• Ensam brud

annullera bröllop efter svensexa????

Jag vet inte hur man skriver detta , jag är mycket upprörd och jag har gråtit i två dagar utan stopp. Min pojkvänns vänner var för lata för att hålla en svensexa för honom. De var upprörda över att vi vägrade att ha sprit och att inte strippor eller prostituerade var tillåtet. Jag tyckte synd om honom och organiserade i hemlighet en fest för honom med paintball, karaoke, mat och dryck. Jag gjorde en T-shirt och märken och filmade och fotograferade hela dagen.
    Vi hade ett avtal tidigare om att vi inte skulle dricka eller göra saker av sexuell natur. På min möhippa Jag höll mitt löfte och förväntade honom att göra det så också. Det gjorde han inte. Hans vänner var oförskämd och vidriga, och de flesta av de filmar kan inte användas som det är oförskämt av naturen. De tvingade honom att dricka och när vi gick ut de "kidnappade" honom till baren. När jag sa åt honom att sluta dricka knuffade han iväg mig. Hans vänner ignorerade mig och hålls på jublande honom att dricka. Jag var så olycklig som jag planerade allt och de gjorde ingenting för honom, och ändå han lade sina vänner före mig och det löfte vi gav till varandra. Jag slutade dricka och röka för honom, och jag kan inte se hur jag kan tro på hans löften på bröllopsdag när han inte ens kan stå upp för mig och säga nej till press från andra.
    Jag kan inte se honom i ögonen, och jag kan inte prata med honom. han säger nu att han aldrig lovat att inte dricka, bara att han inte skulle bli full. Och tro mig han var full! Och jag har video för att bevisa det. Jag känner mig förrådd.
    Vad ska jag göra? Jag vill inte gifta mig längre

• Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????
  • tuali

Men fy vilken upplevelse för dig! Jag hade nog skjutit upp bröllopet tv om inte för alltid. Möhippa och svensexa ska vara trevligt, ett minne man minns med leende på läpparna. Inte som du beskriver, en helveteskväll.

• MimmiMama

Men vad är det för några vänner egentligen? Jag tycker inte att man kan kalla sig vänner om man gör en sådan grej!
    Jag håller med någon här ovan som sa att det viktigaste nu är inte vad han GJORDE utan hur han FÖRHÅLLER sig till det som skett.
    Misstag gör alla och om han förhåller sig till detta som ett stort misstag och tar avstånd i från sitt och sina sk "vänners" beteenden tycker jag att det i alla fall är bättre för då har han ju i alla fall insett misstaget och att han svek dig.
    Då kan man ju lättare ha en diskussion om det inträffade.
    Men om han inte alls förstår din reaktion och förringar den och dessutom står på kompisarnas sida då skulle jag verkligen dra i handbromsen.
    Hanterar han detta moget eller lika omoget som "vännernas" beteende skulle avgöra hur jag hanterade den här situationen.
    Men tänk dig att dessa är bjudna på ert bröllop hur kommer de att bete sig då? Nej fy vilka vänner alltså jag blir så upprörd!

• MV85

Bride in the city skrev 2009-06-28 22:05:53 följande:

