• Im yours
    Äldre 15 Apr 11:50
    123115 visningar
    1160 svar
    1160
    123115

    Tantvarning del 8

    Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.

    Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html

  • Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Äldre 13 Jul 09:00

     


    Cantaton skrev 2010-07-12 18:03:05 följande:
      Och angående glass. En kompis åkte iväg till ICA Maxi. Bad henne köpa glass till mig. Trodde alltså att jag hade bunkrat upp. Men jag har ätit upp en liter glass idag = tomt glasspaket. Och då har jag ändå mest sovit idag. Vaknade 10. Somnade igen kl. 12 och har sovit sedan dess...

    Min mamma sa alltid att det var bra med glass när man har ont i halsen!

  • Äldre 13 Jul 09:04

     


    Fjällbruttan skrev 2010-07-12 22:40:00 följande:
      Och åker nån ner till SKåne så rekomenderar jag en träff med en trevlig präst och hennes make Ska nån gång lägga ut bilder på Signe då hon döptes, men jag måste säga att Soldemors välsignelse var så innerlig och fin så dop-prästens kändes lite tam Nästa år blir det södra sverige troligen så se upp, då kommer vi

    Nu blir jag så där småröd i ansiktet och lite rörd, tack!

    Ni är varmt och hjärtligt välkomna ner till våra tropiska breddgrader. Se om vi kan "hitt på nåt" då.

  • Äldre 13 Jul 09:10

    Siena tycker värmen är jobbig, så igår tog maken en fuktig, kall handduk och svepte in henne i, och då låg hon i hans famn och såg ut att tycka som att det var jätteskönt. I kväll är det Amarettos tur. Han är också ganska seg nu.

    Solde kom hem igår efter nästan en och en halv veckas kollovistelse i Sandhammaren. Jag är jätteglad att ha min svarta madam hemma, men det verkar inte som om det är riktigt ömsesidigt.

    Nu skall jag kämpa på i hettan och försöka få ihop ett budgetäskande till nästa års konfirmandverksamhet. Känns verkligen som det när något som hjärnan vill sysselsätta sig med idag! Nä!

  • Im yours
    Äldre 13 Jul 23:25

    Barn är underbara




  • dfk
    Äldre 14 Jul 08:21

    Im yours, ja barn är underbara!! Hur mår Lasse nu?

    Solde, Våra kissemissar har det också jobbigt, de kan ju inte krypa ur sin päls. De ligger och dåsar mest.

    Cantaton, hoppas att du får det bra i stugan trots att din gammelmormor är dålig.

    Här fortsätter värmeböljan...

    kram kram

  • Sonja6­8
    Äldre 14 Jul 09:49

    Nu loggar jag in för sista gången innan vi drar iväg.


    Skickar kramar och böner till alla som behöver samt önskar alla en fortsatt fin sommar.


    Vi åker direkt maken kommer hem från jobbet idag.


    Beräknar vara på ry gränsen inatt. Framme imorgon kväll i farfars stuga.


    Om allt går som planerat.


    1 aug beger vi oss hemåt och gör en omväg via Åbo-Sthlm. Vi har färja 2/8. Blir i Sthlm/Uppsala ett par dagar.


    KRAAAAAAAM ♥ ♥ ♥


  • Äldre 14 Jul 10:17

    Kraam, Sonja!

    Vi åker till Gotland på en snabbrunda fre-sön. Makens gamla bästkompis sedan barndomen bor där. Han gifte sig i höstas och nu har de fest på någon herrgård söder om Visby. Var nio år sedan vi var där sist.

  • Helois­e
    Äldre 14 Jul 11:23

    Ha en härlig semester Sonja!


    Solde och Cantaton får också ha det så bra på sina äventyr.


    Här jobbas det bara på i hettan, så j-vla less på värmen just nu så jag kan DÖ! Men Panzer och jag ska åka iväg och bada lite idag innan jobbet och imorgon är det äntligeb dags för UL, jag längtar så jag är tokig efter att se Julle igen! Vi har bestämt oss för att ta reda på könet, om det går. Fast vi kommer inte att säga ngt till våra vänner och vår familj, eftersom flera av dem inte vill veta. Jag tror att det faktiskt är en julle därinne, Panzer tror ingenting. Skulle det vara en Jullan så är vi naturligtvis överlyckliga över det med! En frisk och fin bebis är alt vi vill ha!


    Än så länge har jag inte gått upp i vikt utan bara ner, 5kg sen registreringen i v 9.


     


    Nu ska jag göra lite mackor och koka kaffe till badutflykten!


    Puss på er

  • Äldre 14 Jul 11:32

    *Sliter håret över budgetäskandet*

  • Äldre 15 Jul 12:24

    Nu åker jag hem och packar färdigt, den stora ön i Östersjön väntar!

  • Helois­e
    Äldre 15 Jul 12:52

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

    Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

    Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

    När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

    Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!

  • Fjällb­ruttan
    Äldre 15 Jul 13:00

     


    Heloise skrev 2010-07-15 12:52:02 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon- Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!

    Det skjuts för lite!!!

