• Älskar dig 15 Maj

Mousserande ?

Hej . Har ni tips om vilket bubbel som passar som välkomstdrink ! Hur många flaskor bör gå åt till ca 45 gäster ?

• Svar på tråden Mousserande ?
  • uppochhoppa

Superstarfia skrev 2010-05-06 14:55:09 följande:
      uch, att man ens kan tipsa om det.. och speciellt till ett bröllop.. ska de inte vara lite extra då?vi betalar 119 kr flaskan för Bulle de blanquette.. mycke godare än chapel hill, eller rättare sagt, så mycke godare att inte ens min hund skulle vilja dricka chapel hill... ;)Dock kan man endast beställa de från systemet om man bor i sthlms län. däremot kan man beställa det från drickbart.se

...kanske för att det ska köpas ganska många flaskor och för att så många experter inte har fel? 

Jag dricker gärna och ofta dyr champagne - har alltid några flaskor hemma och dricker dem regelbundet eftersom det fylls på. Inte så att jag endast smakat chapel hill och tipsar om den därför. Om man inte har råd att ta en champagne kan den absolut enligt mig vara ett alternativ!  Dessutom - vilken gäst ställer sig och tittar på flaskan - med glaset serverat på brickan vet de då bar att de får bubbel i glaset - om man kan hålla budgeten nere där och få ett glas som av många experter får fyra och fem solar tycker jag det är rätt att tipsa om det! :)

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Superstarfia

uppochhoppa skrev 2010-05-06 16:38:34 följande:
      ...kanske för att det ska köpas ganska många flaskor och för att så många experter inte har fel?  Jag dricker gärna och ofta dyr champagne - har alltid några flaskor hemma och dricker dem regelbundet eftersom det fylls på. Inte så att jag endast smakat chapel hill och tipsar om den därför. Om man inte har råd att ta en champagne kan den absolut enligt mig vara ett alternativ!  Dessutom - vilken gäst ställer sig och tittar på flaskan - med glaset serverat på brickan vet de då bar att de får bubbel i glaset - om man kan hålla budgeten nere där och få ett glas som av många experter får fyra och fem solar tycker jag det är rätt att tipsa om det! :)

Ja jag brukar iaf kolla på flaskan när jag får påfyllning...

• Hjartafró

Vi serverade Prosecco la Robínía 79 (kostar ca 80 kr/flaskan) som välkomstdrink och i baren. Inte champange direkt, men inte heller lika sliskigt som Chapel Hill.

• stavfellet

Det är ju omöjligt att säga att det ena är godare än det andra, smaken är som baken. Och för oss spelar pengar in också så det godare kanske får stryka på foten för det billigare.

• Senilia
    Superstarfia skrev 2010-05-06 16:46:00 följande:
      Ja jag brukar iaf kolla på flaskan när jag får påfyllning...
    Kanske en snygg servett runt flaskan då som döljer etiketten - eller varför inte göra egna och klistra över?
  • Superstarfia

Hjartafró skrev 2010-05-06 17:00:51 följande:
    Vi serverade Prosecco la Robínía 79 (kostar ca 80 kr/flaskan) som välkomstdrink och i baren. Inte champange direkt, men inte heller lika sliskigt som Chapel Hill.

Den är faktiskt väldigt god, och prisvärd...

I min smak och prisvärdhetsbotten ligger Asti Chinzano och Chapel hill..

• Sebastiána
    happytoaster skrev 2010-05-06 16:27:04 följande:
    Jag har smakat det mousserande björkvinet ch det smakar ganska speciellt och är rätts så dyrt, jag hadde heldre valt en champange om man är beredd att betala så pass mycket för fördrinken. Men köp en flaska och prova om ni är nyfikna, det smakar inte otrevligt men anorlunda, ungefär som björklöv luktar. Köp hem några flaskor med olika bubbel och bjud hem några goda vänner och ha en bubbelprovarkväll så får ni en roliog kväll!
    Intressant, det kanske kan vara något att testa en varm sommarkväll
  • ClaraH

Superstarfia skrev 2010-05-06 14:55:09 följande:
      uch, att man ens kan tipsa om det.. och speciellt till ett bröllop.. ska de inte vara lite extra då?vi betalar 119 kr flaskan för Bulle de blanquette.. mycke godare än chapel hill, eller rättare sagt, så mycke godare att inte ens min hund skulle vilja dricka chapel hill... ;)Dock kan man endast beställa de från systemet om man bor i sthlms län. däremot kan man beställa det från drickbart.se

Chapel Hill rosas åter och åter igen som mycket prisvärt, så jag förstår inte alls denna avoghet. Jag tipsar väldigt starkt för Chapel Hill, det ÄR gott. Tycker inte alls den är sliskig som någon annan nämner. Den är ju TORR... Gillar naturligtvis Champagne också men när det är så många som ska bjudas...

Asti Cinzano är däremot hemskt, för att det är så himla sött, där håller jag med dig.

• uppochhoppa
    ClaraH skrev 2010-05-06 21:12:49 följande:
      Chapel Hill rosas åter och åter igen som mycket prisvärt, så jag förstår inte alls denna avoghet. Jag tipsar väldigt starkt för Chapel Hill, det ÄR gott. Tycker inte alls den är sliskig som någon annan nämner. Den är ju TORR... Gillar naturligtvis Champagne också men när det är så många som ska bjudas...Asti Cinzano är däremot hemskt, för att det är så himla sött, där håller jag med dig.
    Håller helt med. Asti är supertrist, söt och konstig - den hade jag inte velat ha oavsett fest. Man behöver ju inte visa flaskorna. Dessutom - om man inte kan bestämma sig om det är gott förrän man sett flarran är man nog väldigt brydd om vad andra tycker.
    Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
Svar på tråden Mousserande ?