• Akutsyrra

Irriterad på svärmor!

Jag måste få gnälla av mig lite..var ute och gick med min svärmor häromkvällen när jag slutat jobba och då så berättar jag att dom är jättenöjda med mig på jobbet (bara jobbat där jag är nu sedan i somras, är "bara" timvikarie, och är precis nyfärdig usk:a, blev klar i Juni i år) och att jag har chans till ett vikariat om det kommer ut något. Då säger hon: "Jaha. Jag tycker dom borde gå efter hur länge man varit där." Asså för FAN, var lite glad för min skull istället. Blev SÅ irriterad.
    Sedan sitter vi och äter vid bordet så ska min sambos bror ge vår hund en bit kebab, då säger jag: "Nej, ge honom ingen kebab, han blir bara dålig av kryddan" och då ska hon förstås säga igen: "Du brukar ju ge honom du med, du ska inte säga något."
    Ja, men jag brukar INTE ge honom starkt kryddat kebabkött eftersom han är j*vligt känslig för sånt, och det VET hon.
    Jag blir bara så himla irriterad...

• Svar på tråden Irriterad på svärmor!
  • Sebastiána
    Chris24 skrev 2009-11-27 10:40:44 följande:
    Ringde hon psyket åt sin son?!?! men guuuuuud asså, hahaha, nej förlåt men lite sådär knäppt idiotiskt är det liksom för vilken mamma gör så?!
    Jo det gjorde hon och de kom visst hem till honom (hon hade väl sagt något om att det var akut), men konstaterade snabbt att han inte hade några psykiska problem. Hon har nog en del problem däremot!!!
  • Chris24
    Sebastiána skrev 2009-11-27 10:43:10 följande:
    Jo det gjorde hon och de kom visst hem till honom (hon hade väl sagt något om att det var akut), men konstaterade snabbt att han inte hade några psykiska problem. Hon har nog en del problem däremot!!!
    Hon ja, usch. Stackars honom!
    Tänk o ha psyket knackandes på dörren o bara, hejhej! nu ska vi hämta dig liksom! hahaha
  • Chris24

Min svärmor sa till mig en gång "Du måste förstå att det är väldigt viktigt J tar sprutan för svininfluensan för hans liv är viktigare än ditt"..

• JustMeAndMyLove

:O
    Vad tusan svarar man på en sån sak?

Chris24 skrev 2009-11-27 11:06:41 följande:
    Min svärmor sa till mig en gång "Du måste förstå att det är väldigt viktigt J tar sprutan för svininfluensan för hans liv är viktigare än ditt"..
  • Chris24

jag svarade: "Ja,enligt DIG kanske men om du frågar MIN mamma så är nog MITT liv viktigare".

Då smällde hon ner näven i bordet och vi började stor tjafsa, första gången på 1år som jag faktiskt yttrade mig ordentligt o satte ner min fot faktiskt, känns bra

• JustMeAndMyLove

Bra gjort, jag hade blivit så paff att jag förmodligen bara gapat och sen kommit på en massa bra saker att säga - några timmar efteråt :P

Chris24 skrev 2009-11-27 11:54:54 följande:
    jag svarade: "Ja,enligt DIG kanske men om du frågar MIN mamma så är nog MITT liv viktigare".Då smällde hon ner näven i bordet och vi började stor tjafsa, första gången på 1år som jag faktiskt yttrade mig ordentligt o satte ner min fot faktiskt, känns bra
  • Chris24
    JustMeAndMyLove skrev 2009-11-27 12:09:32 följande:
    Bra gjort, jag hade blivit så paff att jag förmodligen bara gapat och sen kommit på en massa bra saker att säga - några timmar efteråt :P
    Hahaha, jag blev så himlans chockad jag med, vem säger såna saker egentligen? Alltså en normal människa då..
    Och visst, han skulle ta sprutan, han är 31år, han kan ta ansvar själv eller? Sist jag kollade kunde man ta hand om sig själv, om man nu bodde själv, jobbade o ska nu då gifta sig, skaffa barn & hus samt bil senare? Hmm, eller?

Om alla ändå kunde va som miiiin mamma!!
  • Chris24
    JustMeAndMyLove skrev 2009-11-27 12:09:32 följande:
    Och eller hur! Varför kommer man på saker som är SÅ BRA och säga i efterhand för? Alltid sker det mig! hahaha.
  • BrideBecks

Men herregud, vad är det med alla dessa svärmödrar?? Vad vill dom? Ena fallet låter ju värre än de andra. Kan de inte acceptera att deras son är vuxen och att han har en "ny" kvinna i sitt liv, som inte kallas mamma? Vill de inte att deras son ska vara lycklig?
    Bara man inte blir likadan själv en dag. Måste se till att hålla denna tråd vid liv till dess för att påminna oss om att inte bli svärmor from hell

• Chris24
    BrideBecks skrev 2009-11-28 11:39:27 följande:
    Men herregud, vad är det med alla dessa svärmödrar?? Vad vill dom? Ena fallet låter ju värre än de andra. Kan de inte acceptera att deras son är vuxen och att han har en "ny" kvinna i sitt liv, som inte kallas mamma? Vill de inte att deras son ska vara lycklig?Bara man inte blir likadan själv en dag. Måste se till att hålla denna tråd vid liv till dess för att påminna oss om att inte bli svärmor from hell
    Eller hur! Jag sa också det, är inte deras mening att deras barn ska uppnå lycka eller? Problemet tror jag är att dem kan känna sig hotade för man känner hennes son bättre än henne själv o vet vad han vill o tänker liksom.. sorgligt men är nog åt det hållet, svårt släppa.
    När jag var yngre o bråkade mycket med mamma, i tonåren då
    Så skrev jag en lista om hur jag INTE fick bli när jag blev äldre.. haha! Jag har kvar den, dock ändrat om den en hel del nu
Svar på tråden Irriterad på svärmor!