Varför gjorde ni en sådan överenskommelse om att han inte skulle dricka? Jag antar att det betyder att han inte är nykterist helt enkelt, annars hade ni inte behövt göra en sådan överenskommelse. Jag ser att andra har diskuterat detta med att han brutit ett löfte, jag lämnar den frågan åt sidan. Itället funderar jag över om det var ett rimligt löfte att han inte skulle dricka. Förväntar du dig att han ska leva som nykterist för att du själv inte kan hantera alkohol? I alla lägen? Inte ens om han går ut med vänner och du inte är med? Hur hanterar du vänner som dricker i ditt sällskap? Jag förstår absolut att du inte bjuder på alkohol om du har middag hemma- det är självklart ok, det är själcklart så att dina vänner inte ska bjuda dig när de vet hur det är - men ditt alkoholproblem är ditt och för att tackla det måste du kanske lära dig att leva med oss som dricker, vi är många som dricker utan att vara alkoholister. Kan du förstå att man tänker så? Jag tror han kände sig pressad och han ville göra rätt mot dig. Han menade säkert inte att göra dig ledsen, men han ville dricka. Jag tror att det är läge att disksutera raänsdragningen mellan dig och honom och att inte förbjuda honom att dricka om han kan hantera det. Alternativt så blåser du av det hela och letar efter en nykterist. Jag vill ditt bästa även om jag går på dig nu, jag förstår att du är ledsen men varför inte det det hela en chans och försök att se om det finns ett sätt att lösa situationen så att båda är nöjda framöver. Det vore väl bättre än att bara strunta i att gifta sig. Det där med bordell var vännernas påhitt? Han har väl lite knepiga vänner då, det låter som en omogen idé ,men det är ändå hans vänner. Ja, du är äcklad och arg, men är det verkligen något han brukar göra; besöka prostituerade? Då hade du väl inte planerat att gifta dig med honom? Kanske kan du släppa den delen ändå?Jag ville vinkla saken lite annorlunda än de andra här, men alla synpunkter behövs förstås. Jag är säker på att du kommer att ta ett beslut som är bra för dig. Sköt om dig, allt gott till dig.
    Jag är helt inne på samma spår... Även om han så klart gjort fel som lovat att inte dricka o sedan gjort det, så är ju den grundläggande frågan för mig varför han inte ska få dricka en kväll om han vill det.

Sen detta med bordell o grejer förstår jag inte alls.. DET har inget med en svensexa o göra - strippa kan jag förstå, för dem får man bara titta på ändå o aldrig ha sex med eller hångla med eller nått.. Det skulle jag personligen inte ha några problem med, även om jag vet många tjejer som har det.
    Men prostituerade? Nej, där hoppas jag att den jag gifter mig med sätter ner foten själv - annars är han inte rätt man för mig.
  • Birana

Men du. Om han nu vill dricka eller göra saker som du inte gillar så har du valt fel kille bara. Det är inte rätt mot honom att du ska kontrollera hans akoholintag och kanske annat, det måste han som vuxen avgöra själv och om det är såååå viktigt för dig av någon anledning så behöver du hitta en kille som håller med dig.

• ario

aldrig tillåta strippa!!!

idiotiskt!

• passionsblomman

Strippa?
    De har inte varit någon strippa med i sammanhanget utan "bara" fylla.

Undrar hur det gick TS? Har ni gift er?
    Löste ni saken?

Eller vad hände?

ario skrev 2009-07-05 20:10:28 följande:
    aldrig tillåta strippa!!!idiotiskt!
  • Emelieca

Ensam brud skrev 2009-06-28 20:22:39 följande:

Vi har verit ihop i två år, och imorgon kommar våra gjester från hele verden. Värt bröllop är på lördag. jag bare gråtar och gråtar. Jag orkar inte mer av alla "tradisjoner". Dom ville ju ta honnom til Danmark och til et bordell!! Varför kunde han inte bare si nei, jag vil inte dricka idag for jag och min blivande fru har en avtal om at inte dricka. (jag er en ex-alkoholist och tränger hans stöd). Jag älsker honnom så mycket, men jag kan inte glömma at visade det sine kompiser mer "respekt" en mig. Hans kompisar pratar om det store festen på lördag och hur hårdt dom skal festa. Det är faktisk et bröllup, med barn! (inte mine barn). Jag vet inte vad jag skal gjöra :(
    Urs urs vilka barnsliga vänner han verkar ha. Känner verkligen med dig. Om din blivande respekterar dig tycker jag han ska porta dessa människor från er dag. Hoppas att allt löser sig och att du mår bättre snart.

Stor kram!
  • vvfian

Hur gick det för dig ensamma bruden, gifte du dig?

