• kenttjej

När blir jag hippad?

Nu är det 38 dagar kvar och jag börjar känna mig nervös... Båda tärnorna bor långt ifrån gbg (sthlm och Linköping) och har begränsad ekonomi, jag har verkligen inte några höga förväntningar men visst vore det roligt att bli hippad på nåt sätt? Eftersom vi inte har pratat om möhippan nånting så har jag ingen aning om ifall något är planerat... Tänk om det inte blir nåt?

Svårt nu också med de helger som är kvar, man kan ju inte planera in nåt ifall ifall... Fästmannen kommer att få en svensexa men jag vet inte heller när den blir, så det är öppna planer som gäller fram till 8 maj.

Vad jobbigt! Jag börjar bli otålig av all denna väntan!

• Svar på tråden När blir jag hippad?
  • erpe80

Jag misstänker starkt att det inte blir någon möhippa för min del :( Då jag inte har någon tärna på bröllopet så får jag väl skylla mig själv eftersom ingen på det här viset har "ansvaret för att anordna möhippa". Fast det hade varit sååå roligt! Det är nästan en månad kvar så visst finns det tid än, men då jag inte har hört något om någon svensexa för min blivande så är fallet nog lika gällande hippa för mig...

• ElinDaniel

Idag har jag pratat med bestmannen. :)Veckan innan bröllopet ska de ha svensexa för maken. Gud så roligt! Jag börjar bli lite nervös... Många helger är uppbokade i vår o det är mindre än två månader kvar. Jag har försökt luska lite, om jag o bästisen som bor trettio mil bort, kommer att ses innan bröllopet. Men jag har ingen aning. De vet att jag så gärna skulle vilja ha nåt! Spa är trevligt, men jag förväntar mig inte så mkt. JAg skulle bli själaglad bara om de visade någon sorts glädje och uppskattning. Jag är själv sån som alltid håller i saker och ting. Ordnar o hippar andra...

Konstigt att va mer nervös för att bli hippad än själva dagen D.. :)

Hehe

• Bride in leather

Jag tror faktiskt att jag blivit riktigt ledsen om jag inte fått ngn hippa.Jag vet att det kommer bli så dock.jag vill inte heller göra några pinsamma saker och jag skulle aldrig i livet sälja en kyss.

Vilken rolig ide med vykorten:)

• kenttjej

Ja, nu är det bara tre helger kvar fram till bröllopet... Jobbar den här helgen, ska på ett bröllop nästa helg och sen är det bara en helg kvar...

Hoppas hoppas! Har svårt att tänka mig att det inte skulle bli nåt, men lite orolig är man ju ändå!

BM har redan haft en svensexa med jobbet, de hittade på jättetrevliga grejer dock blev han sängliggande hela dan efter... Som han själv sa "lika roligt som han hade på kvällen lika jobbigt var det dan efter"...

Och han ska få en till svensexa helgen innan bröllopet!

Blir orättvist om inte jag blir hippad nåt...

• kenttjej
    erpe80 skrev 2010-04-11 20:17:53 följande:
    Jag misstänker starkt att det inte blir någon möhippa för min del :( Då jag inte har någon tärna på bröllopet så får jag väl skylla mig själv eftersom ingen på det här viset har "ansvaret för att anordna möhippa". Fast det hade varit sååå roligt! Det är nästan en månad kvar så visst finns det tid än, men då jag inte har hört något om någon svensexa för min blivande så är fallet nog lika gällande hippa för mig...
    Kan du inte hinta för syster ellr dyl att du inte tror att någon ordnar hippa? Kanske hon kan dra ihop något skoj om så bara en trevlig utekväll eller middag trots kort varsel?!
  • Sundance

Jag har inte heller några förhoppningar om någon hippa av precis samma anledningar som du TS. Alla bor långt bort och jag känner mig inte så säker på att de vill lägga pengar på att resa ner först en helg för hippan, sedan för själva bröllopet. Plus att en hippa ju också kostar lite. har en tärna som bor här nere men hon har "försagt" sig ett par gånger så att jag har förstått att hon inte själv kommer ta tag i att ordna någonting. En annan tjejkompis kanske vill ordna något men jag är som sagt osäker på om folk kan komma hit. M2B ska på en svensexa i nästa helg och när jag hör om den förstår jag vilken sjukt rolig svensexa de kommer fixa för honom också och då känns det jättetråkigt när man tänker att man själv förmodligen inte får någon. En av tärnorna antydde en gång att det kanske skulle bli nåt men jag tvivlar. Ena dagen bryr jag mig inte, nästa dag känns det jätteledsamt.

• Sebastiána
    kenttjej skrev 2010-04-01 03:10:01 följande:
    FruP och Kittybruden, vad skojigt med vykorten! Rolig idé... Själv har jag 37 dagar kvar, hoppas verkligen det blir nåt...Gnistra mera: Ja jag går oxå med samma tanke, tänk om det inte blir nåt? Det skulle ju kännas tråkigt om ingen kan/vill ordna nånting men jag tänker inte låta det förstöra min dag eller några relationer. Då får man väl kanske ha förståelse för att alla inte har tid/möjlighet att ordna sånt. Dock tycker jag inte heller att ansvaret för hippan bara ligger på tärnorna, det är väl frittfram för alla vänner och släktingar att ordna hippa om de vill det.Men jag hoppas hoppas!
    Det är säkert svårt ibland att få ihop något. Särskilt om folk bor i olika delar av landet. I bästa fall får jag två - en i Skåne och en i Norrland. I värsta fall får jag ingen.
  • Sebastiána
    erpe80 skrev 2010-04-11 20:17:53 följande:
    Det är egentligen inte alls tärnans uppgift att ordna möhippa. Det kan vilka kvinnliga vänner som helst till dig göra!!!
  • HappyE

Jag undrar också.. kommer nog kännas väldigt tomt om det inte blir någon!! Jag har ingen tärna men flera nära tjejkompisar som borde förstå.. har också fått lite hintar, men man vet ju inte om det innebär att de verkligen får till något. De flesta helger är som sagt redan bokade... pirrigt! T.o.m. min BM som tidigare inte velat ha någon svensexa går nu och hoppas på att få en.

• giz83

jag VET att jag kommer få en för min huvudtärna har frågat ut mig om vad jag absolut INTE vill göra...=) och så skrattar hon alltid så där häxaktigt som bara hon kan och gnider ihop händerna....mest för att retas och sen för att skrämmas lite...=) så jag ser jätte mycket fram emot att bli hippad...hihi...

men visst hade jag också blivit besviken och lessen om jag inte hade fått en hippa...

och jag hoppas att ni alla blir hippade och får en uuuunderbar dag med era väninnor! och härligt det där med att få vykort så spänningen byggs upp mer och mer...=)

*kärleken är evig*
Svar på tråden När blir jag hippad?