pulver o sen äter jag vanligt lunch ....kan man gå ner i vikt om man äter lunch o andra målmat pulver?   jag förväntar mig att gå ner lika fort som de som kör rena kur Tack för svar Lycka till , alla tjejer o killar som kör alla sort kur ...
    Hej Dsy04! De e klart du går ner i vikt! Hur du än vrider och vänder på det så blir det förmodligen mindre kalorier än du vanligtvis får i dig, och kombinerad kur är perfekt för dem som inte har så bråttom eller inte känner att det är värt att inte få äta mat. Faktum är att om man sköter sig och inte äter tok-onyttigt dem "riktiga" måltiderna så skiljer det ca 1 kilo mellan ren kur och kombinerad, dock från person till person. Med ren kur kan man gå ner mellan 1,5 – 4 kg/vecka och med kombinerad kur mellan 1-3 kg/vecka. Så jag är övertygad om att det kommer gå jättebra för dig. Min kära mor vet jag gick ner ca 20 kilo under tre-fyra månader med kombinerad kur också.

    Lycka till!

  • Dsy04

    äppelbit


    då bli jag glad! mina planer är att äta lunch men ta pulver till frukos o middag.....

  • empa83

    Idag börjar jag på ren kur å inget fusk! Tur var att det gick att lägga ut min klänning men jag ska ändå ner några kilon till bröllopet, ska ju se fin ut i nya underkläder och bikini på resan också;)

  • Vilja2

    Hej, här är något jag behöver och är gärna med.
    Behöver pepp nu när jag ska göra omgång 2 med modifast denna sommar och är inte lika motiverad nu som då, i början av juni. Åt modifast i drygt 2 veckor och sedan slutade jag eftersom jag kände mig hungrig hela tiden och inte ville mixtra för mycket med matsmältningen. Har ätit som vanligt efter det men tror jag gått upp ngt ½ kg efter kuren.

    högsta noterade vikt nånsin?
    Får gissa, vägde mig aldrig då men hade väl en övervikt på ca 15-18 kg efter mina pojkars graviditer(2002,2003), så kanske 75-78kg
    Innan dess brukade jag pendla på 60-63kg, bra trivselvikt för mig som är 160 cm


    startvikt nu?
    början av juni, ca 71,5. Har efter pojkarna vägt mellan 71-73kg alltså 10 kg mer än före

    Vad är ditt mål?
    60kg och stabilisera vikten där


    Hur mycket väger du nu?
    Vägning imorgon... tror det kommer att visa någonstans mellan 66.5 och 67.5.
    Strax före midsommar när jag slutade med  veckorskuren modifast vägde jag 66,5

  • alos

    Började med soppa igår frukost och lunch sen blev vi bjudna på middag av kompisar. Brukar inte ha problem att tacka nej om jag kör någon kur men inte igår. Smällde i mig massa mat. :(.
    Idag tänkte jag en lite macka till frukost sen ska jag börja med soppa igen. Ja och nu sitter jag och äter glass å chokladsås.
    Jag verkar inte vilja va snygg om 2,5 vecka när bröllopet e.
    va e det för fel på mig. Måste ta mig i kragen.

    Snälla pusha mig få mig motiverad. För klänningen räcker tydligen inte som motivation. suck

  • empa83
    alos skrev 2010-07-20 12:35:32 följande:
    Började med soppa igår frukost och lunch sen blev vi bjudna på middag av kompisar. Brukar inte ha problem att tacka nej om jag kör någon kur men inte igår. Smällde i mig massa mat. :(.Idag tänkte jag en lite macka till frukost sen ska jag börja med soppa igen. Ja och nu sitter jag och äter glass å chokladsås. Jag verkar inte vilja va snygg om 2,5 vecka när bröllopet e. va e det för fel på mig. Måste ta mig i kragen.Snälla pusha mig få mig motiverad. För klänningen räcker tydligen inte som motivation. suck
    hihi måste ju säga att det är fantastikt roligt att läsa om fler som är som en annan. började ren kur igår men drack ett glas vin... och sen när jag vet att klänningen går att ta ut, måste jag verkligen ner i vikt då?? svaret är ja, det måste jag. men gud giv mig styrka!
  • ollasulrika

    jani..ni är inte  ensamma om å "fuska" ... jag mår illa bara ja ser dom där nutrilettpåsarna... *ASG* ... men ja har ju gått ner några kilon å hållt mej där,det e juh det viktiga.  hur som helst så har min klänning blivit lösare sen jag köpte och fick hem den...


    kommer försöka mej på en ren kur med annat än nutrilett efter bröllopet...då jag ska ner mina 20 kg....å det så fort som möjligt.


