• KatjaB

    Suitopia, någon som beställt?

     


    Sörön10 skrev 2010-04-06 15:37:49 följande:
    Vi har beställt. Mätte skitnoga (vi är fattiga, har inte råd att misslyckas! haha) men den blev stor! För stor överallt! Grenen var jättelång och gick superhögt.Som tur är har jag en släkting som har tagit sig an den.Den var dock välsydd! Felsydd men välsydd! haha

    oj då, hur kunde det bli så? Vad sa de på suitopia då? Tänkte om det var nåt fel från deras sida?


  • KatjaB

     


    Sörön10 skrev 2010-04-12 11:56:40 följande:
    Vi har inte kontaktat dem faktiskt... Vi gav den till min faster så får hon fixa den. Kanske dumt att inte kontakta dem, men vi tänkte att det kanske var vårt fel, så vi hängde den i garderoben och lät den hänga medan vi grät! haha typ! När vi tog tag i den igen insåg vi att det nog inte var vårt fel, men det kändes det som att det var så längesen vi fick den att det inte var nån idé. Den håller som sagt var på och fixas nu. Den är verkligen jättesnygg! Tyget är superbra, själva västen vi beställde till i samma tyg sitter som en smäck! Välsytt allting! Så om ni bara mäter och kollar allt (och sedan inte är rädda att klaga om det är nåt knas) så tycker jag ni ska beställa också!

    hehe, ja men det är klart att det är ett surt bakslag om det blir helt fel o man inte har råd med nya kläder.
    förresten, västen. Vad är det för tyg på ryggen? S tänkte ta en annan färg på fodret, blir det det på ryggen (på västen) också? Vill ju inte att det ska vara rosa rygg på västen liksom


  • KatjaB

    ok, men fattar jag rätt nu, för när jag tittar på en gammal väst här hemma så är framsidan på västen i vanligt svart tyg, medan hela bakstycket är i nån typ av satin.
    är de också så?


  • KatjaB

     


    Elleindreamland skrev 2010-04-14 09:20:47 följande:
    Nu har de svarat, och ber så hemskt mycket om ursäkt, och ska skicka nya grejer, i god tid till bröllopet. Så de verkar vara ett seriöst företag. Håller tummarna för att det ska bli rätt den här gången!

    oj då, låter som att de råkade skicka någon annans beställning eftersom det var så fel. Tur att de var snabba på att fixa till det iallafall


  • KatjaB

    vi har fått hem tygproverna nu, och det ser ju bra ut. S gillade philip mest, o det gör ju förstås inget för den var ju billigast, haha.

    Ska bara få tygprovpå oscar som nu var slut för att få se mullvadsfärgen.. sen blir det beställning. De är riktigt trevliga o snabba på att svara på mail iallafall. Sånt är alltid skönt


  • KatjaB

    Nu är kostymen beställd. Vi kollade med dem att de verkligen kan få den klar i tid och de fick ett ok från fabriken, så vi beställde nu
    Hoppas verkligen att måtten blir bra nu, tyckte det var rätt svårt.
    Blev iallafall dubbelknäppt kostym i oscar mullvad, med väst. Foder i skal och så sambons namn borderat på insidan av kavajen.


  • KatjaB

     


    Mrs Siverts skrev 2010-05-26 20:38:17 följande:
    Intressant val att välja en dubbelknäppning, det var ett tag sen jag såg en sån, är det den senaste trenden?

    nja det vet jag inte. Han vill ha en kostym med klassisk och lite gammaldags touch så då blev det det. Han ska ha plommonstop på sig också.


  • KatjaB

     


    JollyO skrev 2010-05-27 10:52:20 följande:
    Brodyren blev inte jätesnygg i sambons kostym... Inte fult men ha inte för höga förväntningar på den. I övrigt var kostymen jättefin om än lite korta byxor. Förmodligen vi som mätt fel!

    ok, ja brodyren är ju mest en kul grej, så vi får väl se hur det ser ut då.. ja, det ska bli spännande att se hur det går med alla mått o så nu, är lite nervös men simon är lugn


  • KatjaB

    10 juli, hehe. De lovade iallafall att den skulle komma i tid. O man får ju en slant att justera för. Krisar det så är min mamma gammal sömmerska, så det ska väl bli bra.


  • KatjaB

    oj då, vad otroligt tråkigt att läsa om sånt här! nu blir jag fruktansvärt nervös direkt!!

    har mailat dem om när kostymen ska komma men inte fått svar än, de skulle kontakta skräddarna o återkomma, inte fått svar på ett par dagar nu, så nu vill jag ju framförallt med tanke på denna tråd få svar så jag vet att det är på gång och inte blir för sent.

    aeternum: frockkoaten har ni avbokat alltså eftersom de inte hört av sig tidigare?


  • KatjaB

    vi fick svaret att den skickas 25 juni, lite nervöst tyckte vi som ändå gifter oss 10 juli, men han menade på att det ar 4 dagar att få hem den, eller om det var 3. Så vi har ju deras ord på att den kommer i tid, annars får de ju betala tillbaka såklart.
    Men vi vill ju ha kostymen och hoppas verkligen att den sitter bra.

    Som tur är har min mamma jobbat som sömmerska så om det inte är alltför stora saker och det blir kort om tid, så kan nog hon fixa det som behövs.


Svar på tråden Suitopia, någon som beställt?