• Äldre 1 Feb 16:02
    7087 visningar
    30 svar
    30
    7087

    decemberbrudar!

    Finns här några fler brudar som ska gifta sig i december 2010? Skulle vara jättekul att följas åt!

  • Svar på tråden decemberbrudar!
  • Äldre 3 Feb 16:13
    #11

    lillalyckan: oj, vilken otur! hoppas ni får den tillslut!

  • Vinter­DalaBr­uden
    Äldre 4 Feb 23:46
    #12

    Hej på er! Måste fråga er andra, ska ni gifta er i närheten av där ni bor eller en bit ifrån? Hur resonerar ni för gäster som har en bit att åka? Jag funderar på om vissa kanske tackar nej till att komma på vårt bröllop för avståndets skull...hur mycket hänsyn ska man ta egentligen?

  • lillal­yckan
    Äldre 5 Feb 05:07
    #13

    Ja, man tycker ju att det inte borde vara några problem men det kommer inte kännas bra innan man vet säkert...

    Vi ska gifta oss i Halmstad men bor i Stockholm, hur vi än gör så kommer massa folk få åka långt eftersom vi kommer från olika delar av landet och bor i en tredje. Vi funderar på om vi skulle skicka inbjudningarna redan ett halvår innan så att folk har möjlighet att ordna med resor och semestrar och sånt. Många av våra vänner jobbar på samma jobb som vi och här måste man söka december-semester redan senast i juni...

  • Granto­rp 2010
    Äldre 5 Feb 09:27
    #14

    Nej, vill folk komma så kommer de oavsett avstånd anser jag...

    Sen ska vi försöka fixa boendemöjligheter till alla till ett bra pris för att underlätta, men vi räknar med att de kommer i alla fall.

    Vi gifter oss verkligen hemma, men det är ganska många som har långt ändå. Ett par kommer åka ända från Sydney och de har tackat ja redan. Vi har sagt till dem i god tid för att de skulle ha möjlighet att planera, och likadant med några till som bor i Skåne och Ö-vik m.m.

    Vi kommer nog oxå skicka inbjudninga långt före, men det är mest för att jag inte kan bärga mig... *s*

  • Vinter­DalaBr­uden
    Äldre 5 Feb 13:29
    #15

    Jag funderade på skicka ut inbjudningar i maj/juni...kanske säkrast så...
    Ska ni göra inbjudningarna själva? Har ni ideér om färger?

    Har idag bokat kyrka, det stod mellan 11 dec eller trettondagsafton, blev det sistnämnda, för stället vi är intresserade av att ha bröllopsmiddag på hade fullt upp med julbord i december..Äntligen!! Hoppas jag får med i dec-gruppen ändå :)

  • Äldre 9 Feb 16:11
    #16

    VinterDalaBruden: Klart du får vara med ändå!

    Vi kommer nog skicka ut våra inbjudningar i augusti/september tror jag. Ska göra dem själva. Vårt färgtema är guld/champagne och vinrött, så vi ska ha ett guldfärgat papper som bas och sen lite utsmyckningar i ett skimrande, cremefärgat som det står "I love you" på. Längtar efter att börja tillverka dem!!!

  • majsem­ajs
    Äldre 9 Feb 16:17
    #17

    Hej
    Jag vill också vara med här =). Vi planerar att gifta oss den 4e alt den 11e beroende på när lokalen är ledig. Ikväll ska vi åka dit och kolla, spännande!

  • lillal­yckan
    Äldre 9 Feb 17:11
    #18

    Neeej! Kyrkan sa nej! Vi får inte boka in vigsel på nåt datum i december! Nitlott, nu vet jag inte riktigt vart vi ska ta vägen... Får väl nöja oss med nån kyrka som inte betyder lika mycket för oss...

  • emspem­s
    Äldre 9 Feb 17:59
    #19

    Hejsan! Nu hoppas jag också in i tråden. :) Jag och min blivande gifter oss den 4e. Lokal och kyrka är bokat. Eller ja, kyrkan så gott som bokad. Vi har en god vän som är utbildad pastor som vi bett viga oss, så nu behöver vi bara ett godkännande från kyrkan att någon annan än kyrkans präst viger oss där. :) Nu är inbjudningskort nästa på listan att lura på. Det är svårt att hitta något som både är billigt och fint. Tror att pandurokatalogen är utsliten snart. :) Vad har ni för tankar om era inbjudningskort? Ska ni beställa färdiga eller göra själv? Hur stor budgetpost har korten egentligen? :)

  • Äldre 13 Feb 11:52
    #20

    empsems: Välkommen till tråden! Va skönt det måste kännas att lokal och kyrka är klara! Jag väntar fortf på svar från kyrkan, och lokal jobbar vi på att hitta. Hoppas på en ljusning snart! Vi gifter oss 31/12.

    Hihi, va kul att du oxå har slitit ut din Pandurokatalog! Vi ska göra våra inbjudningskort själva, känns roligast så tycker jag. Försöker komma ganska billigt undan, men ändå få en lyxig känsla på dem. Har shoppat papper på rea på Panduro. De säljer ju ut jättefina ark ibland till halva priset! Underbart!

  • Äldre 13 Feb 11:55
    #21

    haha, blev visst lite fel där.. emspems menar jag ju såklart

  • Äldre 18 Feb 11:44
    #22

    Hej igen allihopa! Hur går det för er med planeringen? Här går det äntligen lite framåt! Fick mail från Kyrkan häromdagen - vi är välkomna att vigas där på nyårsafton kl15.00!!! WHEE! SÅ skönt att kunna stryka den posten från listan. M2b har preliminärbokat en lokal också, som vi fick tips om av en kollega till mig. En scoutstuga, jättefin! Väntar på svar från några andra också, så vi får se vilken det blir i slutändan.

