• kenttjej

När blir jag hippad?

Nu är det 38 dagar kvar och jag börjar känna mig nervös... Båda tärnorna bor långt ifrån gbg (sthlm och Linköping) och har begränsad ekonomi, jag har verkligen inte några höga förväntningar men visst vore det roligt att bli hippad på nåt sätt? Eftersom vi inte har pratat om möhippan nånting så har jag ingen aning om ifall något är planerat... Tänk om det inte blir nåt?

Svårt nu också med de helger som är kvar, man kan ju inte planera in nåt ifall ifall... Fästmannen kommer att få en svensexa men jag vet inte heller när den blir, så det är öppna planer som gäller fram till 8 maj.

Vad jobbigt! Jag börjar bli otålig av all denna väntan!

• Svar på tråden När blir jag hippad?
  • giz83

hihi...var nyss inne på min huvudtärnas sida över gemensamma vänner på facebook och såg att hon och min andra tärna (kusin) är vänner där nu, så nog håller de på att planera nått...wiiiii va spännande!

*kärleken är evig*
  • Sundance

Men om man har 4 tärnor så lär nog ens andra vänner (som i mitt fall bor på nära håll och skulle kunna ordna något) tro att tärnorna tar hand om det, tror ni inte? Min kompis som funkat som lite bröllopskoordinator har hintat att det kommer bli något som sagt, men jag undrar om hon får ihop något. Möjligtvis kan hon få folk att komma ner till torsdagen men torsdagen och fredagen har man ju massor att göra. Fredagen går ju åt till att dekorera och fixa med allt. Vika servetter, mm mm så då vill man ju inte vara bakfull och torsdagen tänkte jag ägna åt att fixa naglar, packa in håret, packa inför natten inna bröllopet och natten efter, och dessutom kommer min familj och släkt ner då så vi har pratat om att gå ut och äta. Undrar om tärnorna tänker på det i så fall. Lite dumm dag att hippa på tänker jag.

• giz83

sundance: du har väl lite mer tid än så på dig? eller? är det inte förrän 14/8 ni gifter er? tror du inte att det löser sig så att de kommer ner en extra helg? 

*kärleken är evig*
  • Sundance

Jo, jag hoppas. Jag var på väg att ordna en fest och bjuda ner alla gamla tjejerna från gymnasiet och då skrev en av tärnorna att "det hade varit jättekul men du får tänka på att vi är några tjejer som vill träffa dig där någon helg ". Hmmm... Var det en hint om en möhippa tro? Men den festen tänkte jag lagt nu i april, maj. Betyder det att det blir möhippa vilken helg som helst då???

• asfaltsbarn

Jag får en möhippa, det vet jag för jag har sagt till mina vänner och systrar. Tycker man inte ska behöva gå och oroa sig för att man inte ska få någon möhippa, lika bra att säga rakt ut att man vill ha en..

• giz83

asfaltsbarn: det är bra...rakt och ärligt hela vägen...=)

*kärleken är evig*
  • ElinDaniel

Men det är ändå härligare att få det för att man är en bra vännina, syster eller vän än att man kräver det. Mina vänner vet att jag älskar allt med möhippor. Men att be om en skulle kännas som att köpa sina egna julklappar och inte ens slå in dem... Är iaf min åsikt. Sen att man ska vara ärlig och visa vavd man önskar, det håller jag med om till fullo!

• kenttjej
    ElinDaniel skrev 2010-04-16 17:01:28 följande:
    Men det är ändå härligare att få det för att man är en bra vännina, syster eller vän än att man kräver det. Mina vänner vet att jag älskar allt med möhippor. Men att be om en skulle kännas som att köpa sina egna julklappar och inte ens slå in dem... Är iaf min åsikt. Sen att man ska vara ärlig och visa vavd man önskar, det håller jag med om till fullo!
    Jag är nog lite som du, jag skulle ha svårt att "kräva" en hippa. Men jag tycker så som några andra skrivit att om det verkar falla lite mellan stolarna tex att tärnorna inte kan ordna nåt och övriga vänner tror att de kommer göra det så kanske man kan hinta lite om det. Dvs att man själv rullar igång snöbollen lite... Det är ju så tråkigt om det inte blir något enbart pga missförstånd (eller vad man ska kalla det).
  • giz83

jag tycker det är ok att hinta, men jag skulle inte må bra av att kräva som ni säger...absolut inte!!

men min bästa vän är också ett bröllopsfreak som jag och hennes möhippa var en stooor flopp (kände inte henne vid det tillfället så jag var inte med under denna flopp) så hon vill att jag ska få en som jag kommer att minnas...=) och det känns ju betryggande...hihi

skulle aldrig göra en sån hippa som hon fick för min bästa vän, och även om jag inte var så rik och kunde spendera pengar så skulle jag göra så gott jag kunde för att göra den minnesvärd.

*kärleken är evig*
  • hernameispekka

vad hade de gjort på hennes hippa? :P

giz83 skrev 2010-04-16 22:40:50 följande:
    jag tycker det är ok att hinta, men jag skulle inte må bra av att kräva som ni säger...absolut inte!!
    men min bästa vän är också ett bröllopsfreak som jag och hennes möhippa var en stooor flopp (kände inte henne vid det tillfället så jag var inte med under denna flopp) så hon vill att jag ska få en som jag kommer att minnas...=) och det känns ju betryggande...hihi
    skulle aldrig göra en sån hippa som hon fick för min bästa vän, och även om jag inte var så rik och kunde spendera pengar så skulle jag göra så gott jag kunde för att göra den minnesvärd.
Svar på tråden När blir jag hippad?