Mousserande ?
Hej . Har ni tips om vilket bubbel som passar som välkomstdrink ! Hur många flaskor bör gå åt till ca 45 gäster ?
Hej . Har ni tips om vilket bubbel som passar som välkomstdrink ! Hur många flaskor bör gå åt till ca 45 gäster ?
...kanske för att det ska köpas ganska många flaskor och för att så många experter inte har fel?
Jag dricker gärna och ofta dyr champagne - har alltid några flaskor hemma och dricker dem regelbundet eftersom det fylls på. Inte så att jag endast smakat chapel hill och tipsar om den därför. Om man inte har råd att ta en champagne kan den absolut enligt mig vara ett alternativ! Dessutom - vilken gäst ställer sig och tittar på flaskan - med glaset serverat på brickan vet de då bar att de får bubbel i glaset - om man kan hålla budgeten nere där och få ett glas som av många experter får fyra och fem solar tycker jag det är rätt att tipsa om det! :)
Här kommer mer hjälp : klart att det finns massa bra flaskor att ta till!
http://www.unt.se/matochdryck/stort-test-av-det-bubblande-utbudet-349336.aspx
Testa er igenom några av dem några helger framöver. Mysigt och kul som aktivitet!
(Vi borde göra det vi med... har inte alls bestämt vilken vi ska ha!)
Ja jag brukar iaf kolla på flaskan när jag får påfyllning...
Vi serverade Prosecco la Robínía 79 (kostar ca 80 kr/flaskan) som välkomstdrink och i baren. Inte champange direkt, men inte heller lika sliskigt som Chapel Hill.
Det är ju omöjligt att säga att det ena är godare än det andra, smaken är som baken. Och för oss spelar pengar in också så det godare kanske får stryka på foten för det billigare.
Den är faktiskt väldigt god, och prisvärd...
I min smak och prisvärdhetsbotten ligger Asti Chinzano och Chapel hill..
Chapel Hill rosas åter och åter igen som mycket prisvärt, så jag förstår inte alls denna avoghet. Jag tipsar väldigt starkt för Chapel Hill, det ÄR gott. Tycker inte alls den är sliskig som någon annan nämner. Den är ju TORR... Gillar naturligtvis Champagne också men när det är så många som ska bjudas...
Asti Cinzano är däremot hemskt, för att det är så himla sött, där håller jag med dig.