• Svar på tråden September 2010 del3
  • sun moon

    Vi var och tittade på klänning i lördags och jag hittade min drömklänning efter andra provningen. :)
    Vi bad dom hänga undan den för att vi skulle titta vidare men jag har bestämt mig för den klänningen. Den satt ganska hårt men jag ska gå ner i vikt så det blir nog bra. Ev. kommer de att få sy in den lite.. Trodde att det skulle vara svårt att hitta klänning men det var det inte.

  • FramtidaFruSandberg

    sun moon skrev 2010-01-17 17:47:38 följande:


    Vi var och tittade på klänning i lördags och jag hittade min drömklänning efter andra provningen. :) Vi bad dom hänga undan den för att vi skulle titta vidare men jag har bestämt mig för den klänningen. Den satt ganska hårt men jag ska gå ner i vikt så det blir nog bra. Ev. kommer de att få sy in den lite.. Trodde att det skulle vara svårt att hitta klänning men det var det inte.
    Åh, grattis! vad är det för klänning?
  • BrideandGroom
    Bröllopssmurfen skrev 2010-01-17 00:20:55 följande:
    Vi känner både en kille som spelar i band (plus saxofon och piano) sen känner vi en kille som spelar gitarr och en tjej som sjunger så det är vänner som kommer ställa upp. Vi har dock lite svårt att bestämma vad de ska spela för sorts musik. Man vill ju inte att det ska bli för stelt men samtidigt ska alla känna sig hemma. Kommer försöka blanda lite dansband, pop och rock tror jag. Jag skulle gärna vilja börja med "styrdans" och sedan övergå i disco.Ingen aning om DJ i Malmö, bor i norrland själv Vi funderar på att spexa till vår första dans.

    Det är ju toppen att ni känner så många som kan spela instrument o så.
    Ja vi känner bara en som ska sjunga i kyrkan men det är bättre än inget.:0)

    Ang spex så är vi oxå inne på det. Eller mest jag. Inte min blivandet så mycket..tyvärr. Han är en liten fegis.;0) *skrattar* Nä men hoppas att vi kan göra nått kul som han blir bekväm med.. några förslag? Någon?
  • BrideandGroom

    Vet någon förresten några bra kyrkolåtar man kan gå in o ut till? har kollat kyrkomusik.se men de har ej så många tycker jag. Fast det finns kanske inte fler?!

  • popcorn o dip

    Tittade du på musik till vigsel? där fanns ett gäng, men om det var "nåt att ha" är en annan femma.. Svårt det där... Har ingen aning vad man ska välja, så jag tar gärna emot förslag på fina inte för pampiga låtar =)

  • BrideandGroom

    Ja jag gjorde det. Jo där var väl en del, men trodde faktiskt att det skulle finnas många fler. Men får nog gå igenom listan igen. När min syster gifte sig så hade de låter "Canon D" eller nått sånt heter den. Den är såååå fin. Hade jag gärna haft fast får se. Kanske ej så kul o ha samma. Hon gifte sig i oktober så det är inte så länge sedan nämligen. :0)

  • popcorn o dip

    Nej , jag förstår om du inte vill ha samma och med tanke på att det inte var länge sen hon gifte sig...
    Om du har spotify kanske du kan skriva in den och få förslag på liknande.. Det brukar stå "du kanke även gillar..." eller nåt sånt där med liknande artister/musik...

  • BrideandGroom

    Bra tips...det ska jag kolla. Men Canon D tycker jag du ska lyssna på.. den är bra.

  • sun moon

    Tittade på festlokalen ikväll. En bygdegård ute på landet så man får spela musik hur länge man vill. Den blir kanonbra, hyffsat pris så vi kommer att hyra den båda dagen innan och efter så att man kan ta det lugnt med dukning/pynt och städning.

    Hon som hyrde ut den gav oss också telefonnr till en som brukar hjälpa till vid fester så "personal" löser sig säkert också :) Vi fick även tips för catering + att hon som hyr ut kan säkert städa till oss för 500kr. Känns som att allt löser sig på ett smidigt sett, jag som trodde att det var ett stort företag att gifta sig :)

  • popcorn o dip

    Ibland ska man väl ha turen på sin sidan. Kul att allt gått så smidigt! Det blir så mycket roligare då! :D

  • Bellis77

    Hej tjejer!

    Får jag hoppa in här?
    Vi ska gifta oss den 11 september och jag försöker för fullt få en överblick på vad som behöver göras och inte...

  • Sinala

    Hej!
    Ska med gifta mig den 11 september...vill också vara med!
    Låter som en del av er har kommit en bit iaf?!!!

    Lycka till med planeringen

  • sun moon

    Var och tränade idag jag och min sambo och hans syster som ska vara min tärna så efter träningen så pratade vi igenom en massa och hon verkar lika glad som vi är inför vårt bröllop Känns helkul. Jag visade min klänning och hon hade med sig en klänning som hon ville att jag skulle godkänna och den var helt perfekt.

Svar på tråden September 2010 del3