• SagansMamma

Någon som känt på sig när det varit möhippe-dags?

Jag har såå på känn att det smäller på fredag...
    Jag föreslog något för min sambo och han tappade liksom orden lite och sen var en vän här och vi pratade smått om att jag jobbar och att vi ska åka till landet och både min sambo och vän ba jaha.. mm.. joho.. Så det känns som det skulle kunna hända på fredag.. En annan jag pratat med på msn skulle absolut på någonting med jobbet på fredag, medan familjen ska till landet.. OCH inte nog med det, jag ska egentligen jobba på lördag men kollade mitt schema på internet nu, som hålls ganska uppdaterat med jämna mellanrum och min tid på lördagen är BORTTAGEN... :) HM!

• Svar på tråden Någon som känt på sig när det varit möhippe-dags?
  • idapluppp

Nej då behöver du inte! Lite jobbigt å se sig själv kanske.. men annars har du inget å skämmas över d e ju en möhippa då e d meningen att allt blir galet tokigt

• 20090725
    MimmiMama skrev 2009-07-05 22:05:01 följande:
    jo det var så att mina kompisar ordnat att möhippan skulle följas av ett kamerateam :-0 tydligen spelas det in flera avsnitt till serien Färjan just nuDet var typ 5 möhippor och tre svensexor som var med på resan.Jag vet inte om jag får fly landet när serien sänds
    då får du återkomma vilket avsnitt det e, kollar inte på färjan annars, men det får man ju titta på då...hehe
  • Arwent

Jagg fick ett sms i går med en önskan om en lista på de bjudna med namn, telnr och mailadress. "För att det kan vara bra att ha"

Undrar när jag bör bli nervös? Vi gifter oss 19 september.

• 20090725

nu e jag ännu mer säker att det är på fredag...
    syrran (tärnan) åker till kroatien på lördag och e borta en vecka.
    dvs att det inte kommer att bli på en lördag iallafall, eftersom hon e borta båda lördagarna fram till bröllopet!
    å sista vecka har jag sagt att jag inte skall ha någon då jag kommer vara stressad som det e!

• totte38

Perfekt tråd för mig idag. Känner också på mig ngt...alla är som skumma. Menjag försöker att inte hoppas för mkt eftersom alla mina vänner finns utspridda i hela sverige och även en i norge...

Men iaf så pratade jag med min tärna om hon skulle komma hem ngt nu snart då hon är ledig hela sommaren (lärare) men nej det hade hon inte råd med. Men nu läste jag på facebook att hennes vän skrivit : "Hoppas du har det bra hemma..." What? Hmmm...skulle hon hem hade hon sagt det till mig! Sen kommer den andra tärnan till stan på söndag (vilket är en ovanlig dag att komma tycker då jag, brukar ju vara fredagar!?) och dessutom en annan vän som bor långt bort messade jag till om hon möjligen var påväg hit snart och då skrev hon bara : "Klart jag ska, snart!"

Misstänker till helgen. Men min blivande svär på att han inte hört ngt om det. Och vi som ska på firmafest på hans jobb då! (Såvitt jag vet iaf?) Hoppas de bett min mor komma med för hon är min absolut närmsta vän.

Shit blev lite nervös nu för de är så busiga mina vänner och även mina kusiner!! Men framför allt skulle jag bli så rörd om de verkligen hade fixat något och de tagit sig alla dessa mil bara för lilla mig! usch känner att jag kommer bli blödig om jag har rätt...

• NewLife

Jag ska bli hippad på lördag!!!!
    Anledningen till att jag vet är för att vi just nu har en festival i vår stad. Och jag undra om min syster kunde vara barnvakt till min son på lördag, för jag o min kille ville ut o svira.
    Då blev hon alldeles röd i huvet, börja skruva på sig och sa neeee det går inte.
    Avslöjad!
    Fast jag har inte sagt till henne att jag vet, jag ska låtsas att jag blir överraskad!! :)
    Ska bli sååå spännande och se vad dom har planerat för mig!

• T3ZZ

På lördag förväntar jag mej en möhippa. Min man får sin svensexa på lörda oxå =P

• 20090725

tror definitivt på imorgon, skall hem till min mamma där min syster bor för att prova klänningen, men min syster åker iväg på lördag å e borta till nästa lördag så¨lördagarna går bort för min del!

å idag kunde hon absolut itne prova klänningen! utan bara imorgon på morgonen!!!

• För  kärlekens  skull

en av mina gäster berättade för mig häromdagen.....
    "jag har haft kontakt med några som kommer på bröllopet och vi skulle ha möhippa för dig.... men jag har avstyrt det då jag inte tyckte att vi skulle åka till Riga på något spa som NN föreslog"
    sedan fortsatte hon med att berätta och läsa upp vad de hade skrivit via mailen.... jag kände att jag ville inte veta men jag kunde inte stoppa henne.... känner mig lite besviken på situationen... jag berättade det för min M2b och han blev bestört över ett sådan uppträdande av denne.....
    sedan har hon malt på i dagarna om hur stolt hon är över att hon just sagt ifrån för enligt henne så vill jag inte alls ha ngn möhippa.... jag har inte alls sagt ngt om det utan skulle tycka att det skulle kunna vara trevligt samtidigt en del av inslaget i att gifta sig med att man har möhippa för henne och svensexa för honom......
    nu är det 37 dgr kvar så det återstå att se om det kommer att bli ngt alls....

