• nni

Tomhet efter bröllop...

Hej!
    Var ett tag sedan jag skrev i forum. Har ju gått och gift mig (27/6). Det var Den underbaraste dagen någonsin. Kan jag börja med att säga...

Tyvärr känner jag att det e (nästan mer o mer) tomhet för varje dag som går. Det e ingen förväntan, stress, upprymdhet etc...kvar längre. E ganska så låg vissa dagar när jag vet att jag inte får uppleva dagen igen. Jag älskar tanken på själva dagen, men vill inte släppa känslan av att vara där. Och t o m den stressfulla planeringen saknar jag. Vi planerade ändå i 9 månader ca...

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Tomhet efter bröllop...
  • nni

Tack för svaret.

Jo vi har en smekmånad att se fram emot senare i höst. Och tackkort, kort i tidningen, album med mera.
    E nog mest känslan att man inte får tillbaka förväntan och själva dagen i sig. Men jag vet, det e inget problem egentligen. Synd man inte kan styra vissa känslor bara.
    Får tänka framåt som du säger på det som kommer också, verkligen försöka.

• nni

Humlan66; Skönt att någon känner igen sig (inget illa menat såklart)
    Ja vi har varit på en resa redan. Var borta från jobbet 2 v. Men det gick alldeles för snabbt allting.
    Jo sysselsättning e väl det bästa, som då e givande. Bara att planera vidare antar jag.

• nni
    Princess4aDay skrev 2009-08-02 23:44:20 följande:
    Absolut, jag kände också en viss tomhet och lite sorgsen över att det var över. Kommer fortfarande på att jag går omkring och tänker på vissa saker man ska köpa och fixa, och sen nej just ja, bröllopet har redan varit. Men känner mej nog inte direkt nere. Men sen beror det nog på vart man är i livet också, som vi ska börja titta på hus och funderar på barn och så vidare, då håller man sej sysselsatt lite granna med tanke verksamheten. :)
    Vad roligt för er! Vi har ju också en del att planera, som smekmånad t ex, o den går hela vägen till USA. Men jag tror att när planeringen kommer igång känns det bättre. Det ända vi hunnit i princip e att jobba nu. Efter bröllop o vår första smekmånad. Men sitta ner o planera mer ska jag definitivt göra nu snart. Samt organisera med foto och pyssel. Sen blir det nog bättre.
  • nni

Tack för svaren! Känns skönt att det finns likasinnande som kan känna någon form av tomhet ändå.

Det känns bättre redan.
    Bara lite ledsamt att det mesta med bröllopet e över. Ibland tänker jag på det sättet, ibland inte. Men det känns som sagt bättre nu. Ska pyssla o dona med foto o annat. Har mycket att se fram emot sen också. Men e så himla glad för det jag har, att jag e gift med mannen i mitt liv.

• nni
    Princess4aDay skrev 2009-08-03 20:00:58 följande:
    Tack. :)Vad kul med USA. Blir det att resa runt där eller har nu något speciellt ställe ni ska vara på? Jo förstår vad du menar, jag började också jobba ganska snart efter bröllopet. Men det kommer att bli bättre. Kram!
    Vi ska besöka släktingar i Seattle sedan åka runt lite, samt avkoppling. Så det ska bli jätte roligt! Rom var inte fel iheller.
    Ja det känns som sagt bättre redan, har hunnit landa mer nu. Och känner mig förväntansfull på vad som kommer sen...
    Kram
  • nni
    trebarnsmamma skrev 2009-08-04 09:57:50 följande:
    Kan förstå dig är också orolig för att känna så efter vårt bröllop 22/8! Fast värre är faktiskt att börja jobba efter en lååång föräldraledighet! Är hemma med vårt tredje barn(förmodligen det sista!) och det känns inte så kul att börja jobba o komma in i den stressiga vardagen igen usch inget jag ser fram emot, men så är det för alla så inget att gnälla för!Man får kanske försöka att hittalite nya projekt att sikta in sig på!! Bra att ha saker att se fram emot tycker jag!Men klart är att inget går upp emot ett bröllop att planera eller ännu bättre en ny bebis i familjen! ;)
    Ja, det blir ju en form av tomthet, från att planera varje dag till att det är över. Men som sagt, man kommer in i "det vanliga livet" snart igen. Och ser fram emot annat. Bröllopet blir ett roligt minne istället. Skriver under på att planera barn... Det ser man fram emot mycket, när den dagen kommer!
Svar på tråden Tomhet efter bröllop...