• MabCar

Oktober 2010, del 2

Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.

• Svar på tråden Oktober 2010, del 2
  • MabCar

Bröllop 101009: Gå in skorna har jag inte ens börjat att tänka på, det är något man kanske borde göra. Dock bor vi på 37 kvm med sovloft Och gå utomhus med dem vill jag inte då de kommer att bli sumtisga, vi bor på landet. Smart med extraskor, det kanske man ska leta efter. Vart köpte du dina?

• bröllop 101009

Jag köpte ett par från bianco, enkla lite spetsiga ballerinor i vitt skinn. Det blir nog perfekt för mig senare på kvällen när mina fötter inte vill dansa i 10cm klack länge. :)
    De hade rea så jag betalade 250kr för dem, som hittat.

En fundering kring skorna i kyrkan. Ni som har klack, har ni hårda klackar eller byter ni ut dem till något som inte "klapprar"? Det kanske inte ens hörs över orgelljudet men om det är blött ute så kan det ju bli såphalt på stengolv.

• xaniara

Vad kul att det går bra för folk! Våra inbjudningar tog mer tid än planerat men nu är de äntligen ihoppysslade och ska bara slängas på lådan. Dessutom fick jag iväg både hindersprövning och namnändring igår, yay me.

Och jag hittade mina skor ganska nyss faktiskt, på Skopunkten av alla ställen. Visste att jag inte ville ha vita, men inte så mycket mer.. Nu återstår bara att se om de går att använda på en gräsmatta (då vigseln är i en park) eller om jag får tänka om ändå :) Jag har rätt ofta höga klackar, men enbart på hårt underlag.

Någon som har erfarenhet av höga klackar på gräs? 

• bröllop 101009

Tyvärr har jag inte jättebra erfarenhet av klackar på gräs.
    Jag är ändå rätt van vid klackar men på gräs blir det lätt att man vill sätta i hela foten på en gång och lägga vikten på främre delen av foten. Resultatet blir för min del taskig hållning och lätt böjda knän hela tiden. Förutom att jag blir helt slut i benen av den onaturliga belastningen så ser mest ut som jag gjort på mig :), så klackar på gräs undviker jag helst.

Testa att filma dig själv när du går runt på gräs i skorna och om du inte är nöjd med hur det ser ut så träna, träna, träna!

Lycka till!

• Fru Osbeck

MabCar skrev 2010-07-02 10:25:24 följande:
    Fru Osbeck: Vad häftigt med Las Vegas! Åker ni själva eller följer det med några gäster?

Japp, vi åker själva. Det var några som ville följa med men anledningen till att vi åker utomlands är för att vi inte vill ha ett stort bröllop och därför har vi sagt nej till alla.

Vi kommer inte att ha något fest när vi kommer hem, för vi tycker inte att man gör så. Blåser gästerna på bröllopet men bjuder in till fest med presenter. Men alla har vi olika åsikter om det

• Fru Osbeck

Håller på och kollar på pärlor som jag ska ha i min håruppsättning, det finns många varianter att välja mellan.

• MabCar

Jag funderar oxå på att ha pärlor i håret men det kanske blir för mycket med både pärlor runt halsen, i öronen och i håret.

Jag berättade detta för min mamma som sedan berättade att hon hade hittat sin gamla brudkrona med pärlor på i en av min systers kartonger. Jag fick gärna använda pälorna och tänkte att de kanske man kan ha i håret. Men nu blir jag osäker, det kanske blir för mycket pälor.  Jag vill inte välja bort örhängerna som tillhör min bortgångna syster och halsbandet som var min farmors mamma vill jag oxå ha. Vad tror ni?

Hängde ni med förresten?

• sassysissy81

Hej,

Här är en till som gifter sig i oktober, närmare bestämt 16 oktober. Det som har gjorts hittills är följande:
    - kyrkan, lokalen, bandet, fotografen, catering, bröllopsresan, bröllopsklänningen (samt tiara, slöja, underkjol osv) beställda och betalda för.
    - Solist beställd för vigseln, sången diskuteras ännu
    - Ringarna köpta.
    - Gästlistan klar, totalt blir vi ca 120 stycken.
    Catering fixar det mesta gällande maten: buffe, bröllopstårta, 4 personer som serverarar både mat och dryck. Drycken köper vi utomlands.

Idag har jag beställt inbjudningskorten. De torde komma skickas ut i början av augusti och sedan har vi o.s.a 12 september. Tycker att det räcker. De flesta vet redan om bröllopet, så inbjudningskortet kommer inte som en överraskning.

Har haft en massa stress med att få vissa saker gjorda före semestern som börjar idag! Nu ska jag ta det lugnt och inte fundera (för mycket...) på bröllopet och sen fortsätta med organiseringen i augusti. Just nu känns det som om allting är under kontroll. Går efter en planeringslista som jag har hittat på brudobrollop.se och jag tycker att jag verkar vara relativt "on top of things".

Vi bygger ett hus samtidigt, så det finns inte så mycket tid för bröllopsplanering. Men varje vecka hinner jag med något i alla fall.

• Slottsbröllop

Jag har precis fått mail av koordinatorn på slottet och floristen som skulle hjälpa till med blommorna har blivit sjukskriven så vi måste fixa någon annan..suck
    Rent ekonomiskt skulle jag kunna tänka mig att bara beställa från euroflorist och få dem budade på plats. Måste man ha en "brudbukett" eller duger en helt vanlig?

Höga klackar skulle vara kul men min klänning blir för kort om jag har över 5cm klack så jag har beställt från kina via http://matildasfest.dinstudio.se/ ett par med 3,75 cm klack. Det är en kul site där man kan bestäma form, färg och klack själv för bara 450kr. Men det är 4 veckors leveranstid från kina så om de är i tid bör de dyka upp i miten av juli. Ska bli väldigt spännande!

• 101010 Amor vincit omnia

Här en till som ska gifta sig i okt.

Vad ska ni ha för bukett???? :)

Svar på tråden Oktober 2010, del 2