  • emspem­s
    Äldre 21 Feb 09:18
    #23

    sockersmulan - tycker att det är så häftigt att ni väljer att gifta er på nyår. :) Och va kul att kyrkan är bokad!
    Vi fick ta ett steg bak på just den frågan. Det är tydligen så att om man inte vill använda sig av kyrkans präst så får man boka kyrkan tidigast 6 månader innan, vilket jag personligen tycker är märkligt. Men men, det är ju som det är så vi får hålla tummarna att ingen annan vill ha den dagen. :) Om inget annat så är ju vår vän ganska flyttbar så då har vi vigseln i lokalen där vi ska ha festen.
    OCH material till inbjudningar, vigselprogram, festprogram och placeringskort är beställt. :) Det är det bästa med att gifta sig strax innan jul och vill ha jultema på bröllopet. ALLA julrelaterade saker är på rea praktiskt taget hela året ;)

  • lillal­yckan
    Äldre 21 Feb 11:05
    #24

    Hej!
    Vi har lyckats boka en annan kyrka iaf. Så nu är de största posterna klara, kyrka och lokal. Lite närmre våren ska vi styra upp fotograf, frisör och catering också. Vi har köpt ring till mig (väntar nervöst på att den ska komma!) och skor (finns i galleriet) och superfin kostym till mannen. Då det börjar hända grejer

    emspems: Vart har ni beställt det då? Vi tänkte ju också ha jultema nämligen. Det vi har köpt redan är en himla massa ljusslingor som vi tänkte ha och dekorera med. Vi har en ganska tråkig lokal men det var den enda som man fick ta med sig egen alkohol till så då får vi dekorera desto mera! Vi tänker att det hade varit fint med inga lampor alls, bara levande ljus och ljusslingor

  • emspem­s
    Äldre 21 Feb 19:32
    #25

    lillalyckan: Det mesta, typ papper till inbjudningar osv, är beställt från Panduro. Men har även hittat en massa i hobbybutikerna på stan, tex massor av trästjärnor som ska målas guldiga och ska pryda lokalen. :) Så nu börjar många timmars pyssel (vilket jag inte har något som helst emot eftersom jag är en riktig pysselnarkoman). Ljusslingor är ju smart! Det borde vi också kolla efter. Vår lokal är inte heller så himla rolig, förutom den enorma kristallkronan som finns i rummet där vi kommer äta. Så vi tänkte bara ha den tänd och sen ha en maaaaaassa levande ljus. Allt kommer väl dekoreras i gammaldags julstil eftersom jag helt och hållet Älskar julen, eller ja, vi kommer kanske låta tomtarna ligga kvar hemma. ;)

    Hur funderar ni kring maten? Vi funderar på att göra vår egen "julbuffé" med egeninlagd sill, gravad lax, jansson, sockerstekta potatisar och sen lite festligare mat som dubbelinbakad fläsk och oxfilé. Och såklart ha egengjord glögg eller en glöggdrink som välkomstdrink. ;)

  • ALLIMA
    Äldre 21 Feb 19:36
    #26

    Jag "borde" inte få vara med i den här gruppen eftersom vi gifter oss 8/1 2011...men hoppas få vara ett undantag! Jag tror vi kommer kunna tipsa varann om allt möjligt!
    Lillalyckan : vi har ju följts åt i 1 år redan. Vad synd att ni inte fick boka den kyrka ni ville. Låter märkligt. Vår kyrka lämnar inte definitiv tid förrän september men datum är bokat.

  • lillal­yckan
    Äldre 22 Feb 02:46
    #27

    Allima: Klart du kan vara med här Jag lämnade ju 2011-tråden när vi bestämde oss för att flytta bröllopet till ett år tidigare

    emspems: Vi köpte superbilliga vita ljusslingor på ikea, tror bara de kostade runt en tredjedel av ordinarie pris.
    Vi har också funderat på att ha glögg tex istället för klassisk brudskål. Kan vara gott med nåt varmt när man kommer från kyrkan. Tycker att er buffé låter som en bra idé. Man kan ju ha lite julinspirerat utan att ha ett julbord. Kör på det. Vi har faktiskt köpt lite juligt pynt också. Vi hittade små söta halmsgrisar på Åhléns för en femma styck tror jag att det var. Så vi köpte ett gång som vi nog tänker dekorera med

  • Granto­rp
    Äldre 11 Mar 15:02
    #28

    Hej alla,

    Nu har vi gjort lite framsteg och gjort en del bokningar. Känns skönt att få lite gjort och fler saker bestämt.

    Vi har bokat lokal, vandrarhem för alla långväga gäster, hår & smink till mig och tärnan och så har vi bokat fotograf...

    Så kul, och nu känns det lite mer på riktigt! =)

  • Granto­rp
    Äldre 13 Mar 11:25
    #29

    Måste bara del med mig, blev så glad igår... Vår toastmaster skickade ett paket med lite bröllopstidningar och choklad till oss (mig) igår! Blev så glad, tänk vad gott det gör när andra tänker på en så där... :)

  • lillal­yckan
    Äldre 13 Mar 13:58
    #30

    Oh vad snällt, det är ju de där små sakerna som kan rädda ens dag

    Hur går det för er med planeringen? Vi fick igår klartecken från prästen så nu är alla stora saker bokade och klara Festlokal, kyrka och präst. Har tagit en veckas semester i maj då jag ska ner till Halmstad och styra upp annat som frisör, fotograf och catering...

Svar på tråden decemberbrudar!