• Martinaa

    MAJ 2010 del 4

    Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

    Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • patrikoannika

    Helt sjuuuukt vad tiden går!!

    Nu passar vi på njuta liten av den här tiden också... hi hi... För óm några månader så sitter vi säkert och rullar tummarna. Vad ska man då göra om kvällarna?

    Nä, jag ska njuta lite av denna underbara planeringstid också.

  • CiaLovesAndreas
    patrikoannika skrev 2010-03-01 17:57:31 följande:
    Helt sjuuuukt vad tiden går!!Nu passar vi på njuta liten av den här tiden också... hi hi... För óm några månader så sitter vi säkert och rullar tummarna. Vad ska man då göra om kvällarna? Nä, jag ska njuta lite av denna underbara planeringstid också.
    Då ska jag leta hus
  • EmMagnus

    Idag har m2b bokat hotellrum till bröllopsnatten. Längtar!!! Och vi har fått den första responsen på inbjudningskorten, min plastkusin blev superglad och ville ha tips på hotell i Malmö. Vilken underbar känsla det var...!

    Strössel: Vilket bra tips om Twilfit, får nog bli ett besök dit.

  • patrikoannika

    Aha... Hus har vi redan! Hi hi..

    (men vi kanske ska öva på att göra en lillebror... he he..)


    CiaLovesAndreas skrev 2010-03-01 18:03:01 följande:
    Då ska jag leta hus
  • ar100522

    ja, undrar vad man ska göra då. Hus har vi, tre barn har vi ... så vi får väl renovera lite!

  • Rapsbrud

    Hihi, tur att man varken har hus eller barn så man har något att göra efter maj också

  • Veronicamy

    heeeej alla jag e ny här i tråden vi ska gifta oss 22 maj . när ska ni andra göra det? hur långt har ni kommit i allt?

    jag har fått panik över min klänning!!!?:( vad gör man den va ju perfekt innan e det för dte närmar sej som mina tankar om den kommer.. suck... ska iaf prova nåt nytt nu i veckan o se om ja finner nåt annat eller om det då kanske kommer fram till att den ja har e så perfekt som ja tyckte från början ;)
    heeelp!!!

    kraaaam Veronica

  • EmMagnus

    Vi har ju också redan hus, men då börjar barnproduceringen... haha
    Flera av min vänner är gravida nu, så man känner verkligen den biologiska klockan ticka!!!

  • ar100522

    Hej och välkommen!

    Jag gifter mig också 22 maj. Vi har skickat ut inbjudningarna och fått en hel del ja - jag tror nästan alla kommer säga ja. Vi kommer ha 70 gäster varav 25 barn!!! Har själva tre stycken. Annat som är klart är:
    * kyrka
    * festlokal
    * transport från kyrkan
    * solist i kyrkan
    * klänning till mig
    * mat - catering + jag
    * fotograf
    * ring
    * frisör + smink
    * präst - ska ha egen
    * dukar, ljus etc
    * bröllopsresa som går till New York

    Kvar är:
    * killens + barnens kläder
    * barnpassning på kvällen
    * musik på festen
    * underkläder
    * skor till alla 5
    * blommor
    * hotellnatt
    * festhäfte

    kan vara något jag glömt, men det känns under kontroll.

  • Ananias

    Halloj nu får ni allt uppdatera mig om ja missat något sen i onsdags! Vi har flyttat in i vårt hus och haft fullt upp med tapetsering och målning o uppapckning och ja ni vet allt som följer med flytt=)

  • Martinaa

    Hej och välkomna alla nya! Lägger upp er på listan på en gång!

    Karena:
    Vilket datum gifter ni er?

    EmMagnus:
    GRATTIS på födelsedagen! Hoppas du haft en bra dag!

    Idag postade jag vår hindersprövning... iih!
    Såg på vår hemtelefon att vår präst försökt ringa oss häromdagen också. Försökte ringa tillbaka men fick inget svar då och sen har jag glömt bort det. Är det någon som träffat/haft möte med sin präst än? Jag skulle gärna vilja ha ett typ snart, och sedan ett en vecka innan vigseln eller så.

    Hela bröllopet har känts så avlägset så länge, men i lördags fick jag lite panik när jag insåg att det bara är tre månader kvar för vår del. Det känns som om det är massor kvar att göra!! :S Men tittar man ut genom fönstret så känns ju våren och sommaren låååångt borta än, men det lär väl gå fort nu det sista...

  • Rapsbrud

    Hm, jag tror att vi BARA kommer träffa prästen en gång, 1-2 veckor innan vigseln? Hoppas det räcker, känns lite nervöst?

  • Martinaa

    ************************************************

    Tiden går fort när man har roligt brukar man ju säga, och snart är denna tråden för gammal. Eftersom det blir jämnt och bra att börja på en ny tråd idag när det är den förste mars så tänkte jag att vi gör just så!

    Välkomna in i maj-tråden DEL 5!!!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3686030.html

    ************************************************

  • l8ol

    Nu börjar det närma sig....

