• Akutsyrra

Irriterad på svärmor!

Jag måste få gnälla av mig lite..var ute och gick med min svärmor häromkvällen när jag slutat jobba och då så berättar jag att dom är jättenöjda med mig på jobbet (bara jobbat där jag är nu sedan i somras, är "bara" timvikarie, och är precis nyfärdig usk:a, blev klar i Juni i år) och att jag har chans till ett vikariat om det kommer ut något. Då säger hon: "Jaha. Jag tycker dom borde gå efter hur länge man varit där." Asså för FAN, var lite glad för min skull istället. Blev SÅ irriterad.
    Sedan sitter vi och äter vid bordet så ska min sambos bror ge vår hund en bit kebab, då säger jag: "Nej, ge honom ingen kebab, han blir bara dålig av kryddan" och då ska hon förstås säga igen: "Du brukar ju ge honom du med, du ska inte säga något."
    Ja, men jag brukar INTE ge honom starkt kryddat kebabkött eftersom han är j*vligt känslig för sånt, och det VET hon.
    Jag blir bara så himla irriterad...

• Svar på tråden Irriterad på svärmor!
  • Sebastiána
    Chris24 skrev 2009-11-27 11:54:54 följande:
    jag svarade: "Ja,enligt DIG kanske men om du frågar MIN mamma så är nog MITT liv viktigare".Då smällde hon ner näven i bordet och vi började stor tjafsa, första gången på 1år som jag faktiskt yttrade mig ordentligt o satte ner min fot faktiskt, känns bra
    Såå bra sagt!!!! Det hade jag aldrig kommit på förrän efter några dagar.
  • novia72

...ja min ringde idag och grät över telefon..hon hade t.om skrivit en lista om allt hon skulle säga....jag orkar inte berätta allt...men värre drama queen finns inte...

Stackars hon, varje gång hon öppnar munnen kommer en elakhet självklart mot mig...men hon "försvarar" sig med att hon inte tänker sig för, ogenomtänkt, spontan... Det enda jag tänker är STACKARS MIN MAN.. för jag sk-er i tanten...och är alltid korrekt mot henne!

• KatjaB
    Chris24 skrev 2009-11-27 11:06:41 följande:
    Min svärmor sa till mig en gång "Du måste förstå att det är väldigt viktigt J tar sprutan för svininfluensan för hans liv är viktigare än ditt"..
    hon låter ju helt normal *host* Det är inte så att det är den där hemska morsan i mammas pojkar som sökte oskuld till sin son?
  • Chris24
    KatjaB skrev 2009-11-29 16:24:18 följande:
    hon låter ju helt normal *host* Det är inte så att det är den där hemska morsan i mammas pojkar som sökte oskuld till sin son?
    Hahaha, jag började själv undra där ett tag om dem var systrar eller nåt Men hon är dansk och den andre syrian så fan också.

Hur svarar man egentligen på sånt liksom? Mer än det jag svarade liksom, inte ens min mamma pratar sådär med mig, vem fan är hon och var så respektlös liksom?
  • Chris24
    novia72 skrev 2009-11-29 16:15:17 följande:
    ...ja min ringde idag och grät över telefon..hon hade t.om skrivit en lista om allt hon skulle säga....jag orkar inte berätta allt...men värre drama queen finns inte...Stackars hon, varje gång hon öppnar munnen kommer en elakhet självklart mot mig...men hon "försvarar" sig med att hon inte tänker sig för, ogenomtänkt, spontan... Det enda jag tänker är STACKARS MIN MAN.. för jag sk-er i tanten...och är alltid korrekt mot henne!
    Amen herregud.. va fan böla hon för då?
    Känner igen det där, hon böla till min fästman också när vi hade bråkat och sa jag var "hård" mot henne, hon glömde och berätta halva sanningen som att hon sa att mitt liv var mindre värt och slog ner näven i bordet mot mig o höjde rösten, nej nej, det GLÖMDE hon och berätta!
  • novia72
    halva sanningar är de bra på.. Saker som hon gjort under senaste tiden, bokat en resa när det var vårt bröllop sen gick hon runt och berättade hur ONDA vi två var som inte ville ha henne på bröllopet :-O :-O :-O vi trodde inte våra öron, min man var förkrossad, jag var gravid & BLEV stor- när hon kom på besök fick jag höra VARJE GÅNG HUR MYCKET jag hade gått upp!! (HON ÄR EN TJOCK KOSSA SJÄLV!!!) Och jag har självklart aldrig sagt ett ord om hennes vikt. Jämföra sina barnbarn SOM ÄR BEBISAR är hon också bra på... den och den gör det men det kan inte han göra etc etc.. min son är 5 månader & yngst av alla kusiner Jag tycker det är LITE taskigt att jämföra stackars pluttisen med ngn annan!! Ja som sagt...hon har gjort en del..

