• MabCar
    Äldre 14 Jun 21:12
    18127 visningar
    128 svar
    128
    18127

    Oktober 2010, del 2

    Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.

  • Svar på tråden Oktober 2010, del 2
  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 15 Aug 23:48
    Palan skrev 2010-08-15 22:29:02 följande:
    Gifter mig den 2 oktober. Hade osa idag, och nu har vi fått svar från alla! Åhh det börjar verkligen närma sig nu! Kommer att vara ledig en vecka innan och en vecka efter, önskar just nu att jag hade tagit 2 v innan och 2 efter :)   
    Åh vi hade också osa idag! Fast vi gifter oss inte försen den 23dje svarade alla eller fick ni ringa några?
  • Fialot­ta 78
    Äldre 17 Aug 13:24

     


    Palan skrev 2010-08-15 22:29:02 följande:
    Gifter mig den 2 oktober. Hade osa idag, och nu har vi fått svar från alla! Åhh det börjar verkligen närma sig nu! Kommer att vara ledig en vecka innan och en vecka efter, önskar just nu att jag hade tagit 2 v innan och 2 efter :)   

    Gifter mig också den 2:e. Har också tagit ledigt en vecka innan men inte efteråt, tänkte inte på det. Skulle man kanske gjort.

    Jag fick ringa och påminna 4 st om osa. Två av dem är mina brorsöner på 17 och 18 år, tror inte att de fattade vad osa var , sen var det en arbetskamrat som var bortrest och ett kompis par som totalt glömt bort det. Men det löste ju sig till slut.

  • TalisQ­ualis
    Äldre 18 Aug 09:32

    Igår var jag upp till huvudstaden och fixade morgongåvan till min blivande! Så skönt att den biten är klar. 


    Jag har också och kikade på en festlokal och då jag inte vågar vänta på någon annan eftersom vi är så sent ute så bokade jag den faktiskt. Den var absolut inte perfekt, men jag kunde ändå se framför mig hur mysigt det kommer bli när jag gjort i ordning den! Dessutom var hyresvärden väldigt trevlig och tillmötesgående, så det kändes riktigt bra!

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 18 Aug 09:54
    TalisQualis skrev 2010-08-18 09:32:12 följande:
    Igår var jag upp till huvudstaden och fixade morgongåvan till min blivande! Så skönt att den biten är klar.  Jag har också och kikade på en festlokal och då jag inte vågar vänta på någon annan eftersom vi är så sent ute så bokade jag den faktiskt. Den var absolut inte perfekt, men jag kunde ändå se framför mig hur mysigt det kommer bli när jag gjort i ordning den! Dessutom var hyresvärden väldigt trevlig och tillmötesgående, så det kändes riktigt bra!
    Vad härligt att ni hittat lokal! vad blev det för morgongåva?
  • TalisQ­ualis
    Äldre 18 Aug 10:13

    Ja det känns riktigt bra att ha lokalen bokad! Billig som tusan blev den också så då kan jag lägga mer krut på dekoreringen vilket känns kanon!


    Det blir/blev en secret box till honom Riktigt riktigt kul att göra och jag ångrar mig inte en sekund!

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 18 Aug 10:16

    Åh vad härligt! Ja inredningen går ju på lite har jag märkt, har tänkt att vi ska ha lite enkelt, men sen när man börjar räkna på det så blir domdär småsummorna en del ändå ^^


    Okej, vad kul! 


  • TalisQ­ualis
    Äldre 18 Aug 10:23

    Ja det blir ju lätt så, att det drar iväg. Men jag försöker verkligen att tänka ekonomiskt Det går ju lite sådär när man vill ha allt Det viktiga är att det känns bra och att man blir nöjd!


     


    Ja det var riktigt kul, kan absolut rekommendera de! Nu väntar jag ivrigt på att få hem de också, så jag får se resultatet!

  • Palan
    Äldre 18 Aug 20:24
    Fialotta 78 skrev 2010-08-17 13:24:43 följande:
      Gifter mig också den 2:e. Har också tagit ledigt en vecka innan men inte efteråt, tänkte inte på det. Skulle man kanske gjort. Jag fick ringa och påminna 4 st om osa. Två av dem är mina brorsöner på 17 och 18 år, tror inte att de fattade vad osa var , sen var det en arbetskamrat som var bortrest och ett kompis par som totalt glömt bort det. Men det löste ju sig till slut.
    Det var någon som anmälde sig via mig (isf min syster som det stod på inbjudan) och sedan var det en som jag visste skulle komma men som glömde att ringa... 

    Tog en vecka efteråt också eftersom vi tänkt åka på en minisemester någonstans i Sverige. 


    Ska ni alla åka iväg efteråt?


     

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 18 Aug 20:31

    Måste bara skriva av mig, är så glad! min m2b's namnbyte gick igenom idag! Vi trodde inte det skulle gå igenom försen i början av Oktober och att det skulle bli jättestressigt på slutet, och så gick det igenom idag! Så nu kan vi skicka in min namnändring och hindersprövningen redan nu! Wiii


  • TalisQ­ualis
    Äldre 18 Aug 21:46

    Åh va härligt mattiasFästmö

  • Fialot­ta 78
    Äldre 5 Sep 20:32

    Nu har jag fixat fler saker till bröllopet den 2:e oktober.

    Beställt och betalat ringarna
    Betalat lokalen
    Bokat florist

    Imorgon ska jag:

    Beställa bröllopstårta
    Beställa löpare till borden (pappers)

    Sedan om jag har rätt för mig så är de stora sakerna klara och miljoner små saker kvar

    Det enda jag tänker på är bröllop just nu känns det som men jag gillar det.

