• nni

Tomhet efter bröllop...

Hej!
    Var ett tag sedan jag skrev i forum. Har ju gått och gift mig (27/6). Det var Den underbaraste dagen någonsin. Kan jag börja med att säga...

Tyvärr känner jag att det e (nästan mer o mer) tomhet för varje dag som går. Det e ingen förväntan, stress, upprymdhet etc...kvar längre. E ganska så låg vissa dagar när jag vet att jag inte får uppleva dagen igen. Jag älskar tanken på själva dagen, men vill inte släppa känslan av att vara där. Och t o m den stressfulla planeringen saknar jag. Vi planerade ändå i 9 månader ca...

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Tomhet efter bröllop...
  • ElinDaniel

Vad sjutton skrev jag! Jag KAN känna igen din känsla.. :P Lite trött fortfarande ;)

• Frulle

Jo det har alla känt, fast skillnaden där är ju att julen kommer om 1 år igen. Och sen året efter det osv osv.
    Samma med semestern.

Sitt bröllop kommer ALDRIG igen!!

Ja förhoppningsvis inte iaf!

ElinDaniel skrev 2009-08-03 09:35:02 följande:
    Hejsan. Jag är ogift, än så länge. Jag jag kan med värme i hjärtat förstå vad du menar. Jag kan absolut inte känna din känsla. Men känslan av att julen är slut, semestern är slut, då drömmern blir vardag igen... Det kan jag förstå, och tror alla har upplevt någon gång.Det finns inget handfast råd som jag kan ge, förutom att du inte får bli för ledsen. För då behöver du få hjälp av någon annan. Prata om ditt ledsamhet och försök att varva ner.Du har haft en underbar dag, som sååå många aldrig får! Det finns massor med människor som letar efter sin drömpartner, men som aldrig hittar denne. Men du har din man. Som älskar dig! Lycka till, tjejen!
  • ElinDaniel

Hehe... Absolut!

Försökte bara ge en kram och komma på något som helst vettigt att säga... Ler.

Även fast det är otroligt annorlunda, så kan jag förstå känslan av tomhet. Det va nog det jag menade.

Kram!

• Sesamy

Känner mig snarare lite konstig åt andra hållet. Jag tycker det är ljuvligt skönt att det är över och att vi har vardag igen. Jag har saknat vår vardag som en galning de sista veckorna innan bröllopet. (gifte mig 11/7). På slutet pratade man ju inte om annat eller gjorde annat än planerade.... Grymt skönt att det är över.... =P

Men alla är vi olika. Mitt enda tips är nog att försöka landa i känslan av att det är skönt att vara gift... Och mysa med det istället. =)

• Svanboet

Är det trashigt att förnya löftena då? Inte för att man ska börja planera för det redan nu kanske men det är ju som att ta bröllopet i repris, eller?

Frulle skrev 2009-08-03 09:47:58 följande:
    Jo det har alla känt, fast skillnaden där är ju att julen kommer om 1 år igen. Och sen året efter det osv osv.Samma med semestern.Sitt bröllop kommer ALDRIG igen!! Ja förhoppningsvis inte iaf!
  • Frulle

haha ja om jag hade föreslagit detta för mannen nu, 2 månader efter så hade jag känt mig lite B kanske!

Men hmm.. Förnya sina löften är väl jättefint.. Men att ha en sån bröllopsfest vettefan..

Svanboet skrev 2009-08-03 11:52:00 följande:
    Är det trashigt att förnya löftena då? Inte för att man ska börja planera för det redan nu kanske men det är ju som att ta bröllopet i repris, eller?
  • Svanboet

Kanske det kan hjälpa att tänka att om 1 år - endast 1 enda litet ynka år så är det dags för den första bröllopsdagen någonsin för er två - vad ska ni göra då? Hur firar ni den?

• Frulle

Ja! Jag får nog börja planera för den dagen nu?!

Svanboet skrev 2009-08-03 11:57:08 följande:
    Kanske det kan hjälpa att tänka att om 1 år - endast 1 enda litet ynka år så är det dags för den första bröllopsdagen någonsin för er två - vad ska ni göra då? Hur firar ni den?
  • Princess4aDay

Tack. :)
    Vad kul med USA. Blir det att resa runt där eller har nu något speciellt ställe ni ska vara på? Jo förstår vad du menar, jag började också jobba ganska snart efter bröllopet. Men det kommer att bli bättre. Kram!

nni skrev 2009-08-02 23:58:54 följande:
    Vad roligt för er! Vi har ju också en del att planera, som smekmånad t ex, o den går hela vägen till USA. Men jag tror att när planeringen kommer igång känns det bättre. Det ända vi hunnit i princip e att jobba nu. Efter bröllop o vår första smekmånad. Men sitta ner o planera mer ska jag definitivt göra nu snart. Samt organisera med foto och pyssel. Sen blir det nog bättre.
  • nni

Tack för svaren! Känns skönt att det finns likasinnande som kan känna någon form av tomhet ändå.

Det känns bättre redan.
    Bara lite ledsamt att det mesta med bröllopet e över. Ibland tänker jag på det sättet, ibland inte. Men det känns som sagt bättre nu. Ska pyssla o dona med foto o annat. Har mycket att se fram emot sen också. Men e så himla glad för det jag har, att jag e gift med mannen i mitt liv.

• nni
    Princess4aDay skrev 2009-08-03 20:00:58 följande:
    Tack. :)Vad kul med USA. Blir det att resa runt där eller har nu något speciellt ställe ni ska vara på? Jo förstår vad du menar, jag började också jobba ganska snart efter bröllopet. Men det kommer att bli bättre. Kram!
    Vi ska besöka släktingar i Seattle sedan åka runt lite, samt avkoppling. Så det ska bli jätte roligt! Rom var inte fel iheller.
    Ja det känns som sagt bättre redan, har hunnit landa mer nu. Och känner mig förväntansfull på vad som kommer sen...
    Kram
  • trebarnsmamma

Kan förstå dig är också orolig för att känna så efter vårt bröllop 22/8! Fast värre är faktiskt att börja jobba efter en lååång föräldraledighet! Är hemma med vårt tredje barn(förmodligen det sista!) och det känns inte så kul att börja jobba o komma in i den stressiga vardagen igen usch inget jag ser fram emot, men så är det för alla så inget att gnälla för!
    Man får kanske försöka att hittalite nya projekt att sikta in sig på!! Bra att ha saker att se fram emot tycker jag!
    Men klart är att inget går upp emot ett bröllop att planera eller ännu bättre en ny bebis i familjen! ;)

• nni
    trebarnsmamma skrev 2009-08-04 09:57:50 följande:
    Kan förstå dig är också orolig för att känna så efter vårt bröllop 22/8! Fast värre är faktiskt att börja jobba efter en lååång föräldraledighet! Är hemma med vårt tredje barn(förmodligen det sista!) och det känns inte så kul att börja jobba o komma in i den stressiga vardagen igen usch inget jag ser fram emot, men så är det för alla så inget att gnälla för!Man får kanske försöka att hittalite nya projekt att sikta in sig på!! Bra att ha saker att se fram emot tycker jag!Men klart är att inget går upp emot ett bröllop att planera eller ännu bättre en ny bebis i familjen! ;)
    Ja, det blir ju en form av tomthet, från att planera varje dag till att det är över. Men som sagt, man kommer in i "det vanliga livet" snart igen. Och ser fram emot annat. Bröllopet blir ett roligt minne istället. Skriver under på att planera barn... Det ser man fram emot mycket, när den dagen kommer!
Svar på tråden Tomhet efter bröllop...