• Söderlundskan

Presentöppnandet på bröllopet??

Tänkte bara,jag vet inte hur vi ska göra me presentöppnandet..

Jag vill helst inte stå inför alla o öppna presenter, då jag tycker det e en av de värsta sakerna att stå inför folk (även om det e släkt) å man ska stå där o läsa korten och visa presenter för alla, försöka göra sig hörd, vilket fungerar i typ 10-20 minuter till alla tröttnar o pratar med varann igen.. Nej hua..

Men så känsn det som att jaa, ta med alla presenter o öppna i lugn o ro bara m2b skulle vara underbart mysigt, men samtidigt så förstår jag att alla e nyfikna då på o se vad vi fått av andra..

Hur gör man?? Kan man stå i ett annat rum o öppna? Någon som har en bra lösning??

• Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??
  • Saggezza

Vi öppnade våra hemma i lugn och ro bara vi två. Vi antecknade vem som givit vad för att hålla reda på det. Ingen blev besviken över detta, varken äldre eller unga tog alltså illa upp över detta.

• kenttjej

Vi kommer inte öppna presenter på festen eftersom, som flera andra redan nämnt, det riskerar att döda partystämningen. Antagligen kommer vi ha presentöppning dagen efter så att alla nyfikna kan komma och se då vad vi har fått.

• Maalina

Så vill jag också ha det.. En gemensam frukost eller brunch med presentöppning.. Då varar dessutom firandet lite längre!

kenttjej skrev 2009-08-04 15:52:15 följande:
    Vi kommer inte öppna presenter på festen eftersom, som flera andra redan nämnt, det riskerar att döda partystämningen. Antagligen kommer vi ha presentöppning dagen efter så att alla nyfikna kan komma och se då vad vi har fått.
  • Lakritsbåten

Vi gjorde precis så. Det tog över 2 timmar och då öppnade vi konstant i tämligen rask takt utan att tacka för var och en av presenterna. Det gjorde vi i klump, i slutet. Kändes kosntigt att säga tack NN för den fantastiska vasen/brödrosten/xx. Lätt att det blir inflation i superlativen.

Maalina skrev 2009-08-04 16:13:59 följande:
    Så vill jag också ha det.. En gemensam frukost eller brunch med presentöppning.. Då varar dessutom firandet lite längre!
  • Tess80

Vi önskade oss bidrag till smekmånaden, och ville inte öppna kuverten på festen. Vi öppnade dagen efter i lugn och ro istället.

Men däremot så informerades gästerna om detta då dom lade kuverten på "presentbordet" och att dom får ett personligt tackkort senare.

Jag tror inte att det var någon som tyckte att det var konstigt eller tråkigt att vi gjorde så.

• 20080719

Vi öppnade dagen efter, med skulle vara jobbigt att behöva öppna på festen då vi hade 300 gäster, skulle inte blivit mycket fest där inte

• kullaberg

Vi kommer ha en gemensam frukost/brunch dagen efter då vi öppnar presenter. Detta informerar vi om redan i inbjudan. Så får de som vill komma och titta.
    Plus att vi får fira vår dag lite extra som Maalina skrev

• Lakritsbåten

ojojoj... 300 gäster Måste fråga hur lång tid presentöppningen tog? Måste vasrit en hel dags ihärdigt arbete!

20080719 skrev 2009-08-11 09:35:00 följande:
    Vi öppnade dagen efter, med skulle vara jobbigt att behöva öppna på festen då vi hade 300 gäster, skulle inte blivit mycket fest där inte
  • jojoånick09

man kan antingen ha ett presentbord och kan själv öppna detta nästa dag i lugn och ro utan att ha en massa folk runt sig...

sedan kan man även ha presentöppnings fest för dem som vill hemma hos sig..
    själv kommer vi ha buffé/öppethus för den som vill dagen efter på em... så det är lite hur man känner där..

presentöppning tycker inte jag man skall ta samma dag man gifter sig då är det så mycket annat man står i....

• Hedebris

vi åkte till hotellet. dagen efter körde en kompis och hämtade alla presenterna och körde dem till vårt hotell. så satt vi i sängen och öppnade dem tillsammans jag och min man.

Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??