• Söderlundskan

Presentöppnandet på bröllopet??

Tänkte bara,jag vet inte hur vi ska göra me presentöppnandet..

Jag vill helst inte stå inför alla o öppna presenter, då jag tycker det e en av de värsta sakerna att stå inför folk (även om det e släkt) å man ska stå där o läsa korten och visa presenter för alla, försöka göra sig hörd, vilket fungerar i typ 10-20 minuter till alla tröttnar o pratar med varann igen.. Nej hua..

Men så känsn det som att jaa, ta med alla presenter o öppna i lugn o ro bara m2b skulle vara underbart mysigt, men samtidigt så förstår jag att alla e nyfikna då på o se vad vi fått av andra..

Hur gör man?? Kan man stå i ett annat rum o öppna? Någon som har en bra lösning??

• Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??
  • 20080719

Vi öppnade presenter typ en hel dag ja. Vår kultur (balkan) är sådan också att man inte skall öppna presenter framför gästerna, vare sig man har 40 eller 400 gäster.

• AnnBo

Vi öppnade våra presenter i söndags (dan efter) och då var mina föräldrar o syster med också

• emi82

Vi som önskade oss pengar till resa hade presentöppning där vi öppnade kuverten med korten som folk skrivit och läste dem utan att säga vilken summa de gett.

• Flygande taxen
    Mammilon skrev 2009-08-04 14:04:20 följande:
    Ni som önskat er pengar och ska öppna dessa på bröllopet, vad är poängen med det? Ni ska väl inte ropa ut vilken summa ni får av var och en ändå? Och det är ju inga direkt roliga presenter att titta på? Dem hade jag definitivt tagit med hem oöppnade...
    Jag var på ett bröllop där ena parten öppnade paketen och den andra öppnade uverten med pengar. Sen skrevs dessutom summan ner i korten, som ställdes på rad på presentbordet!

Kan väl kanske förstå det praktiska med hela grejen, de vet ju då exakt hur mycket de fått av var och en (kanske de skrev finare tack-kort till de som gett mer pengar? ) och så. men jag måste säga att det kändes lätt pinsamt för det och då hade vi inte ens själva gett några pegar utan gav ett paket! Det såg liksom bara så himla snålt ut när de skrev ner summorna i korten. Hade inte heller blivit särskilt glad i egenskap av gäst som hade bidragit med pengar, speciellt inte med tanke på hur varierande summorna var. Det var ju så himla lätt att bli "jämförd" då.
  • Trubbel

Våra tärnor öppnade alla presenter å skrev ner noggrant vilka som var från vem osv. Suveränt tyckte vi. Alla var ju intresserade av att se vad vi fått. Och jag tycker att det känns så himla krystat å stå å le för varenda sak man får å säga ååååh tack vad fin!! :)

• 010109

det får nog bli öppning under festen, men låter ju lite finuligt med att någon annan får göra det. Tänkte typ att tärnorna och marskalkerna kunde få en liten stund..

• F A M E

Vi hade ett lunch bröllop och öppnade presenterna när gästerna satt ner och åt sin bakelser m kaffe. Vi informerade de i lunchprogramet samt att vi avslutade allting med vinst utdelning på bingot också. =)

• pluggisen

På vårt bröllop så öppnade vårt brudfölje (bestman/tärna) våra paket och sedan skrev dom upp vad var och en hade gett. Sedan gick alla runt och tittade. På detta sättet slappnade´jag och mannen av och slapp tänka så mycket. Vi hade det bara bra och en trevlig dag/kväll och natt tillsammans. Detta tyckte jag var en superbra lösning.

• pluggisen

förlåt, mina tärnor öppnade våra paket

• Ssarah

Vänner till mig fick sina presenter körda hem till sig efter festen, så när de kom hem dagen efter bröllopet stod alla presenter där och väntade och de kunde öppna i lugn och ro.

Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??