• kenttjej

När blir jag hippad?

Nu är det 38 dagar kvar och jag börjar känna mig nervös... Båda tärnorna bor långt ifrån gbg (sthlm och Linköping) och har begränsad ekonomi, jag har verkligen inte några höga förväntningar men visst vore det roligt att bli hippad på nåt sätt? Eftersom vi inte har pratat om möhippan nånting så har jag ingen aning om ifall något är planerat... Tänk om det inte blir nåt?

Svårt nu också med de helger som är kvar, man kan ju inte planera in nåt ifall ifall... Fästmannen kommer att få en svensexa men jag vet inte heller när den blir, så det är öppna planer som gäller fram till 8 maj.

Vad jobbigt! Jag börjar bli otålig av all denna väntan!

• Svar på tråden När blir jag hippad?
  • giz83

hernameispekka: hej igen vill jag säga...=) hihi

när hon gifte sig var hon bara 20-21 år och hennes tjejkompisar var väl inte så införstådda på vad en hippa är och dessutom så var min väninna gravid också...men iaf..och så vill jag också påpeka att några månader innan gifte sig en annan av hennes kompisar och hon fick en spa behandling o massa annat skoj (hon la en massa pengar på den hippan).

om det var ca en vecka innan bröllopet kommer ja inte riktigt ihåg, hennes man frågade om de skulle äta pizza till middag för ingen av de ville laga mat, så han gick iväg för att handla och tog då också hunden med sig. 

hon satt hemma och väntade och när det ringde på dörren så gick hon ju så klart för att öppna och vilka står där om inte hennes 4 bästa tjejkompisar. självklart blir hon jätte glad och förväntningarna stiger. de kommer in och säger att nu ska vi hippa dig...och så börjar de laga till tacos och hon blir mer och mer upprymd över vad som kan komma att ske. de äter upp, och tittar på varandra och säger; ska hon få det?

de ger henne ett litet kuvert med ett  presentkort på HM värt 300 kr och så säger de att hon får inte spendera pengarna på saker till bebisen!

det var vad hon fick!

men jag menar, bara för att hon är gravid behöver det inte hindra henne från att få göra roliga saker!!! man är inte sjuk när man är gravid (ok i vanliga fall, men hon var frisk som en nötkärna)!!!

självklart blev hon jätte lessen, men sa inget till sina vänner...vissa vet fortfarande inte om att hon blev lessen över den kvällen, andra har hon pratat med och de har väl sagt att: ja, jo det kunde ha varit bättre och skyllt på att de va så unga o inte visste vad de skulle hitta på för att hon var gravid!

*kärleken är evig*
  • hernameispekka

hejhej :)

oj! vilket lamt folk! det är ju typ en vanlig kompismiddag! :O

• giz83

ja jag menar det! jag förstår att hon blev lessen!

*kärleken är evig*
  • ElinDaniel

Jag blev hippad i helgen!!! Jag fick min drömmars möhippa med näårmaste tjejskaran. Trots regn kommer jag att minnas dagen med solsken i mitt hjärta. :) LÖnskar att alla som vill ha en hippa får det!

Allt blir inte perfekt, det ska man inte ens drömma om! Men bara det att de bryr sig, försöker sitt yttersta och försöker fånga in vem man är och planera efter det... Det är inget annat än kärlek!

Jag berättar mer ingående för de som vill höra.