    Idag har vi träffat paret som ska laga vår mat *pirrigt*
    Klart:
    kyrka
    festlokal
    solist i kyrkan
    klänning
    mat
    fotograf
    ring utsedd men inte köpt
    frisör & smink
    präst
    dukar, ljus etc
    M2bs kläder grabbarna dito
    underkläder
    skor till alla 4
    buketten

    Kvar är:
    hotellnatt
    transport från kyrkan

    festhäfte är under konstruktion

  • jaao

    NEJ, idag är jag ledsen och uppgiven! Jag VILL inte gifta mig mitt i en jäkla barnfestival! Måste försöka hitta en annan vigselplats men kommer inte på något alls :(

    och nu har skolan självklart flyttat min praktik till v20-24...då får man INTE ta ledigt! :( Kanske låter som ett löjligt problem men praktik inom psykiatrin och första veckan precis samma vecka som bröllopet...jag kommer vara helt SLUT av den psykiska påfrestningen... och inte får jag ha långa naglar heller (haha i-lansproblem)

    BLÄ!

  • snuttfia

    Usch, såna dagar är inte kul... Kan inte hjälpa dig med vigselplatsen tyvärr. Men tänk att praktiken kanske blir mindre påfrestande om du har något att se fram emot? Asch, det är ju jobbigt ändå såklart... Var inte bra på att peppa idag... Men naglarna kan du ju fixa kvällen innan eller samma dag som bröllopet iaf, det finns ju såna tips att sätta fast? Kanske en manikyr kan bokas in? Lite extra lyx och så slappanar du av lite också...

    Jag tror ni fixar det där på ett bra sätt när du hunnit fundera lite till. Minns inte vad det var för plats ni skulle vara på egentligen, men om inte kyrka är aktuellt så kan du ju kolla turistinfo om din ort, där finns det säkert förslag på fina ställen. Hembygdsgårdar som ligger fint till? En strand/äng/park om ni vill vara ute? Någon sorts museum eller liknande kanske kan övertalas att låna ut sina lokaler en timma, det kan ju finnas jättecoola lokaler som man aldrig ens tänkt på... Fråga på ställen där du inte tror att man kan vara men som skulle vara häftigt, troligt är ju att ingen annan heller frågat där och det är ju inte omöjligt att de skulle tycka det var jättekul med en vigsel där... Jag håller tummarna för att det ska gå bra. Nedrans dumt att flytta runt praktiken sådär, som student går det aldrig att planera något har jag märkt. Det dyker alltid upp en ny föreläsning som de glömt lägga in på schemat, en inlämningsuppgift eller nåt annat som man inte räknat med...

    Kramar från mig! Hoppas det känns bättre imorgon!


    jaao skrev 2010-03-04 09:29:45 följande:
    NEJ, idag är jag ledsen och uppgiven! Jag VILL inte gifta mig mitt i en jäkla barnfestival! Måste försöka hitta en annan vigselplats men kommer inte på något alls :(och nu har skolan självklart flyttat min praktik till v20-24...då får man INTE ta ledigt! :( Kanske låter som ett löjligt problem men praktik inom psykiatrin och första veckan precis samma vecka som bröllopet...jag kommer vara helt SLUT av den psykiska påfrestningen... och inte får jag ha långa naglar heller (haha i-lansproblem)BLÄ!
  • jaao

    Tack
    Ja, jag ser fram emot praktiken och det ska bli superspännande, men jag vet att jag första veckan på något jobb går på högvarv...har lite för mycket "fröken-duktig" i mig...och det blir ju inte bättre av att 2 st innan mig fick avbryta praktiken där för att de inte hade tillräcklig utbildning enligt avdelningen, ja och lärarna har höga förväntningar på mig eftersom jag bara har toppbetyg...*ångest*

    Vigseln skulle vara i stadshuset var det tänkt, men jag ska leta lite efter lite udda alternativ som du föreslog
    Tråkigt att man bor i en så ful stad bara, vi har inte mycket fina ställen här *fundera*


    snuttfia skrev 2010-03-04 09:47:01 följande:
    Usch, såna dagar är inte kul... Kan inte hjälpa dig med vigselplatsen tyvärr. Men tänk att praktiken kanske blir mindre påfrestande om du har något att se fram emot? Asch, det är ju jobbigt ändå såklart... Var inte bra på att peppa idag... Men naglarna kan du ju fixa kvällen innan eller samma dag som bröllopet iaf, det finns ju såna tips att sätta fast? Kanske en manikyr kan bokas in? Lite extra lyx och så slappanar du av lite också... Jag tror ni fixar det där på ett bra sätt när du hunnit fundera lite till. Minns inte vad det var för plats ni skulle vara på egentligen, men om inte kyrka är aktuellt så kan du ju kolla turistinfo om din ort, där finns det säkert förslag på fina ställen. Hembygdsgårdar som ligger fint till? En strand/äng/park om ni vill vara ute? Någon sorts museum eller liknande kanske kan övertalas att låna ut sina lokaler en timma, det kan ju finnas jättecoola lokaler som man aldrig ens tänkt på... Fråga på ställen där du inte tror att man kan vara men som skulle vara häftigt, troligt är ju att ingen annan heller frågat där och det är ju inte omöjligt att de skulle tycka det var jättekul med en vigsel där... Jag håller tummarna för att det ska gå bra. Nedrans dumt att flytta runt praktiken sådär, som student går det aldrig att planera något har jag märkt. Det dyker alltid upp en ny föreläsning som de glömt lägga in på schemat, en inlämningsuppgift eller nåt annat som man inte räknat med...Kramar från mig! Hoppas det känns bättre imorgon!
  • Martinaa

    Jaao:
    Trist att du känner så, men jag förstår dig. Tråkig tajming med praktik just då. Veckan innan lär man ju vara lite distraherad i tankarna så att säga...

    Skickar en påminnelse med länk till nya tråden igen www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3686030.html eftersom denna kommer stänga snart!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4