    Hade ett par dagar i helgen då jag höll på att svimma flera gånger...plus att jag blev totalt skakig för att jag inte ätit nåt. ...å då menar jag att hela jag skakade å jag va helt matt... näringsbrist kanske,va vet jag. men nu känner jag att det är bra igen...så det är därför jag är lite försiktig.


    men va fasen..skam den som ger sig..på´t igen snart igen.


    Nu är det endast 4 dagar kvar å jag håller på att gå upp i sömmarna av nervositet... har jättesvårt att sova på nätterna, häromnatten somna jag vid åtta på morgonen å sov ett par timmar knappt... uscha...

  • empa83

    usch, det ären tjej här på mitt jobb som också går på soppor, det är bara det att hon redan är en storlek 34.... inte att hon är sjuk eller så men känns lite fåningt att vi båda två sitter å sörplar... å jag känner mig ännu tjockare...

  • alos

    ha fast jag slafsat i mig diverse fast lite så hade jag gått ner 0,5 kg. Det sporrade mig att nu e det soppor som gäller. Nu väger jag samma som när jag slutade med soppor. 70 kg. till 171 cm

  • Vilja2

    kanske kan hjälpa med lite pepp...hoppas jag

    någon skrev på ett forum "NJUT AV ATT VARA HUNGRIG, DET BETYDER JU ATT DU GÅR NER I VIKT" vet inte varför men detta har hjälpt mig de första dagarna när det varit som svårast

    annars har jag knaprat i mig morötter och lättkeso typ ett mål dag 2 eller 3 när jag inte orkat vara hungrig längre, faktiskt rätt mycket utan restriktioner. har fungerat bra för mig för att orka övergången till att äta pulershakes

    med modifast fyra ggr om dagen tycker jag jag äter jätteofta, kl 8 ca 11.30, ca15, ca19- så regelbundet äter jag inte annars... och sött är det också (vanliij e mums men även choklad o hallon är helt ok) vilken lyx äta godis hela dagen, haha

    efter 3 dagen är det mycket lättare, inget speciellt sug efter mat. Någon undersökning finns på att om du äter ensidigt blir du mindre sugen på mat. så det är nog viktigt de första dagarna att inte provsmaka på annnan mat utan hellre vid ngt mål frossa på typ mitt tips morot och keso tills du är riktigt mätt

    men som sagt, orka de första dagarna... det gäller ju så himla kort tid... sedan kan du äta de där andra sakerna

    har faktiskt sedan, efter de första dagarna, kännt mig mätt och pigg i två veckor med nästan bara pulver ( sedan blev jag hungrig hela tiden och då slutade jag- 5 kg lättare:)  

    LYCKA TILL!

  • alos

    Ja det är sannt det är ca 2 veckor i mitt liv för att man ska känna sig extra fin. Det känns ju sååååå himla bra när man gått ner. Nu har jag druckit soppa till frukost och lunch så nu e jag igång känns det som. Det gäller att bara komma över "guppet" och komma igång. För känslan som infinner sig när man får mindra mage e ju obetalbar. Man blir nästan lite "hög"  av att äta soppor. 

  • Nallekatt

    Hej! jag började igår med Naturdiet, smakar helt okej, har läst runt på tiotals sajter och forum och har sett blandade åsikter, vad ska man tro?


    gjorde min första naturdiet-shake igår och smakade okej, men efter ett par minuter blev jag alldeles illamående och orolig. så hade tänkt följa denna diet;


    Frukost: lättfilmjölk och en skiva fullkornsbröd med te och honung


    Lunch: Nutriletts Low-Carb soppa och grapefrukt


    Middag: Naturdiets shake och fullkornsbröd


    Och på det hela ca 30-40min promenader per dag och en del hushållsarbete.


    Så vad tror ni om detta kan det fungera bra? 


     


     


    högsta noterade vikt nånsin? 75


    startvikt nu? 67


    Vad är ditt mål? 58


    Hur mycket väger du nu? 62


  • Lättare

    Jag har läst igenom tråden o är så imponerad av era prestationer. Ni ska vara stolta över er själva. Varje kilo är en vinst för hälsan. Själv är 2a dagen på ren cambridgekur avklarad. O jag bara önskar o drömmer om att kunna nå samma resultat som ni alla här. Mitt långsiktiga mål o önskningar är att kunna halvera mig själv till beach 2011 för min hälsas skull. Vad tror ni om det, skulle det kunna vara genomförbart?

  • melondoft

    Lättare skrev 2010-08-10 20:21:44 följande:


    Jag har läst igenom tråden o är så imponerad av era prestationer. Ni ska vara stolta över er själva. Varje kilo är en vinst för hälsan. Själv är 2a dagen på ren cambridgekur avklarad. O jag bara önskar o drömmer om att kunna nå samma resultat som ni alla här. Mitt långsiktiga mål o önskningar är att kunna halvera mig själv till beach 2011 för min hälsas skull. Vad tror ni om det, skulle det kunna vara genomförbart?