• Superstarfia

Jag råkade få reda på att jag kommer hippas lördagen den 3 juli. Det är en stor festival i hemstan och jag pratade igår med sambon om ifall vi skulle åka dit den dagen.. han vart helt stel å bah, Neeeej de går inte för då ska du... längre kom han inte innan han kom på sig själv.. :) jag var rätt inställd på att bli hippad då eftersom det är värste hemvändarhelgen och jag kan sätta min högra fot på att jag kommer få sälja diverse saker på stan.. :)

• minimis

Börjar bli nervös för det där jag med. Men jag vill inte veta nåt! Men spännande är det att se vad de hittar på :)

• KatjaB

ElinDaniel skrev 2010-05-10 14:52:46 följande:
    Jag blev hippad i helgen!!! Jag fick min drömmars möhippa med näårmaste tjejskaran. Trots regn kommer jag att minnas dagen med solsken i mitt hjärta. :) LÖnskar att alla som vill ha en hippa får det!Allt blir inte perfekt, det ska man inte ens drömma om! Men bara det att de bryr sig, försöker sitt yttersta och försöker fånga in vem man är och planera efter det... Det är inget annat än kärlek!Jag berättar mer ingående för de som vill höra.

vad kul!

jag kommer få en hippa enligt mina systrars hintar iallafall o när de ville ha gästlistan skrev jag en notis om att de inte får glömma min killkompis daniel på hippan, hehe
    visst, det kanske låter som att jag kräver en, o det gör jag väl inte. men jag vet ju att nåt blir det o jag skulle nog bli lite besviken om jag inte fick något alls.

• giz83

hej brudar!

jag börjar bli jätte nervös inför min hippa! min tärna bara skrattar moahahaha när ja frågar om det...hihi

jag vet att hon väntat lääänge på att få göra nått skoj för mig och hon brukar kunna hitta på en massa skoj...

hon hippade en annan vännina till henne för massa år sen och hittade på en massa roliga saker! så jag är jätte nervös...=) 

nån mer som blivit hippad?

*kärleken är evig*
  • Eriane

Har inte blivit hippad än men vet att allt är färdigplanerat och att datum är bestämt. Jag är egentligen kontollfreak men har lovat min tärna att släppa kontrollen vad gäller möhippan. Har lite ont i magen måste jag säga men samtidigt är det ju väldigt nyttigt, man kan ju inte ha kontroll jämt.

Vi hippade min tärna förra året och det var jättemysigt. Först hade vi lagt upp dagen i olika delar vad gällde pengar så att folk själva kunde välja lite vad dom ville lägga ut. Det obligatoriska var middagen (och brudens del i resten av dagen så klart) vi åt libanesiska meeze. Sen var det en makeup kurs där bruden fick sin makeup gjord. samt fridanspass. Sen fick bruden en ansiktsbehandling. Sen hade vi lite kul spex runt allt. Som billigast kostade det 600 /pers Då var det middagen och brudens del i allt.

Alla aktiviteter kunde man med nöje vara med på utan att vara direkt delaktig. Tex så satt jag (som lider av svår värk) Samt en tjej till som hade en bruten tå över dansen men vi hade lika kul för det genom att titta på när dom andra dansade

• LJochMH

Jag är också lite nervös för min möhippa{#lang_emotions_foot_in_mouth},  jag fattar ju att något ska hända.. men vad och när????

Mina arbetskamrater (åtta tjejer)  tog mej i början av Maj, viste inte om det, men va kul vi hade... Jag fick bjuda killarna (ca100st) på jobbet på kakor och önska en fortsatt bra dag, sen åkte vi och Bowla och åt god mat och vin.... det blev inte så sent för vi skulle ju jobba på morgonen igen....

Men nu är det ju alla mina kompisar och syskon och så... Jag gillar inte att INTE veta...
    Men det blir säkert jätte kul.... {#lang_emotions_flower}

• 100703 M och B

Börjar ana oråd! Har försökt boka in en middag med några kompisar under april-maj men det har hela tiden hamnat saker emellan. Nu fick jag ett mail från dem och de undrade hur det skulle se ut under juni. När jag kollade med min sambo så sa han bara "Nu är det ju så att det kanske inte är alla helger under juni som du kan..." och inget mer!

Fast å andra sidan lunchade jag med en av våra kompisar som håller i trådarna i svensexan som frågade om helger vi kan/inte kan, så jag kanske inte ska säga nåt. ;)

At last my love has come along
Svar på tråden När blir jag hippad?