• wiicky

Manlig Secret Box

Jag gick i min ensamhet och funderade på det här med Secret Box som jag funderar starkt på att göra som morgongåva och då slog det mig att jag väldigt gärna skulle vilja få en av min m2b. Jag har dock aldrig hört talas om att någon man har gjort det. Har ni? Skulle ni vilja ha en er man och skulle de män som är här vilja göra en?

• Svar på tråden Manlig Secret Box
  • Miss Biii

stategiskt sätt så finns det garanterat fler kvinnor än män som har problem av pressen, men det är inte det jag talar om, utan jag tror pressen är lika hård på män men de påverkas inte lika lätt, många män påverkas o drivs till att gymma extra hårt o vissa tar till ohälsosamma metoder (anorexi o anabola) men det kommer inte fram i media på samma sätt som kvinnors problem...

• feministbrud

Skulle det då ligga i männens natur att de tar åt sig mindre av pressen?

Och om man inte påverkas av press, finns då pressen? (Filosofisk fråga, men i sammanhanget relevant.)

Miss Biii skrev 2009-07-07 10:29:45 följande:

stategiskt sätt så finns det garanterat fler kvinnor än män som har problem av pressen, men det är inte det jag talar om, utan jag tror pressen är lika hård på män men de påverkas inte lika lätt, många män påverkas o drivs till att gymma extra hårt o vissa tar till ohälsosamma metoder (anorexi o anabola) men det kommer inte fram i media på samma sätt som kvinnors problem...
  • Miss Biii

Så du menar att män inte har nån press o kvinnor har stor press? Stackars män säger jag bara...

• feministbrud

Nej, det menar jag inte. Jag menar att kvinnor har större press på sig och framförallt annan press.

Men du skriver att de har lika stor press på sig, men att män inte tar åt sig lika mycket, är inte det samma sak som att män ahr midnre press?

Sedan är detta nautrligtvis individuellt och vissa män känner säkert mycket större press på sig än vissa kvinnor.

Min uppfattning är att mäns press är kopplat till rpestation och kvinnans mer till utseende. Båda sakerna har sina fördelar och nackdelar, men genrellt sett så är det väl bättre att man känner att man behöver prestera än att man behöver duga till i kropp och ansikte (iaf i sitt arbete)?

Miss Biii skrev 2009-07-07 11:00:17 följande:

Så du menar att män inte har nån press o kvinnor har stor press? Stackars män säger jag bara...
  • Miss Biii

Media målar upp ett ideal för både män o kvinnor, många kvinnor påverkas men inte lika mnga män, men de män som påverkas mår dåligt av det... tar preparat eller sluta äta eller bådeoch

• feministbrud

Men tycker du att den bilden media målar upp är lika hård mot kvinnor som mot män?

Miss Biii skrev 2009-07-07 11:31:20 följande:

Media målar upp ett ideal för både män o kvinnor, många kvinnor påverkas men inte lika mnga män, men de män som påverkas mår dåligt av det... tar preparat eller sluta äta eller bådeoch
  • feministbrud

Men tycker du att den bilden media målar upp är lika hård mot kvinnor som mot män?

Miss Biii skrev 2009-07-07 11:31:20 följande:

• Bobou

Sorry JD, men din lilla empiriska undersökning tror jag inte heller på... (Fast jag håller med dig om skillnader i mediebilden!) Dels så inbillar jag mig att det är en klassfråga, att "intellektuella" svälter sig i högre grad än de tar anabola. Kanske i synnerhet på juristlinjen, med tanke på att vi pratar om ett narkotikaklassat preparat, eller hur?

Dessutom måste ju ätstörningar generellt, både bland män och kvinnor, vara oerhört mycket mer utbrett än att systematiskt äta anabola. Därför måste du ju även räkna in mäns ätstörningar i undersökningen, och jag tror faktiskt att du missar många av dem. Anorexi är lättare att se än ortorexi.

Jag skulle säga att både min pappa och min bror har haft ätstörningar i perioder, men jag tror knappast att de skulle hålla med mig. Men när ätande enbart blir ett strikt kontrollerat näringsintag, den ständiga kontrollen av procentsatser och gram kolhydrater, protein och fett, att ta proteinshake istället för att äta lunch, det är också en ätstörning.

• JustMeAndMyLove

Eftersom jag ungåts mycket med killar och en del missbrukare så har jag insett att anabola inte ens ses som en drog. Gymmade själv ett tag, fanns inte en kille osm inte åt anabola på det stället.
    Har också suttit själv och tröstat överviktiga killa för att de mår piss över att de är festa. Små killar för att de känner sig omanliga.
    Tjejer har en enorm press på sig, men killar har en lika stor press och det är riktigt hemskt att vara med och sprida uppfattningen att killar har det lätt i den uteseendefixerade världen vi lever i idag för EN sak har tjejer som killar inte har.
    Tjejer delar med sig av sin ångest över sin kropp, det är naturligt att lätta på sin börda genom att klaga/prata/berätta/gråta. Killar skulle så gått som aldrig berätta för sin killkompis att han mår dåligt över sin vikt eller storleken på sin penis...

J D skrev 2009-07-07 09:48:34 följande:

Det är knappast lika utbrett som anorexia. Iaf inte i de umgängeskretsar jag har befunnit mig i. I de skolklasser jag gått på gymnasium och juristlinjen har det helt klart funnits minst 10% av tjejerna som har problem med kroppsuppfattningen/haft anorexi el.likn. På juristlinjen skulle jag säga att den siffran var bra mkt högre. Så många träningsnarkomaner fanns det ej ens i de klasserna (bland männen) och således bör anabolamissbruket varit avsevärt lägre (eftersom man bör kunna anta att denna typ av missbruk finns hos en andel av träningsfreaksen).Du kan ju bara sweepa över BT annars för att se hur många brudar som bantar inför bröllopet. Ngt säger mig att det inte är lika många män som tar anabola för att se "snygga" ut på sina bröllopsfoton.Men om du har siffror som bevisar mostatsen är jag all ears såklart.
  • 2000 talet

Orkade och hinner inte läsa hela tråden tyvär.

Jag skulle älska att få en morgongåveuppsättning med söta, roliga, sexiga bilder av min kille. Jag tycker ju han är finast i världen.
    Skulle tro att de flesta fotografer som tar morgongåvebilder på tjejer även tar det på killar, om så skulle önskas.

• 2000 talet

Läst lite mer.. Ville bara tillägga att för mig har det inte med manligt/kvinligt/sexsymbol att göra. Jag ser det mer som vackra bilder på ett ovanligt sätt tillägnat den jag älskar. Och man kan ta väldigt fina bilder utan att man ska behöva klä av sig naken eller stå i underkläderna. Har helt och hållet med personen som ska fotas att göra och vad den vill förmedla. Man eller kvinna.

Svar på tråden Manlig Secret Box