• 100703 M och B

    Juli 2010

    Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli


    At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • miris

    Det blir Gran Canaria för oss i oktober! Familjesemester med dottern. Vi åkte till Köpenhamn 2 nätter, efter bröllopet, då det bara var vi två. Det var helt underbart. Så vi kände nu att vi ville ta med vår dotter. Så Gran Canaria blir alldeles lagom långt att åka med en snart 3-åring. Ska bli så GÖTT!

  • Casmel

    Här blir det en sista minuten resa v.41 utan barnen en vecka. Bara jag o mannen <3
    Vi har oxå 2 småkottar så ingen bebisverkstad här men jag önskar oxå alla ett lycka till med +

    Jag fattar bara inte hur jag kan dra mig så för att göra tack-korten...jag orkar bara inte ta tag i det...
    Har ni andra fått iväg era?

    Just nu håller jag på att planera en Ullareds resa med 7 väninnor nu i september. Ska bli så kul o komma iväg o shoppa lite


  • CeKe

    Mmm, för tillfället är jag rätt nöjd över att vi fått till tidningsannonser som kommer i de olika tidningarna (norrtälje & gävle) i morgon och på onsdag... Men tja, tackkorten... Känns lite motigt!

    Det där med bröllopsalbum... gör ni era och beställer från Internet, eller gör ni era på "the old fashioned way"?

  • miris

    Tack-korten skickades för en månad sen eller så. Men det blev inga tidningsannonser. Strunt samma.


    Vi ska beställa en fotobok som album (+album från fotografen). Det tog TID att göra fotoboken! Måste få i väg beställningen NU. Tänk om det skulle försvinna från datorn!

  • CeKe

    Miris, varifrån kommer du beställa? Jag har hämtat hem två olika program, men tycker de är lite småknasiga att jobba i...

  • JollyO

    Det är så tråkigt att allt med bröllopet är över. Visst att vi har tackkorten kvar men... :(


  • KatjaB

    vi fick huset flyttar in nu under hösten! ååh det ska bli så kul, har varit där ett par gånger med barnen med och de älskar det, Astrid tjatar fortfarande om de stora äppelträden och att vi måste köpa gungor, haha.

    Få se hur vi gör nu bara, för vi bokade ju en resa till Prag 5 dagar, men jag tror nog att vi kommer vara mitt i flyttpackande då, så vi kanske måste skjuta lite på resan.


  • CeKe

    Katja: Stort grattis till huset! Härligt att bo i hus Men en jäklans massa jobb har jag lärt mig, men det är det värt Vi har börjat komma i ordning och jag längtar tills vi fått färdigt ett rum till samt fått upp tavlor på väggarna.. men inget slår att sitta framför vår kakelugn  och mysa och se sjön utanför!

  • Kärleken9

    JollyO: Vår fotograf, www.mariasfoto.se undrar vad du inte tyckte om med hennes bilder. Du kommenterade vid något tillfälle du tyckte många av hennes bilder var hemska. Maria har läst det och undrar, gn mig, vad du konkret menar. Hon vill gärna veta för att utvecklas. Att bara säga att de är hemska, och att vi hade tur som fick fina bilder, ger ju inte så mycket.


     


    Jag har äntligen fått bekräftat mitt nya efternamn så nu är man Fru rakt igenom. Underbart!

  • KatjaB

     


    CeKe skrev 2010-09-05 15:05:33 följande:
    Katja: Stort grattis till huset! Härligt att bo i hus Men en jäklans massa jobb har jag lärt mig, men det är det värt Vi har börjat komma i ordning och jag längtar tills vi fått färdigt ett rum till samt fått upp tavlor på väggarna.. men inget slår att sitta framför vår kakelugn  och mysa och se sjön utanför!

    ja, det är ju ett jäkla jobb att komma iordning helt. Sist vi flyttade hade vi ju inga barn, så nu blir man lite nervös över hur sjutton man ska hinna med
    Har börjat packa iallafall och tänkte ringa myrorna om de vill ha lite saker. Har en massa porslin mm som vi aldrig använder samtidigt känns det ju dumt att bara kasta.

    Låter helt fantastiskt med utsikten och kakelugnen! Vi får mysa på farstun och titta på kossorna istället, haha


  • Kärleken9

    Har beställt tackkorten en gång från www.tackkort.se men de blev fel, texten blev inte centrerad som vi beställt. Fick tillbaka pengarna och nu har vi beställt dem igen. Får dem säkert till veckan, sen ska de bara skickas med.  


    Tror det blir vanligt fotoalbum för oss. Har provat att framkall en gång men även då blev det tekniskt fel. Men skam den som ger sig nu är jag på g igen med det... 

  • JollyO
    Kärleken9 skrev 2010-09-05 15:16:24 följande:
    JollyO: Vår fotograf, www.mariasfoto.se undrar vad du inte tyckte om med hennes bilder. Du kommenterade vid något tillfälle du tyckte många av hennes bilder var hemska. Maria har läst det och undrar, gn mig, vad du konkret menar. Hon vill gärna veta för att utvecklas. Att bara säga att de är hemska, och att vi hade tur som fick fina bilder, ger ju inte så mycket.   Jag har äntligen fått bekräftat mitt nya efternamn så nu är man Fru rakt igenom. Underbart!
    Jag gillade inte stilen. Tyckte inte att studiobilderna som ligger först på hennes hemsida under bröllop hade snygga skuggor. Mörka i ansiktet. Sen var det några andra som var tråkigt komponerade och så. Kändes omodernt (hemsidan). Jag tänker att fotografer lägger upp de bilder som de är absolut nöjdast med på sina hemsidor/portfolier och därför förväntar jag mig att det ska vara väldigt snygga bilder. Inte att alla kort fotografen någonsin tagit är perfekta, men att de visar de de tycker är riktigt bra. Jag tyckte inte att alla korten var hemska, vissa är trevliga och snyggt komponerade, men några andra känns som om de är 10 år gamla.

    Men(!), jag är 24 år. Jag tycker att många bröllopsfoton, ringar, klänningar mm som folk verkar gilla på denna sidan är hemskt tantiga/omoderna. Verkligen. Alla gillar olka grejer, jag skrev bara vad jag tyckte utifrån hemsidan och räknade inte in andra saker som pris, service osv.


    Jag gillar en helt annan stil, som tex denna fotografen: www.tecpetajaphoto.com/index.php


     


  • JollyO

    Lade upp två favoritfoton från "trash-the-dress"-fotograferingen förresten. :)


  • KatjaB

    idag hörde konditoriet som vi beställde tårtan av.
    jag har ju berättat att de först helt plötsligt inte ville köra ut tårtan och menade på att de aldrig lovat det (vilket de gjort) och sedan gav oss den utan kylbox och vår fina staplade tårta smälte och rasade redan på väg till festlokalen.

    De skrev att de inte gjort nåt fel och att de alltid gör såhär, så bara för att det var första gången något sådant hände måste det alltså ligga hos oss( antar jag att de tycker). Men eftersom de är så otroligt snälla (här poängterar de ännu en gång att de verkligen inte gjort nåt fel) så får vi hälften av pengarna tillbaka.

    Orkar inte tjafsa mer så jag sa att det blir bra.
    Fånigt att skriva sådär tycker jag dock, genom att ge oss pengarna tillbaka så erkänner de ju att de gjort fel, och om de nu ändå tänkt betala tillbaka kan de ju faktiskt behålla sina åsikter för sig själva.


Svar på tråden Juli 2010