• Akutsyrra

Irriterad på svärmor!

Jag måste få gnälla av mig lite..var ute och gick med min svärmor häromkvällen när jag slutat jobba och då så berättar jag att dom är jättenöjda med mig på jobbet (bara jobbat där jag är nu sedan i somras, är "bara" timvikarie, och är precis nyfärdig usk:a, blev klar i Juni i år) och att jag har chans till ett vikariat om det kommer ut något. Då säger hon: "Jaha. Jag tycker dom borde gå efter hur länge man varit där." Asså för FAN, var lite glad för min skull istället. Blev SÅ irriterad.
    Sedan sitter vi och äter vid bordet så ska min sambos bror ge vår hund en bit kebab, då säger jag: "Nej, ge honom ingen kebab, han blir bara dålig av kryddan" och då ska hon förstås säga igen: "Du brukar ju ge honom du med, du ska inte säga något."
    Ja, men jag brukar INTE ge honom starkt kryddat kebabkött eftersom han är j*vligt känslig för sånt, och det VET hon.
    Jag blir bara så himla irriterad...

• Svar på tråden Irriterad på svärmor!
  • Akutsyrra
    Chris24 skrev 2009-12-01 09:00:06 följande:
    Mmm, min svärmor började då gråta igår när hon fick reda på att vi skulle ha vårt bröllop i Libanon.. Hon kom med alla möjliga ursäkter och bla. pengar, som vi vet att hon INTE har ett dugg problem med vilket min blivande sa, då grät hon ännu mer o sa att hon skulle känna sig utanför i Libanon,vilket är skitsnack, hon kan tänka sig att resa till Marocko (fast hon sa 5min innan att hon ville inte flyga för hon var rädd, hon råka ut för en flyg olycka för 6år sen men har flygit sen dess dock..)Jag fick stor panik o bara gick därifrån, min blivande sa bara "om du inte kommer så kommer jag o du inte att ha någon kontakt kvar, då får du avgöra om det är värt det mamma, alla andra kommer och alla andra tycker det är en skit bra idé så du behöver inte paja detta med din negativitet.."
    Herregud...vad bra att han sa ifrån iallafall. Har ni fått något definitivt svar av henne än? Eller vad sa hon när han sagt det?
  • novia72

Akutsyrra: Jobbigt att känns sig spionerad i sitt eget hem!!!
    :(

Chris: skönt att din m2b stod på sig! ;)

• Chris24

Alltså, nej.. hon är sån. Hon ger sig aldrig, hon ska alltid överdriva, alltid ha något och säga till om, alltid.

Hade vi haft vårt drömbröllop eller HENNES drömbröllop så hade hon ÄNDÅ haft något och säga till om.
    Jag förstår bara inte VARFÖR??

Varför ska hon paja och varför ska hon hålla på sådär? Det är tråkigt, sårande och drygt. Hon är en OND människa börjar jag känna liksom!!

• LilaFluffBoll

Inte mycket att lägga energi på, strunt i henne

• Chris24
    novia72 skrev 2009-12-01 10:12:44 följande:
    Akutsyrra: Jobbigt att känns sig spionerad i sitt eget hem!!! :(Chris: skönt att din m2b stod på sig! ;)
    Hon är totalt dum i huvudet, helt maxad alltså. Jo, alltså min blivande står verkligen på sig gällande henne men hon tycker då alltid att vi går emot henne, det är så synd om henne och dittan o dattan hela tiden och nu på senaste har hon börjat böla en massa!? men guuuuud kärring liksom, tyst och lägg dig.
  • Sebastiána
    Akutsyrra skrev 2009-11-30 18:49:38 följande:
    j*vligt bra nu att veta att hon "spionerar"...
    Ytterligare ett skäl till att flytta faktiskt!
  • Chris24

Det har varit så tyst i 2v nu sen han berätta att vi skulle gifta oss i Libanon och hon blev så sur och grät, VAD SKÖNT!!!

• Akutsyrra

Chris: Härligt ;) förstår du tycker det!

Ja, nu SKA vi flytta iallafall. Har hittat ett hus, och ska börja med att hyra det (min mormor och morfar äger det) så nu håller vi på för fullt och vill helst flytta in innan nyår, får se hur det går med det..men men! Så jag är SÅ glad just nu :)
    Men självklart...hade igår skrivit på facebook i min status att jag tyckte det skulle bli så härligt att flytta, och jag var trött på lägenheten nu, så hade hon kommenterat: "Lägenhet är inte så dåligt, var glad att du haft någonstans att bo!" Tycker ni att jag är dum som blir irriterad över en sån sak?
    Jag svarade med: "Jag har icke klagat :) men det var ju inte direkt så att mina föräldrar kastade ut mig ;)" Jag bodde hemma hos mina föräldrar innan jag flyttade ihop med min m2b, pga vissa omständigheter.

• Prinsessan84

Svärmördrar e de konstigaste människorna på jorden!!! Inte alla då men dom flesta!!!

• Prinsessan84

Svärmördrar e de konstigaste människorna på jorden!!! Inte alla då men dom flesta!!!

• Akutsyrra
    Prinsessan84 skrev 2009-12-27 22:48:47 följande:
    *nickar instämmande*
Svar på tråden Irriterad på svärmor!