    Blev även hippad igår och det var en underbar dag med kul saker och goda vänner.

  • Palan
    Äldre 6 Sep 20:13

    Åh va tiden går fort! Det är mycket som är fixat nu, men många små detaljer kvar. Eller små o små... festprogrammet, kyrkprogrammet och och åhhh... så mycket kul. Älskar detta! 


    Blev hippad för ca 2 veckor sedan... en av de bästa dagar :)


     

  • Palan
    Äldre 8 Sep 09:35

    Vaknade i morse... nervös. Nu är det sååå snart!! Hur går det för er?

  • Millan­10
    Äldre 8 Sep 13:01

    Heej,
    Kul med en tråd för oss som gifter sig i Oktober. Vi gifter oss den 16 Oktober, och jaaa nerverna börjar göra sig påminda.
    Känner mig rätt nöjd med hur vi ligger till planeringsmässigt, men säkert ska man glömma något.
    Detta är då klart iaf.

    * Lokal
    * Ringen
    * Fotograf
    * Solist till kyrkan
    * Festprogrammet (värdinnorna har gjort detta)
    * Klänningen
    * m2b`s kläder
    * Tärnans kläder
    * Vår sons kläder
    * Dekoration till festlokalen
    * Bröllopstårtan
    * Dj till festen på kvällen
    * Tänkt ut menyn (gör förrätten själv, minivästerbottenpajer med kräftstjärtar)
    * Hotellnatten bokad. Både för oss, men även för värdinnorna med respektive och våra föräldrar och syskon. Detta för att vi ska kunna äta brunch tillsammans dagen efter.
    * Bröllopsresan till florens och Bologna bokad och betald.

    Nu den 26:e september ska vi träffa prästen för att gå igenom vigseln. Vi har ganska klart för oss vilka psalmer vi vill ha. Sedan gör våra snälla värdinnor vigselprogrammet.
    Så det som är kvar är att boka catering, transport från kyrkan till festlokalen, och brudbuketten. Säkert har jag glömt en hel massa småfix =) men det lär man ju bli varse om.

    Jag blev också hippad i helgen, och det var fantastiskt roligt!!!!Synd bara att det är över.

  • Palan
    Äldre 8 Sep 23:17
    Millan10 skrev 2010-09-08 13:01:55 följande:
    Heej,Kul med en tråd för oss som gifter sig i Oktober. Vi gifter oss den 16 Oktober, och jaaa nerverna börjar göra sig påminda.Känner mig rätt nöjd med hur vi ligger till planeringsmässigt, men säkert ska man glömma något.Detta är då klart iaf.* Lokal* Ringen* Fotograf* Solist till kyrkan* Festprogrammet (värdinnorna har gjort detta)* Klänningen* m2b`s kläder* Tärnans kläder* Vår sons kläder* Dekoration till festlokalen* Bröllopstårtan * Dj till festen på kvällen* Tänkt ut menyn (gör förrätten själv, minivästerbottenpajer med kräftstjärtar)* Hotellnatten bokad. Både för oss, men även för värdinnorna med respektive och våra föräldrar och syskon. Detta för att vi ska kunna äta brunch tillsammans dagen efter.* Bröllopsresan till florens och Bologna bokad och betald.Nu den 26:e september ska vi träffa prästen för att gå igenom vigseln. Vi har ganska klart för oss vilka psalmer vi vill ha. Sedan gör våra snälla värdinnor vigselprogrammet.Så det som är kvar är att boka catering, transport från kyrkan till festlokalen, och brudbuketten. Säkert har jag glömt en hel massa småfix =) men det lär man ju bli varse om.Jag blev också hippad i helgen, och det var fantastiskt roligt!!!!Synd bara att det är över.
    Vilka psalmer ska ni ha? Jag har så svårt att välja! 

    Åh ja jag vet hur du känner efter möhippan. Jag vill göra om allt en gång till, även om det kanske inte är möjligt... Blir så rörd och glad när jag tänker tillbaka på det.

  • xaniar­a
    Äldre 9 Sep 05:27

    Ja nu börjar det dra ihop sig! Har massor med småpyssel kvar, dekorationer och sånt som ska fixas med. Men de stora bitarna börjar kunna bockas av och igår beställde jag min brudbukett. Har gett floristen rätt fria händer att leka fram nånting (inom vissa preferensramar), och det kändes jättebra! Hon var väldigt entusiastisk och det känns som en rolig överraskning :) Har ni andra full koll på era buketter innan?

  • Millan­10
    Äldre 9 Sep 08:50

    Psalmerna som det lutar åt är psalm nr 84, samt psalm : Som vågen möter stranden.

    Som ingångslåt blir det den klassiska Mehndelsson, och som utgångslåt blir det Birkalåten med G.Idenstam.

    Däremot är jag inte klar med brudbuketten. Då jag har färgtema Champagne , pärlor och guld så vill jag gärna att buketten ska luta åt det hållet. Hjärtan på tråd vill jag också ha i den då jag ska ha dom som bordsdekoration bland annat.

  • wallin­bruden
    Äldre 13 Sep 21:43

    Min bukett är hjärtformad så den har jag rätt bra koll på, jag skall ha rosen som heter Heaven och hjärtan på tråd runt buketten, sen pärlor i den, precis samma som jag har i öronen, håret och vi har dem även som servettringar, det kommer bli så fint!

Svar på tråden Oktober 2010, del 2