    Jag tror absolut att det är genomförbart. Min syster har kört ren cambridgekur sen februari och hon har gått ner 73 kg. Själv har jag inte lyckats lika bra då jag har haft riktigt dålig motivation och inte mått så bra... men jag har iaf lyckats med ca 20 kg på kombinerad kur under den tiden.

  • Lättare

    Tack för det snabba svaret o en stor eloge till din syster. Jag hade tänkt mig nåt liknande. Men har några fler frågor vad gör man med huden? Går den tillbaka el kommer den hänga? O mår man bra under tiden? Hälsa din syster att hon är grym o beundransvärd

  • S2011

    hoppar in som ny i tråden och hoppas på att det är okej.


    vilka otroliga resultat ni har allihopa! kör på!!


    högsta noterade vikt nånsin? vet ej, hoppade av vågen innan den "var klar" när det var som mest...


    startvikt maj? 96 kg


    Vad är ditt mål? 70 kg


    Hur mycket väger du nu? 86 kg


    -18 cm i midjan, -10 cm på lår och -7 cm över höfterna.


    Dricker Herbalifes formula 1 shakes till frukost och lunch tillsammans med en banan. "vanlig mat" till middag.


    Största behållningen är att jag lätt kan gå ner i cm och vikt utan att behöva vara hungrig, har flera riktigt goda smaker på pulver att välja på, jag får i mig otroligt mkt bra näring i shakesen (bättre än vad jag kan lägga om kosten till, banne mig) och det är helt okej med fika och godis (som det blir en automatisk minskning av eftersom shakesen i princip tar bort sötsuget). woho:)


     

  • melondoft

     


    Lättare skrev 2010-08-10 21:35:18 följande:
    Tack för det snabba svaret o en stor eloge till din syster. Jag hade tänkt mig nåt liknande. Men har några fler frågor vad gör man med huden? Går den tillbaka el kommer den hänga? O mår man bra under tiden? Hälsa din syster att hon är grym o beundransvärd

    När man går ner så fort kommer huden automatiskt att hänga lite. Sen är det olika från person till person. Jag är ganska "sladdrig" i huden redan innan så jag tror att jag kommer få väldigt mycket "häng" tyvärr... :/ För att minimera risken för hängande hud är det bra att träna ordentligt, detta hjälper till att strama upp huden. Men som sagt, när man går ner så fort får man räkna med hängande hud.

    Så länge man sköter sina soppor/shakes och sitt vatten (glöm för sjutton inte vattnet, jätteviktigt att du får i dig minst 3 liter om dagen) så mår man bra. Visst finns det undantag, folk som mått dåligt och så men du får ju i dig all näring du behöver så det ska inte vara några problem. När man har gått ner 50 kg får man göra en läkarkontroll för att de vill se att alla värden är bra och så :) Men det där borde din konsulent ha koll på. :)

    Lycka till, och hör gärna av dig om du vill prata! :D Jag behöver också allt stöd jag kan få... bröllop om 4 månader och skulle helst av allt vilja bli av med minst 35 kg innan dess men jag lyckas inte hitta tillbaka till motivationen. :/

  • Lättare

    Tack melondoft du är mitt levande uppslagsverk du hittar nog din drivkraft o motivation, att hänga här är en bra början! Dag 3 idag för mig o frukost blanda jag choklad+jordgubbssoppa, klart godkänt+1lit vatten. Mår oförskämt bra! S2011 kul att fler satsar på att vara klara då. Beach -11 nu är vi på g

  • melondoft

     


    Lättare skrev 2010-08-11 07:10:55 följande:
    Tack melondoft du är mitt levande uppslagsverk du hittar nog din drivkraft o motivation, att hänga här är en bra början! Dag 3 idag för mig o frukost blanda jag choklad+jordgubbssoppa, klart godkänt+1lit vatten. Mår oförskämt bra! S2011 kul att fler satsar på att vara klara då. Beach -11 nu är vi på g

    Jag har som sagt hållt på med kuren sen februari (dock kombinerad) och syrran har hållt på med ren kur sen dess så lite kött på benen har jag. ^^ OM jag lyckas med mitt stora mål så funderar jag faktiskt på att bli Cambridgekonsulent, då är det här bra träning. ;)

  • Lättare

    Säker på att du blir en lysande konsulent, jag är lite tveksam till min konsulents kunskaper för jag får ofta svaret "jag vet inte men tala om svaret när du vet" el så vill hon jag söker svar så här. Idag är dag 3 ren kur o jag mådde bra fram till lunchtid då det yrsla till så pass att arbetskamraterna blev oroade o gav mig druvsocker+mat. Min nya plan är nu komb protein o soppa imorgon o renkur från fre igen..?

Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!