    Ooops, inte korrekt sagt men fy vad elak jag blir när jag läser vad du skriver!
    Kärringj-vel... ja, så nu vet alla vad jag tycker

    Hoppas det blir bättre den 27:e för UL kan vara magiska, tänk så häftigt det är att få se sin lilla knodd rumstera om i sin 1:a
    Och om hon gnällde över att den inte "visade upp sig" är hon kass på UL för man kan vrida manicken man kör över magen så man får andra vinklar, så det så!!
    Har ju gjort några UL i mina dar...
    Berätta för nästa UL-sköterska hur ledsnaaoch besvikna ni är så kanske hon visar er mer, vi har då fått allt utförligt berättat för oss, även när det är läkare som gjort UL och det både på gyn och spec.mödra och hos BM, så det är ju olika som gjort dem.

    Kram på er

  • Fjällb­ruttan
    Äldre 15 Jul 13:01

    Lycklig är jag förreste, min älskade kusin gifte sig igår, på Gotland
    Bara hon och maken och barnen, så nu ska vi fira dem när vi åker dit!
    Tjohooo!!

  • Äldre 15 Jul 14:14

     


    Heloise skrev 2010-07-15 12:52:02 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon- Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!

    Säger som Bruttan; kärringj-vel!! Uppenbarligen kan hon inte sitt jobb och det på många plan. En charmkurs borde hon gå....
    Vaddå vad ni gör där för tidigt, det är väl MVC som skickar "remiss" om RUL? Så gör de iaf här i Sthlms län.
    Vad ARG jag blir! Tycker också att du vid nästa ul ska säga till hur ni blev bemötta för sådär får det faktiskt inte gå till! Har man frågor tycker man ju att de borde svara på dem....
    Hoppas det blir bättre den 27:e!

  • Helois­e
    Äldre 15 Jul 15:00
    Villemoa skrev 2010-07-15 14:14:32 följande:
      Säger som Bruttan; kärringj-vel!! Uppenbarligen kan hon inte sitt jobb och det på många plan. En charmkurs borde hon gå....Vaddå vad ni gör där för tidigt, det är väl MVC som skickar "remiss" om RUL? Så gör de iaf här i Sthlms län.Vad ARG jag blir! Tycker också att du vid nästa ul ska säga till hur ni blev bemötta för sådär får det faktiskt inte gå till! Har man frågor tycker man ju att de borde svara på dem....Hoppas det blir bättre den 27:e!
    Ja men precis, jag sa det till henne, att det är minbm som bokat tiden! Sen så ringde jag bästa H och hon sa att den här sköterskan tydligen var ökänd för att vara lite"udda", då undrar jag bara i mitt stilla sinne varför hon får vara kvar?

    Flyttar min inte en sådan som henne till en avdelning med mindre kundbemötande då?


    Ibland fattar jag mig verkligen inte på hur kommuner etc fungerar, har man en anställd som alla vet är otrevlig då avskedar man eller omplacerar. LAS i all ära men ibland suger det!


    Jag måste ringa imorgon och ordna en ny tid, flr jag jobbar ju naturligtvis den dagen


    det går säkert inte, men jag ska iaf påpeka att den sköterskan vi hade inte var speciellt trevlig, alltså jag menar inte att de ska gulla med en, men det här är ju vårt första barn, alla ser framemot ul, och att då få den upplevelsen så totalt misshandlad känns så där!

  • dfk
    Äldre 15 Jul 20:11

    Nää!!   Heloise, jag blir alldeles matt när jag läser om ditt besök för ultraljudet. Fyyyy vilken hemsk människa! Ni bara måste framföra det här vidare, be att få prata med den ansvariga på avdelningen. Vilken hemsk upplevelse! En stor taggig tistel till henne...

  • Äldre 15 Jul 22:39

    Det ÄR ju det


    Soldemor skrev 2010-07-13 09:00:22 följande:
      Min mamma sa alltid att det var bra med glass när man har ont i halsen!
  • Äldre 15 Jul 22:42

    Tack. Jag var lite rastlös och stressad. Jag åkte ju inte dit för att vara ledig, utan tvingades bara plötsligt jobba utan internet. Lite krångligare blir det, men jag har lyckats få en hel del ordnat ändå. På papper och via telefon.


    Gammelmormor klarade det inte längre. I tisdags (dvs samma dag jag åkte ut till landet) somnade hon in.


    dfk skrev 2010-07-14 08:21:13 följande:
    Im yours, ja barn är underbara!! Hur mår Lasse nu?Solde, Våra kissemissar har det också jobbigt, de kan ju inte krypa ur sin päls. De ligger och dåsar mest. Cantaton, hoppas att du får det bra i stugan trots att din gammelmormor är dålig.Här fortsätter värmeböljan... kram kram
  • Äldre 15 Jul 22:44

    Heloise, vilket hemskt bemötande Tur att hon inte jobbar vid nästa tillfälle.

  • Daa
    Äldre 16 Jul 10:26

    Cantaton: beklagar. *kramar*

    Heloise: Man kan fråga sig vad det är för fel på en del människor. Vad tusan har hon för rätt att bete sig på det där viset? Förstöra er fina UL-upplevelse.


    Ja, om hon är känd för sitt beteende, varför får hon vara kvar där? Dagligen möter hon ju människor i en väldigt speciell och ibland lite utsatt situation. För henne är det väl inget speciellt med graviditeter, men hon måste ju inse att graviditeten är något långt utöver det vanliga för paret.
    Inga frågor ska bemötas som om de vore dumma frågor! *morrar*


    *slutar morra och kramar om Heloise* Hoppas ni får allt det där fina nästa UL.

Svar på tråden Tantvarning del 8