• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Kjell Präst

Fjällbruttan skrev 2010-07-12 11:47:08 följande:
    Kjell, förlåt... men jag fnissade över ditt ge´kås inlägg... får mig osökt att tänka på en annan Kjell...de handlade ju för över 50.000:-... jag hoppas din semester in blev lika dyr?

Hehe, vi bodde i stugan bredvid dem ett par dagar... Nä, fullt så dyrt blev det inte, skulle gissa på knappt hälften...

• Heloise

Nu är vi hemma ifrån det stora fina slottsbröllopet som varade i dagarna tre. Jag är om möjligt ännu tröttare än när jag åkte, och känner mig som en urvriden disktrasa

Det var för det första fruktansvärt hett hela helgen och noll moln eller vind, vilket är trevligt när man kan ligga på stranden etc, mindre kul när man måste ha balklänning på sig...

Allt gick ju bra, jag klarade mitt toastmadame jobb utan några större fadäser, men jag är lite ledsen över att det vart väldigt mkt på mitt bord och jag satt ner ett par minuter mellan 10 och 02. Alla frågade mig, och alla tidsscheman sprack, fotografen hade fått hör att jag skulle fixa allt, men ingen hade sagt det till mig, så jag fick springa runt som en skållad rått och leta ungar, hundar, folk etc. Nä ärligt talat jag var gråtfärdig, och det underlättar verklingen inte att vara gravid. Så kl 2 efter tårtan och första dansen så gick jag och la mig. Känns lite surt att jag missade allt det roliga, men det är inget man kan göra ngt åt. Bruden var vacker som en dag och maten gudomlig. Vi vart verkligen bortskämda( eller de andra som inte höll om magen med ena handen och upp klänningen med den andra )

På fredagen var det för st sillbuffé som förrätt, sen grillbuffé till varmrätt och pecanpajer till efterrätt, live band( country) och fri bar så klart.

Lördagen börjades med frulle, sen lunch, sen vigsel, snittar och champagne, 3 rätters, kaffe och avec, tårta och ännu mer champagne och så vickning, på Söndagen var det brunch

Dessutom fanns det massor med aktiviteter för alla på lördag förmiddag, lerdveskytte, ridning, guidad tur till stockholm etc.

140 gäster var det.

Jag kommer nog tycka att det var underbart, så fort tröttheten har lagt sig.

Bruttan- helt rätt vi har nära till furuvik, ska kolla schemat idag b Klart vi vill träffa er om det går!

• Soldemor

Heloise skrev 2010-07-12 14:32:08 följande:
    Klart vi vill träffa er om det går!  

Bruttan  med make är ett såå trevligt sällskap! För att inte tala om lilla Grodis! Pussa henne från mig!

• Cantaton

Heloise, vilket schema! Jag förstår att du blev gråtfärdig!! Det räcker ju med värmen och en enda motgång för att bli det just nu. Och på det då allt det där...! Bra kämpat.

• Sonja68

Springer in och vinkar till alla!

Håller på och tvättar som en besatt och sorterar kläder. Bara imorgon kvar att packa, sen drar vi på onsdag vid lunchtid.

Här är sol och klibbigt varmt. Dit vi ska är det +35 för tredje veckan i rad. Ni ska se att när vi kommer dit blir det +7 och regn.

Heloise, nu måste du lova att vila dig. Herre jösses vilket schema på bröllopet !

Ha det gott alla!

• dfk

Sonja, vart ska ni resa?

Cantaton, det var trist att du inte mår bättre! Hoppas att du snart kan "höra och höras"!

Heloise, vilket maffigt bröllop!! Men det var nog lite för häftigt med så mycket ansvar!

Men nu ska du väl inte ha några sådana uppdrag över sommaren hoppas jag, utan att du får ha det lite lugnt och sköntt!

Solde, vad mysigt med en resa, ni får ta många svalkande bad i värmen!

Bruttan, så nu blir det lite semester med husvagnen, hoppas att ni får det mysigt med lite tantträffar mellan varven!

Kjell, syns du något i TV-serien?

Här är det tryckande hett men nu har jag laddat upp med isglass i frysen.

• Heloise

Usch jag låter å gnällig, det var ett jättehärligt bröllop, men jag hann liksom inte med nått, jag hade oxå velat prata med folk eller slappa, men det gick inte. Nåja jag fick träffa en mkt trevlig herre vid namn Mr Bond Hade en baron till bordet( panzer och jag har en stående inbjudan till hans hem i Budapest) fått kindpussar av vackra franska adelsdamer och blivit kysst på handen av en italiensk gentleman, värre har det kunnat vara

Bruttan- Jag är ledig på tis 20/7, panzer jobbr fm, sen den 21/7 är panzer eldig och jag jobbar em, så då kan vi kanske få in en träff på fm, vi bor ju bara runt 15 min ifrån furuvik.

• Cantaton

Jo, jag sjöng på ett bröllop i lördags och det gick bra, men det var ju inte kul. Snarare än pärs.

Nu funderar jag på att hoppa av låtskrivningskursen jag går eftersom den bara stressar mig i detta tillstånd. Har ingen som helst lust att ens försöka skriva musik. Och heller inte att repetera. Och om det är något som går före det andra är det ju att repetera inför kommande uppdrag.

Och angående glass. En kompis åkte iväg till ICA Maxi. Bad henne köpa glass till mig. Trodde alltså att jag hade bunkrat upp. Men jag har ätit upp en liter glass idag = tomt glasspaket. Och då har jag ändå mest sovit idag. Vaknade 10. Somnade igen kl. 12 och har sovit sedan dess...

dfk skrev 2010-07-12 15:56:59 följande:
    Sonja, vart ska ni resa? Cantaton, det var trist att du inte mår bättre! Hoppas att du snart kan "höra och höras"! Heloise, vilket maffigt bröllop!! Men det var nog lite för häftigt med så mycket ansvar! Men nu ska du väl inte ha några sådana uppdrag över sommaren hoppas jag, utan att du får ha det lite lugnt och sköntt! Solde, vad mysigt med en resa, ni får ta många svalkande bad i värmen! Bruttan, så nu blir det lite semester med husvagnen, hoppas att ni får det mysigt med lite tantträffar mellan varven! Kjell, syns du något i TV-serien? Här är det tryckande hett men nu har jag laddat upp med isglass i frysen.  
Svar på tråden Tantvarning del 8