• asfalt­sblomm­an
    Äldre 30 Mar 12:58
    10419 visningar
    47 svar
    47
    10419

    Suitopia, någon som beställt?

    Hej

    Har nån av er beställt kavaj eller liknande från Suitopia? Funderar på om vi kanske skulle ta och beställa M2Bs kläder därifrån, men skulle vara kul at få lite omdömmen på dem först

  • Svar på tråden Suitopia, någon som beställt?
  • mintur­snart
    Äldre 25 May 17:06
    #31

    Tog ca 4-5 veckor för oss, vi beställde mitt under sommar rushen tyvärr och då tog det tydligen aningen längre.

  • KatjaB
    Äldre 25 May 22:32
    #32

    Nu är kostymen beställd. Vi kollade med dem att de verkligen kan få den klar i tid och de fick ett ok från fabriken, så vi beställde nu
    Hoppas verkligen att måtten blir bra nu, tyckte det var rätt svårt.
    Blev iallafall dubbelknäppt kostym i oscar mullvad, med väst. Foder i skal och så sambons namn borderat på insidan av kavajen.


  • Mrs Sivert­s
    Äldre 26 May 20:38
    #33
    KatjaB skrev 2010-05-25 22:32:35 följande:
    Nu är kostymen beställd. Vi kollade med dem att de verkligen kan få den klar i tid och de fick ett ok från fabriken, så vi beställde nu Hoppas verkligen att måtten blir bra nu, tyckte det var rätt svårt. Blev iallafall dubbelknäppt kostym i oscar mullvad, med väst. Foder i skal och så sambons namn borderat på insidan av kavajen.
    Intressant val att välja en dubbelknäppning, det var ett tag sen jag såg en sån, är det den senaste trenden?
  • AnnJan
    Äldre 26 May 20:52
    #34

    Hej hallon.
    Vår tog nog 5,5 veckor ungefär från beställning till leverans. Vi beställde i mars tror jag.
    Så din är säkert på väg snart. Men det är jobbigt att vänte =)

  • KatjaB
    Äldre 26 May 21:56
    #35

     


    Mrs Siverts skrev 2010-05-26 20:38:17 följande:
    Intressant val att välja en dubbelknäppning, det var ett tag sen jag såg en sån, är det den senaste trenden?

    nja det vet jag inte. Han vill ha en kostym med klassisk och lite gammaldags touch så då blev det det. Han ska ha plommonstop på sig också.


  • JollyO
    Äldre 27 May 10:52
    #36
    KatjaB skrev 2010-05-25 22:32:35 följande:
    Nu är kostymen beställd. Vi kollade med dem att de verkligen kan få den klar i tid och de fick ett ok från fabriken, så vi beställde nu Hoppas verkligen att måtten blir bra nu, tyckte det var rätt svårt. Blev iallafall dubbelknäppt kostym i oscar mullvad, med väst. Foder i skal och så sambons namn borderat på insidan av kavajen.
    Brodyren blev inte jätesnygg i sambons kostym... Inte fult men ha inte för höga förväntningar på den. I övrigt var kostymen jättefin om än lite korta byxor. Förmodligen vi som mätt fel!
    Min vän är min och jag är hans
  • KatjaB
    Äldre 27 May 18:11
    #37

     


    JollyO skrev 2010-05-27 10:52:20 följande:
    Brodyren blev inte jätesnygg i sambons kostym... Inte fult men ha inte för höga förväntningar på den. I övrigt var kostymen jättefin om än lite korta byxor. Förmodligen vi som mätt fel!

    ok, ja brodyren är ju mest en kul grej, så vi får väl se hur det ser ut då.. ja, det ska bli spännande att se hur det går med alla mått o så nu, är lite nervös men simon är lugn


  • Mrs Sivert­s
    Äldre 27 May 21:49
    #38

    KatjaB: Jag tror nog du kan vara lugn det mesta går ju att justera, bara tiden finns. När är det ni ska gifta er?

  • KatjaB
    Äldre 27 May 22:40
    #39

    10 juli, hehe. De lovade iallafall att den skulle komma i tid. O man får ju en slant att justera för. Krisar det så är min mamma gammal sömmerska, så det ska väl bli bra.