Allt detta har resulterat i att om jag kan undvika henne så gör jag det!! Igår ringde hon och BÖLADE att vi undviker henne, inte låter henne träffa barnbarnet - som hon ändå inte bryr sig om- etc etc. Som jag sa innan jag har alltid uppträtt korrekt , aldrig varit otrevlig på nåt sätt, utan verkligen tänker OK, vi ger henne EN NY CHANS , träffar henne... OCH ja? vad tror ni händer???
  • lecaroline

Min man vet att hans mamma kan vara väldigt jobbig och vi har pratat om det.
    Jag får nu säga ifrån på skarpen till henne utan att få dåligt samvete för att det är just svärmor..
    När det händer så medelar jag detta till min man så han vet ifall hon skulle beklaga sig.
    Man kan absolut inte ta all skit man får!!

• Chris24
    novia72 skrev 2009-11-30 12:41:58 följande:
    halva sanningar är de bra på.. Saker som hon gjort under senaste tiden, bokat en resa när det var vårt bröllop sen gick hon runt och berättade hur ONDA vi två var som inte ville ha henne på bröllopet :-O :-O :-O vi trodde inte våra öron, min man var förkrossad, jag var gravid & BLEV stor- när hon kom på besök fick jag höra VARJE GÅNG HUR MYCKET jag hade gått upp!! (HON ÄR EN TJOCK KOSSA SJÄLV!!!) Och jag har självklart aldrig sagt ett ord om hennes vikt. Jämföra sina barnbarn SOM ÄR BEBISAR är hon också bra på... den och den gör det men det kan inte han göra etc etc.. min son är 5 månader & yngst av alla kusiner Jag tycker det är LITE taskigt att jämföra stackars pluttisen med ngn annan!! Ja som sagt...hon har gjort en del..Allt detta har resulterat i att om jag kan undvika henne så gör jag det!! Igår ringde hon och BÖLADE att vi undviker henne, inte låter henne träffa barnbarnet - som hon ändå inte bryr sig om- etc etc. Som jag sa innan jag har alltid uppträtt korrekt , aldrig varit otrevlig på nåt sätt, utan verkligen tänker OK, vi ger henne EN NY CHANS , träffar henne... OCH ja? vad tror ni händer???
    Amen guuuuuud, vilken dramaqueen alltså!!
    HUUUUR STÅR DU UT?! Jag beundrar dig!

Asså, jag var också tyst o sa aldrig något, blev det för mycket sa jag oftast till min sambo men då sa han oftast bara "men skit i henne älskling, hon säger dumma saker o tänker sig inte för" men sen efter hela året av skit så blev det liksom ett utbrott, på en skit sak egentligen men eftersom allt byggdes upp så blev det ju tyvärr över en skit sak, vilket jag varnade min blivande för hela tiden!
    Och nu så är hon kall mot mig, haha, hon pratar knappt med mig o säger hon något så tittar hon på min blivande när hon pratar, som om att jag inte finns i rummet..

NU däremot, har jag börjat o skita i henne totalt, han o jag vet ju vart vi har varandra så det får räcka.
    DOCK - så som hon behandlar sin barnbarn (hans brors barn) kommer hon ju DOCK INTE få behandla mina barn, ett pip o där exploderar jag o hon lär inte få sina barnbarn mera... vilket min älskade har hört nu, hahaha
  • Akutsyrra

Ursäkta min frånvaro..har mått pissdåligt senaste dagarna, vart sjukskriven från jobbet (är det tillochmed torsdag) på grund av illamående. Jag är gravid och ska göra abort på onsdag, tog första tabletten idag. Menmen.

Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg så noga, men HERREGUD vad knepiga folk verkar vara...för att lägga ytterligare en historia till traven så berättade vi häromdagen att vi funderar på att flytta, närmre mitt jobb eftersom jag har 10 mil tur&retur som jag kör nästan varje dag, och hennes kommentar var: "Du vet inte om du är kvar där nästa år, jag tycker ni ska tänka på xxx (m2b's namn) och hans jobb i hamnen här." Grejen är att han knappt jobbar alls där längre, utan kör lastbil i Sölvesborg, vilket är halva vägen till mitt jobb..och när vi förklarade det så sa hon: "Men jag tycker ni bor bra, jag ser när xx (mitt namn) går ut med hunden varje dag, och vad hon gör."
    Snacka om att man blir stressad nu va! Känner mig utstirrad vad jag gör..*hmm* jag trivs jättebra i vår lägenhet, och vi har tänkt göra om här hemma och så, för innan min m2b har fast jobb ska vi ej flytta, men vi kikar runt lite, och vill under tiden fixa till här hemma, men det känns ju j*vligt bra nu att veta att hon "spionerar"...

• Chris24

Mmm, min svärmor började då gråta igår när hon fick reda på att vi skulle ha vårt bröllop i Libanon..

Hon kom med alla möjliga ursäkter och bla. pengar, som vi vet att hon INTE har ett dugg problem med vilket min blivande sa, då grät hon ännu mer o sa att hon skulle känna sig utanför i Libanon,vilket är skitsnack, hon kan tänka sig att resa till Marocko (fast hon sa 5min innan att hon ville inte flyga för hon var rädd, hon råka ut för en flyg olycka för 6år sen men har flygit sen dess dock..)

Jag fick stor panik o bara gick därifrån, min blivande sa bara "om du inte kommer så kommer jag o du inte att ha någon kontakt kvar, då får du avgöra om det är värt det mamma, alla andra kommer och alla andra tycker det är en skit bra idé så du behöver inte paja detta med din negativitet.."

Svar på tråden Irriterad på svärmor!