Miss Biii skrev 2009-07-06 10:19:49 följande:
J D skrev 2009-07-06 10:15:53 följande:exakt, men i debatten idag finns det feminister som kräver att männen ska stanna hemma. Jag tycker bara - heregud låt varje par bestämma det själva och attakera inte de kvinnor som valt att stanna hemma!!Sorry TS... nu lämnar vi detta
Sorry TS, bara ett avslutaden OT.
Det är väl ingen feminist som kräver att män i allmänhet stannar hemma såvitt jag vet. Jag som feminist kräver naturligtvis personligen att min fästman stannar hemma (vilket inte är ett svårt krav för honom att leva upp till eftersom han håller med mig).
Det "feministerna" vanligen kräver är ju en individbunden föräldraförsäkring (den är redan individualiserad idag men man kan överlåta SINA dagar till den andra parten- förutom två då). Ingen kan dock tvingas att vara hemma med grund i detta. Man kan ju låta sina dagar frysa inne och låta den andra parten vara hemma utan betalning under så lång tid som denne vill. Det är ju knappast naturligt att födas i ett samhälle som ger en cash för att man ska ta hand om sina barn.
Återigen till ämnet: vad gör SB till ngt som är så typiskt kvinnligt?