  • Malin och Joel
    Äldre 16 Jun 17:05
    #40

    Vi har precis fått hem sambons jackett. Blev inte alls bra och det drog ut på tiden så det blir tajt att hitta ngt annat... och han kan inte ha den han köpt, det ser inte klokt ut Benen är nästan en decimeter för korta och kavajen är på tok för stor hela den. Visst kan det varit vi som mätt fel men så himla mkt? Ärmarna är ju typ dubbelt så stora som de skulle vara. Och vi följde ju anvisningarna... är hur som helst väldigt besvikna...

  • Jessic­aG
    Äldre 20 Jun 13:19
    #41

    Hej, Jag mätte min m2b hemma. Visst, man var lite osäker om man mätte rätt och så. Vi gick iaf hem kostymen och vit skjorta i fredags från www.tailorcenter.se och vi är supernöjda! Nu ska vi gifta oss nästa helg (!!!!) så jag vågar knappt tänka på vad som skulle hända om den satt som en säck potatis...

  • Aetern­um
    Äldre 20 Jun 15:50
    #42

    Både min sambo & min far beställde från suitopia. Pappa fick sin efter ca 5 veckor, och var jättenöjd. Lite tight över armarna, men kan ju varit de som mätt lite fel. Det är så lite så det är inget som gör något...

    Iaf, min sambo beställde frockcoat 2 veckor efter och den har efter 10 veckor ännu inte kommit. Har mejlat dem från den 5 juni, utan resultat sen i fredags. Då fick vi veta att de kommer hinna leverera den i tid då vi gifter oss nästa helg. Inte förrän i början av juli tidigast skulle den ha varit klar. Skulle inte ha fått tillbaka pengarna först eftersom det är en produkt som är skräddarsydd, men eftersom vi aldrig fick svar osv så har de nu gått med på att återbetala.

    Har istället beställt från en butik i "stan", och ska få hämta den på måndag. Känns verkligen inge roligt att få den så tätt inpå... Men det är ju en chansning & ibland går det bra, ibland inte alls... Känns skönt att det iallafall löste sig tillslut!

    Hoppas ni blir nöjda & får er i tid!

  • KatjaB
    Äldre 20 Jun 16:27
    #43

    oj då, vad otroligt tråkigt att läsa om sånt här! nu blir jag fruktansvärt nervös direkt!!

    har mailat dem om när kostymen ska komma men inte fått svar än, de skulle kontakta skräddarna o återkomma, inte fått svar på ett par dagar nu, så nu vill jag ju framförallt med tanke på denna tråd få svar så jag vet att det är på gång och inte blir för sent.

    aeternum: frockkoaten har ni avbokat alltså eftersom de inte hört av sig tidigare?


  • Aetern­um
    Äldre 22 Jun 08:00
    #44

    KatjaB: Har du fått svar ännu?

    Det var precis samma för mig, & det tog 2,5 v innan de fick svar från skräddarna att de inte skulle hinna i tid...

    Och eftersom de inte skulle hinna fick vi möjlighet att avboka (vilket man tydligen inte fick eg men jag stod på mig lite) De verkar ändå väldigt seriösa (jag "hotade" med att inte rekommendera dem...) och fick tillbaka mina pengar dagen efter vi hade avbrutit köpet.

    Ska alltså tillägga att jag inte haft problem med Suiopia, utan det är alltså deras skräddare som inte svarat på deras mejl om statusförfrågan... Tydligen har de haft leveransförseningar nu på slutet men det skulle vara på väg att lösas.

    Hoppas de tgår bättre för dig!

  • Diz
    Äldre 22 Jun 14:36
    #45

    Jag fick svar på min förfrågan efter 4 dagar (och en påminnelse).
    Fick svar att den skulle skickas igår, och att det skulle komma ut ett treckingnummer på hemsidan, men det har inte kommit ännu. Kommer det inte imorgon får jag fråga igen...

  • KatjaB
    Äldre 22 Jun 21:01
    #46

    vi fick svaret att den skickas 25 juni, lite nervöst tyckte vi som ändå gifter oss 10 juli, men han menade på att det ar 4 dagar att få hem den, eller om det var 3. Så vi har ju deras ord på att den kommer i tid, annars får de ju betala tillbaka såklart.
    Men vi vill ju ha kostymen och hoppas verkligen att den sitter bra.

    Som tur är har min mamma jobbat som sömmerska så om det inte är alltför stora saker och det blir kort om tid, så kan nog hon fixa det som behövs.


  • Diz
    Äldre 26 Jun 12:59
    #47

    Nu är vår kostym påväg från sthlm hit till Skåne... Håller tummarna och tår för att den passar...

Svar på tråden Suitopia, någon som beställt?