• Söderlundskan

Presentöppnandet på bröllopet??

Tänkte bara,jag vet inte hur vi ska göra me presentöppnandet..

Jag vill helst inte stå inför alla o öppna presenter, då jag tycker det e en av de värsta sakerna att stå inför folk (även om det e släkt) å man ska stå där o läsa korten och visa presenter för alla, försöka göra sig hörd, vilket fungerar i typ 10-20 minuter till alla tröttnar o pratar med varann igen.. Nej hua..

Men så känsn det som att jaa, ta med alla presenter o öppna i lugn o ro bara m2b skulle vara underbart mysigt, men samtidigt så förstår jag att alla e nyfikna då på o se vad vi fått av andra..

Hur gör man?? Kan man stå i ett annat rum o öppna? Någon som har en bra lösning??

• Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??
  • Söderlundskan

det jag hade tänkt me o öppna i ett annat rum e att någon av oss skulel smyga iväg o öppna presenterna..men jaa, eg. hör jag hu rdumt det låter nu när jag skrev det, o läste kommentaren kring det tidigare i tråden..

Jag o blivande kommer komma senare till vårat "fika" efter bröllopet för vi ska iväg o fotas, så kommer inte kunna stå o ta emot presenterna o öppna då..

Med den släkt man ändå har så kan jag lova att de kommer ta saken i egna händer o fixa till ett presentbord om det inte skulle finnas ett redan och lägga fram allt så vi kan öppna.

Men kanske man kan be toastmaster och en kompis ta emot presenter o öppna när gästerna kommer?

Men annars då? Om vi vill ta med presenterna o öppna för oss själva,,hur säger man det/gör på ett fint sätt utan att tas för otacksam eller så? lr kanske inte otacksam, men jaa, att man "går emot reglerna.."

• KatjaB

gör ni så att ni inte öppnar presenterna på festen kan det ju vara bra att informera om det, så vissa inte sitter och väntar i onödan, och så kan ni ju skriva lite mer personliga tack i tackkorten. Tänker mest på de som är lite äldre och tycker att saker ska vara på ett visst sätt.

• Nippran

De bröllop jag har varit på så har brudparet inte öppnat sina presenter. Man har bara lämnat dem på ett presentbord.

• Söderlundskan

Hmm, men då verkar det ju ändå va lite okey att man inte öppnar på bröllopet.. suck, o sambon han bara säger att det löser sig..klart det gör, men lite lär vi ju tänka hur det ska vara kan ju jag tycka.. Ska prata me tm också o höra vad han säger, han kanske kan tänka sig o läsa kort o vi öppnar presenterna..Det e ju just det där att stå o läsa o försöka göra sig hörd när man redan tycker dte e asjobbigt att stå framför alla, och jag blir Alltid knallröd i ansiktet,,roliga kort det blir då =( åsså står man o skakar o mår dåligt, neej fy..

• Frulle

Vi öppnade dagen efter när vi var hemma.. Var skönt..

• Mammilon

Vi öppnade dagen efter i festlokalen och några var där, de flesta inte. Bara en undran: Ni som önskat er pengar och ska öppna dessa på bröllopet, vad är poängen med det? Ni ska väl inte ropa ut vilken summa ni får av var och en ändå? Och det är ju inga direkt roliga presenter att titta på? Dem hade jag definitivt tagit med hem oöppnade...

• Lakritsbåten

ja, hu vad pinsamt att stå där och berätta om storleken på penninggåvan... både för givaren, mottagaren och för alla andra gäster

Mammilon skrev 2009-08-04 14:04:20 följande:
    Vi öppnade dagen efter i festlokalen och några var där, de flesta inte. Bara en undran: Ni som önskat er pengar och ska öppna dessa på bröllopet, vad är poängen med det? Ni ska väl inte ropa ut vilken summa ni får av var och en ändå? Och det är ju inga direkt roliga presenter att titta på? Dem hade jag definitivt tagit med hem oöppnade...
  • baybee80

Vi hade tänkt fråga en släkting, min m2b:s systerdotter, om hon vill vara "presentöppnerska" och sedan får de som är intressera de se vad vi fick på presentbordet. På så sätt blir det inget "avbrott" typ "nu ska vi öppna presenter!", utan hon gör det lite diskret vid sidan om och sedan ligger de där helt enkelt. Kan man göra så?

• Mammilon

baybee: Klart bättre än att stå och öppna själv. Öppna presenter tar tid, och är det något man inte har gott om på bröllopsdagen/kvällen så är det tid. Det går alldeles för fort i alla fall och man hinner inte dansa/prata/skåla/skratta med alla sina gäster ändå. Öda inte tid på något som de flesta ändå tycker är tråkigt och som lika gärna kan göras någon annan gång eller av någon annan.

• Maalina

Baybee: Det tycker jag absolut! Jag var på ett bröllop där det gick till så och det var inget konstigt med det ;)

Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??