• Söderlundskan

Presentöppnandet på bröllopet??

Tänkte bara,jag vet inte hur vi ska göra me presentöppnandet..

Jag vill helst inte stå inför alla o öppna presenter, då jag tycker det e en av de värsta sakerna att stå inför folk (även om det e släkt) å man ska stå där o läsa korten och visa presenter för alla, försöka göra sig hörd, vilket fungerar i typ 10-20 minuter till alla tröttnar o pratar med varann igen.. Nej hua..

Men så känsn det som att jaa, ta med alla presenter o öppna i lugn o ro bara m2b skulle vara underbart mysigt, men samtidigt så förstår jag att alla e nyfikna då på o se vad vi fått av andra..

Hur gör man?? Kan man stå i ett annat rum o öppna? Någon som har en bra lösning??

• Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??
  • SRDM

Ett jättebra tips är att be några av de yngre gästerna på bröllopet öppna paketen och ställaiordning med kort bredvid, jag gjorde det på min kusins bröllop när jag var ca 10 år.

Passade bra eftersom en sådan fest lätt kan bli lite tråkig för de mindre...

Lycka till

• Tristan79

Bingo??

F A M E skrev 2009-08-26 16:34:04 följande:

Vi hade ett lunch bröllop och öppnade presenterna när gästerna satt ner och åt sin bakelser m kaffe. Vi informerade de i lunchprogramet samt att vi avslutade allting med vinst utdelning på bingot också. =)
  • Niini

Har inte funderat så mycket på det, men jag skulle nog helst öppna i lugn o ro hemma.

• allehanda

Varför har ni öppning som en punkt på programmet? Jag har aldrig varit på en fest där presentöppning har varit en del av kvällen utan ALLA har öppnat paketen efterhand som de fått dem i sin hand och då står ju inte folk och glor utan de är på väg att hänga ytterkläderna , på toa ,pratar med bekanta kollar in var de skall sitta eller så minglar de.De som vill tittar på och de andra kollar på bordet under kvällen i lugn o ro. Detta går relativt snabbt då många lägger ihop till presenten.

• Trubbel

Vi hade det definitivt inte som en punkt på programmet. Tärnorna öppnade presenterna vid ett bra tillfälle och inte när alla kollade på. De hade fullt upp med annat just då. När allt var öppnat så meddelade de bara att de var just öppnade och fanns att titta på under kvällen. Mer än så var det inte.

• Sonja68

Jag hatar att öppna presenter, det är nog jobbigt på födelsedagen och julafton... Blä!
    Vi öppnade presenterna själva, nå'n dag efteråt.
    Sen ringde vi och tackade eller sa tack när vi träffades.
    Några nyfikna som föräldrar och närmsta kompisar kom förbi senare och kollade "i förbifarten" vad vi fått.

• Nippran

Vi fick några presenter och de valde vi att öppna dagen efter. Vi ringde senare upp och tackade för dem.

• evst

Jag har aldrig varit på en större fest (mer än 10 personer) där presenter har öppnats under festen - trodde inte det förekom...?

Födelsedagsfester, dop, bröllop, disputationsfester - alltid presentöppning i efterhand, sedan får man ett tackkort där jubilaren/jubilarerna tackar personligt för gåvan.

• Zorkich

Vad underbart att höra att det är fler som har fobi för att stå inför en folksamling och öppna presenter. Födelsedag, jul som bröllopsdag.

Vi har luncbröllop nästa sommar och kommer absolut att öppna presenterna hemma själv dagen efter. (Trots att min man2b är emot det = ))

• nollåtta nollåtta

Vi gifte oss i somras och öppnade presenterna dagen efter. På själva bröllopet, innan middagen så önskade vi våra gäster välkomna och tackade för alla presenter. Samtidigt bjöd vi in alla till frukost dagen efter med presentöppning. Det var tungt att komma upp kl 10 när man lagt sig kl 05, men det var jättemysigt att prata med en del gäster i lugn och ro. Alla fick alltså chansen att vara med och titta på, och vi slapp stressa med att öppna alla paket. Har suttit igenom presentöppningar, och som sagt, det är en riktig partydödare. Och när brudparet får pengar så kommer problemet om de ska nämna summan, med risk för att andra tycker att de gett för lite osv.(Min väninna fick familjegräl mellan släkterna pga av just att en tyckte att det givits för mycket pengar från en familj.) Presenterna är till för brudparet! Tackar gör man ändå med kort och genom att prata om presenterna i efterhand med gästerna.

• EvaLenaE

Vi öppnade dagen efter - hann inte ens med att tänka på presenterna under bröllopsfesten. Det var så mycket annat roligt som hände då. Vår erfarenhet är att gästerna är nyfikna på vad brudparet får för presenter så vi har lagt ut en lista på vår blogg...

• Emmy1982

Vi har bett mina föräldrar ta med presenterna oöppnade hem på kvällen (vi sover kvar).
    Våra toastmasters informerar om att presentöppning blir dagen efter då de presenterar sig under middagen.

• lemonbird

Presentöppning på bröllopet kan nog sänka tempot på festen. Vi ville låta gästerna umgås så mycket som möjligt och öppnade inte samma dag. Vanligare att öppna dagen efter tror jag, eller efter bröllopsresan, mycket roligare också, tyckte vi.

• FiaoJonny

Vi körde hälften av presenterna vid bröllopstårtan och hälften dagen efter. De som öppnades samma kväll var från gäster som inte skulle övernatta och de som öppnades dagen efter var från gäster som övernattade. Det blev ganska lagom.

Det är ju lite småtrist att titta på och samtidigt verkar många också vilja se när man öppnar just deras present. Då får man väl ta att det blir lite segt däremellan.

• ElinochFege

min svåger som ska vara toasmaster har planerat att på vårt bröllop, mitt och min blivande man då... (han har testat detta på ett bröllop tidigre så det funkar bra), han ska organisera paketöppningen så att en person klipper alla band, vi öppnar och en läser korten...på så sätt tar inte det så lång tid OM man nu får ngr presenter

Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??