• Älskar dig 15 Maj

Mousserande ?

Hej . Har ni tips om vilket bubbel som passar som välkomstdrink ! Hur många flaskor bör gå åt till ca 45 gäster ?

• Svar på tråden Mousserande ?
  • pyrro

Vi ska ha få gäster och vill bjuda "fint" vi är inga kännare av just bubbel men vill absolut ha äkta champagne på vårt bröllop. Vill gärna ha en magnumbutelj.....nån som har nått tips??

• Marjo

Jag rekommenderar Asti Araldica, supergott! 57 kr på systemet.

• pyrro

Asti en vanlig nyårs helt ok.....på mitt bröllop nej tack

• lillalyckan

Asti är inte champagne! Vill du ha champagne är Lanson eller Moet klassiker som alltid går hem. Den rosa Moeten är supergod.

• Marjo

Lillalyckan och Pyrro: Jag vet att Asti inte är champange. Jag svarade trådstartaren.

• pyrro

Marjo> Helt ok att svara trådstartaren, vi har alla olika önskemål och krav. Jag försökte bara spinna vidare på tråden för oss som önskar något mer...

• Superstarfia

Nu har jag köpt hem Chapel hills alkoholfria, de blir väl de jag får dricka nu när jag helt plötsligt är gravid.. kommer sakna all champange!!

• Sebastiána
    Superstarfia skrev 2010-06-02 20:18:45 följande:
    Nu har jag köpt hem Chapel hills alkoholfria, de blir väl de jag får dricka nu när jag helt plötsligt är gravid.. kommer sakna all champange!!
    Hur smakar den? Jag funderar på att köpa den och blanda bål med till de som måste/vill avstå från alkohol.
  • Superstarfia

Sebastiána skrev 2010-06-02 20:34:51 följande:
    Hur smakar den? Jag funderar på att köpa den och blanda bål med till de som måste/vill avstå från alkohol.

har inte hunnit smaka ännu.. tänkte göra det till helgen å fira de blivande föräldraskapet med den blivande pappan..

• lillalyckan
    Marjo skrev 2010-06-02 19:17:53 följande:
    Lillalyckan och Pyrro: Jag vet att Asti inte är champange. Jag svarade trådstartaren.
    Ja men då så

Marjo skrev 2010-06-02 19:17:53 följande:
    Ja men då så

Superstarfia skrev 2010-06-02 20:18:45 följande:
    Helt plötsligt?! Häftigt! Grattis!
  • Superstarfia

lillalyckan skrev 2010-06-03 00:24:29 följande:
    Helt plötsligt?! Häftigt! Grattis!

Haha ja helt plötsligt.. eller nä kanske inte helt plötsligt.. slarv med skyddet då jag slutat med p-piller.. Men ack så välkommet!

Tack!

• jojjo in love

en favorit när det kommer till mousserande viner är Rotari, särskillt rosén. kostar runt 100kr/flaska, men värt att unna sig ibland...

ett lite mer budgetvin är cape crown, det kostar 65 på systemet. är också väldigt gott. personligen föredrar jag det över chapel hill, men huvudsaken är att ni är nöjda!

Svar på tråden Mousserande ?