• David i sthlm

Hej!

Jag har inte skrivit något i den här tråden, men jag håller lite koll på den, för den berörde mig så mycket. Jag har tänkt på vilken väldigt jobbig situation du måste varit i, och undrar också hur det gick för er?

::David

• Hoffsennanen Tottoplex

asså...jag till säga direkt att jag inte vill dömma dig med detta inlägg, men vill ändå skriva det.

har en kompis ända sen barndommen som blev tillsammans med en kille för ca 4 år sedan. denna killen har haft en hemsk barndom men ändå sjukt underbar kille!(va vän med honom före)
    min barndomsvän är av sådan karaktär att hon inte är den lättaste människa. hon började ganska snart förbjuda honom att göra saker...tror hon lyckades bra i början att smyga fram det lite och ge honom lite små skuldkänslor så han verkligen inte skulle göra något on inte gillade.
    min kompis är den som hellre sitter hemma en hel helg och myser i soffan. medans han var tvärom,till en början. efter 4 år tillsammans och detta ständiga tjat om "u får inte röka,snusa inte,drick inte för mycket,du är inte rolig när du är onykter" och en annan massa jaavla skit gjorde att de till slut tog stop. sa till henne flera gånger att låt honom göra vad han vill. går inte tvinga någon till någon osv osv.för tro mig,jag var mitt emellan dem och visste de mesta. inget sex för den delen heller i stort sett. även tjat om att denna kille va tvungen at gå i terapi osv pga hans barndom vilket denna killen inte va intresserad av. så hon hade mycket krav osv och detta tog stop. slutade med att han dumpade henne och hittade väldigt snabbt en ny tjej. en tjej som min vän hatade.
    är fortfarande vän med båda.eftersom tjejen ej har så många vänner så va jag hennes "stödperson"under hela läkprocessen. fick öra väldigt mycket skit om killen och till slut tog de stop. försökte på ett bra sätt förklara för henne varför det kanske blev som de blev. men vet inte om det gick in.
    så nu gör jag allt för att slippa höra allt skitsnack från henne. förstår att hon är sårad,det gör jag verkligen.men samtidigt så är jag vän med killen och ibland orkar man inte höra mer. träffar man tjejen 5 dagar i veckan och det enda man pratar om är det i typ 3 månader...då tröttnar man tyvärr.

så mitt tips är att kanske är han inte en kille i din stil.precis som mina vänner ej va för varandra. och om han nu är det så se till att inte håll honom i strama tyglar för det funkar inte. de kan du lägga på hyllan tyvärr. hitta en med samma värderingar r mitt tips
    får man fråga hur det kommer sig att ni hade dessa förbud som ni hade?

• Hoffsennanen Tottoplex

hur gick det egentligen?

• Sister of the Night

Men hur kunde han få för sig att knuffa iväg sin egen flickvän? Rent fysiskt knuffa bort henne ifrån sig?
    Det doftar inte kärlek om det.

• Energy

Det verkar som att det blev bröllop, annars hade hon nog återvänt och skrivit av sig.

• tågjäntan

Eller så avstyrde/sköt hon upp det hela och har itne haft tid/möjlighet/ork att skriva.
    Det är lite synd att man inte på presen kan se när en person senast var inloggad. På´en anna sajt jag är med i kan man det.

• Energy
    tågjäntan skrev 2009-07-16 22:39:52 följande:
    Eller så avstyrde/sköt hon upp det hela och har itne haft tid/möjlighet/ork att skriva. Det är lite synd att man inte på presen kan se när en person senast var inloggad. På´en anna sajt jag är med i kan man det.
    Ja det är lite synd. :-
    På en annan bröllopssajt jag är med i kan man också det.
  • lillabruden

jag skrev i hennes gästbok nu...hoppas hon kikar! synd man inte kan få ett mail om sånt som man oxå får från andra forum..

Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????