Inlägg från: BrideandGroom |Visa alla inlägg
  • BrideandGroom

    September 2010 del3

    Hej!

    Är här kanske fler som ska gifta sig i september. Har ni några tips o idéer hur/var ni ska ex. ta foto? Och skulle gärna vilja ha lite mer tips om hur hela dagen ska gå till för er. Någon som kanske har en kul idée hur man ska ta foto på sina gäster. Har varit med om hattar och en ram runt ens huvud...annat? Hur tänker ni vädermässigt? Ja skriv vad ni vill som kan ge mig lite tips. ;0)Sen en fråga till. Bil från kyrkan? Hur viktigt är det egentligen och var hittar man bilar med bra pris? ..Massa frågor jag vet...:0) Kram
    -----------
    Här var det verkligen fler som skulle gifta sig i september. Tack fruSandberg för att du visa mig hit. :0)

    Jag ska gifta mig den 18 september. Längtar så...

  • BrideandGroom

    Tack för snabbt svar framtidafrusandberg. :0)

    Jo jag hoppas oxå på fint väder. Min syster gifte sig i oktober förra året o vi hade möhippa för henne den 19 september o då hade vi toppenväder. Vi gick i kortärmat o jag gick ut på kvällen i bara ben så jag man får hoppas att det är i stort sett det samma september som kommer.

    Ang bilen så har vi oxå tänkt lite så. Man vill ej lägga så mycket pengar på det. Plus att vi är lite sugna på att stanna till vid havet o ta lite foto där o dricka lite snabb champange med familjen o då kan man inte ha någon hyrd bil för det blir sjuuukt dyrt.

    Har ni bokat mycket?

  • BrideandGroom

    Okej okej. många saker då. Mena väl om man hade kommit långt med planerna. Och det har du väl. Fast är nog det man ska boka så fort som möjligt...för sin egen skull om inte annat.

    Kyrka o lokal är färdigt hos oss oxå. Ev fotograf med. Sen ja frisör är en gammal frisörkollega till mig som ska fixa en.
    Jag håller på med inköp till inbjudningskort nu. Tycker att det är så svårt när man ska skicka ut dem. I många bröllopsplaneringar står det att inbjudan ska skickas 3 månader innan. Bara jag som tycker det är sent? Då har man så mycket annat man ska göra så då vill bara bara ha inbjudningarna klara o utskickade.

    Det är så kul att det är så många som gifter sig nu. Att det har blivit en trend igen. Kul för att det finnas mer saker o hitta ute o köpa till bröllopet, plus att man kan snacka tips o så med massa folk. :0)

  • BrideandGroom

    Du hade kommit långt Bröllopssmurfen.

    Vi skickade oxå du sån "Save the date"- notis. Och vi tänkte göra inbjudningarna själv så man har väl börjat köpa in saker till det så smått. Vi skickar nog ut de i mars tror jag. Lika bra. :0)

    Klänning ska jag kolla nu i februari. Har försökt nå en bra vikt nu innan man ska iväg o prova. Går väl sådär. *haha*.. nej men är väl inte så illa nu men ni vet ju hur vi tjejer är. Aldrig bra nog. :0)

    Vad ska ni ha för musik? DJ eller band? Bra tips på DJ i Malmö trakten? Sen ska folk spexa till det lite i dansen. Alltså chocka gästerna lite?

  • BrideandGroom
    Bröllopssmurfen skrev 2010-01-17 00:20:55 följande:
    Vi känner både en kille som spelar i band (plus saxofon och piano) sen känner vi en kille som spelar gitarr och en tjej som sjunger så det är vänner som kommer ställa upp. Vi har dock lite svårt att bestämma vad de ska spela för sorts musik. Man vill ju inte att det ska bli för stelt men samtidigt ska alla känna sig hemma. Kommer försöka blanda lite dansband, pop och rock tror jag. Jag skulle gärna vilja börja med "styrdans" och sedan övergå i disco.Ingen aning om DJ i Malmö, bor i norrland själv Vi funderar på att spexa till vår första dans.

    Det är ju toppen att ni känner så många som kan spela instrument o så.
    Ja vi känner bara en som ska sjunga i kyrkan men det är bättre än inget.:0)

    Ang spex så är vi oxå inne på det. Eller mest jag. Inte min blivandet så mycket..tyvärr. Han är en liten fegis.;0) *skrattar* Nä men hoppas att vi kan göra nått kul som han blir bekväm med.. några förslag? Någon?
  • BrideandGroom

    Vet någon förresten några bra kyrkolåtar man kan gå in o ut till? har kollat kyrkomusik.se men de har ej så många tycker jag. Fast det finns kanske inte fler?!

  • BrideandGroom

    Ja jag gjorde det. Jo där var väl en del, men trodde faktiskt att det skulle finnas många fler. Men får nog gå igenom listan igen. När min syster gifte sig så hade de låter "Canon D" eller nått sånt heter den. Den är såååå fin. Hade jag gärna haft fast får se. Kanske ej så kul o ha samma. Hon gifte sig i oktober så det är inte så länge sedan nämligen. :0)

  • BrideandGroom

    Bra tips...det ska jag kolla. Men Canon D tycker jag du ska lyssna på.. den är bra.

Svar på tråden September 2010 del3