• totte38

För kärlekens skull skrev 2009-07-09 11:06:59 följande:

en av mina gäster berättade för mig häromdagen....."jag har haft kontakt med några som kommer på bröllopet och vi skulle ha möhippa för dig.... men jag har avstyrt det då jag inte tyckte att vi skulle åka till Riga på något spa som NN föreslog" sedan fortsatte hon med att berätta och läsa upp vad de hade skrivit via mailen.... jag kände att jag ville inte veta men jag kunde inte stoppa henne.... känner mig lite besviken på situationen... jag berättade det för min M2b och han blev bestört över ett sådan uppträdande av denne.....sedan har hon malt på i dagarna om hur stolt hon är över att hon just sagt ifrån för enligt henne så vill jag inte alls ha ngn möhippa.... jag har inte alls sagt ngt om det utan skulle tycka att det skulle kunna vara trevligt samtidigt en del av inslaget i att gifta sig med att man har möhippa för henne och svensexa för honom...... nu är det 37 dgr kvar så det återstå att se om det kommer att bli ngt alls....
    Men vilket sätt! hade blivit riktigt arg om jag var du. Vet man inte, kan man ju ta reda på vad bruden vill. Inte bara anta att man vet.
  • MimmiMama

en av mina gäster berättade för mig häromdagen....."jag har haft kontakt med några som kommer på bröllopet och vi skulle ha möhippa för dig.... men jag har avstyrt det då jag inte tyckte att vi skulle åka till Riga på något spa som NN föreslog" sedan fortsatte hon med att berätta och läsa upp vad de hade skrivit via mailen.... jag kände att jag ville inte veta men jag kunde inte stoppa henne.... känner mig lite besviken på situationen... jag berättade det för min M2b och han blev bestört över ett sådan uppträdande av denne.....sedan har hon malt på i dagarna om hur stolt hon är över att hon just sagt ifrån för enligt henne så vill jag inte alls ha ngn möhippa.... jag har inte alls sagt ngt om det utan skulle tycka att det skulle kunna vara trevligt samtidigt en del av inslaget i att gifta sig med att man har möhippa för henne och svensexa för honom...... nu är det 37 dgr kvar så det återstå att se om det kommer att bli ngt alls....
    JÖSSES! Vilket sätt!! Nej fy så gör man bara inte!
  • För  kärlekens  skull

idag kom uppföljningen då jag fick veta att min m2b ska tas på lördag för svensexa....(ngt som jag tror att han kommer att gilla).... hon sa att hennes man inte skulle gå på den för det låg inte för dem med sådant larv....

MimmiMama skrev 2009-07-09 17:23:57 följande:
    JÖSSES! Vilket sätt!! Nej fy så gör man bara inte!
  • MimmiMama

För kärlekens skull skrev 2009-07-09 21:26:26 följande:

idag kom uppföljningen då jag fick veta att min m2b ska tas på lördag för svensexa....(ngt som jag tror att han kommer att gilla).... hon sa att hennes man inte skulle gå på den för det låg inte för dem med sådant larv....
    Är människan avundsjuk på något sätt eller? Verkar inte klokt...
  • För  kärlekens  skull

jag börjar tro att hon är bitter....
    imorgon tar de min m2b....
    han tror att han ska jobba som vanligt men de kommer att stoppa honom då han kommer med bilen på väg till jobbet.... killarna har ordnat med att han inte ska jobba....

MimmiMama skrev 2009-07-10 10:28:36 följande:
    För kärlekens skull skrev 2009-07-09 21:26:26 följande:
    Är människan avundsjuk på något sätt eller? Verkar inte klokt...
  • 20090725

vilken underbar möhippa jag fick igår!!!!

jag grät av lycka flera gånger då min underbara syster hade tänkt på allt!!!!

hon hade samlat HELA gammla tjej gänget som jag inte haft möjlighet att bjuda på bröllopet! hon hade till och med tagit reda på en barndomskompis som bor i norge numera men hon kunde inte komma, men bara tanken att hon har gjort sig sådant besvär fick mig att gråta av lycka flera gånger!

jag bröt ihop när de kom in i hallen hos mamma, för vid det laget trode jag inte att det skulle bli någon hippa eftersom kl va så mycket!!

jag skall berätta mer senare, nu skall jag iväg å jobba!

• Heloise

Jag fick en underbar möhippa i lärdags, de tog mig på jobbet kl 9.
    Sen fick jag åka skidor uppför söderbacken, gå på floating, köra go-cart, dansa hiphop och sjunga karaoke!

Helt perfekt och underbar dag med de bästa! Känner mig tacksam och glad över att jag har sådana underbara vänner!

Svar på tråden Någon som känt på sig när det varit möhippe-dags?