• Älskar dig 15 Maj

Mousserande ?

Hej . Har ni tips om vilket bubbel som passar som välkomstdrink ! Hur många flaskor bör gå åt till ca 45 gäster ?

• Svar på tråden Mousserande ?
  • CeKe

MMMMmmm det är gott!! Kanske snor idén faktiskt. Hade glömt bort den underbara drinken!

• Malin80

Alla tycker olika... Jag älskar Asti!

• CeKe

Gör jag med. Finns faktiskt inte så mycket jag absolut inte gillar i dryckesväg...

• Eva72

Vi har testat en hel del olika varianter. Men har nog tillslut bestämt oss för chapel hill vilket jag tycker är prisvärt. Många av dom vi bjudit är inga champange drickare och skulle inte uppskatta champange. Men om jag dricker champange gillar jag nog bäst gula änkan.  Gula änkan kostar väl ca 350kr flaskan. Det finns väl inga rätt eller fel. Men i bland får plånboken styra. Och är inte brudparet champange drickare så tycker jag inte man behöver lägga ner så mycket pengar bara för att det enligt vissa anses snålt att inte bjuda på champange. Lite trist för jag har en barndomskamrat som ska komma på vårt bröllop som absolut tycker att man måste bjuda på champange, annars kan det va. Jag skiter i vad hon tycker, men lite trist dock att man säger så.

• Eva72

Ang din fråga på hur många flaskor du ska köpa till 45 gäster. Är alla 45 alkohol drickare? Vi har räknat ut ca 7 glass per flaska och 2 glass p.p. Jag skulle sattsa på 14 flaskor om alla dricker alkohol. Chapel hill har även en bra alkoholfri. Sedan måste jag varmt rekomendera en supergod äppelmust som görs på Ingarö. Den ska vi ha som alkoholfri.

• Pärlis

Vi hade Chapel Hill mousserande rosé till brudskålen. Den är faktiskt jättegod!

• Bellatrix1982

Vi ska ha Fresita! Helt underbart god med riktiga jordgubbar i , så man får vända lite försiktigt på flaska innan den öppnas! Och mer rosa i färgen kan den ju inte bli!!! Den är ganska ny på bolaget, släpptes 24 mars så den är lite extra kul eftersom inte så många kanske har testat den. 79 kr/flaska.

• majsan801

Pärlis skrev 2010-05-29 20:30:27 följande:
    Vi hade Chapel Hill mousserande rosé till brudskålen. Den är faktiskt jättegod!

Vi med med jordgubbar i...mycket bra

• Vi 3

Vi fick tips om Ronar (60 kr flaskan) och när vi testade tyckte samtlioga att den var bäst. >När jag pratade mängd med dem på Systemet sa de 6-8 glas / flaska, så 7 är nog ett bra riktmärke som ngn sa innan.

• SofieochJamie

Vi hade Törley, det var mycket uppskattat. Mycket prisvärt också! Smakar inte för sött heller som en del billigare drycker kan göra.

Svar på tråden Mousserande ?