• Ensam brud

annullera bröllop efter svensexa????

Jag vet inte hur man skriver detta , jag är mycket upprörd och jag har gråtit i två dagar utan stopp. Min pojkvänns vänner var för lata för att hålla en svensexa för honom. De var upprörda över att vi vägrade att ha sprit och att inte strippor eller prostituerade var tillåtet. Jag tyckte synd om honom och organiserade i hemlighet en fest för honom med paintball, karaoke, mat och dryck. Jag gjorde en T-shirt och märken och filmade och fotograferade hela dagen.
    Vi hade ett avtal tidigare om att vi inte skulle dricka eller göra saker av sexuell natur. På min möhippa Jag höll mitt löfte och förväntade honom att göra det så också. Det gjorde han inte. Hans vänner var oförskämd och vidriga, och de flesta av de filmar kan inte användas som det är oförskämt av naturen. De tvingade honom att dricka och när vi gick ut de "kidnappade" honom till baren. När jag sa åt honom att sluta dricka knuffade han iväg mig. Hans vänner ignorerade mig och hålls på jublande honom att dricka. Jag var så olycklig som jag planerade allt och de gjorde ingenting för honom, och ändå han lade sina vänner före mig och det löfte vi gav till varandra. Jag slutade dricka och röka för honom, och jag kan inte se hur jag kan tro på hans löften på bröllopsdag när han inte ens kan stå upp för mig och säga nej till press från andra.
    Jag kan inte se honom i ögonen, och jag kan inte prata med honom. han säger nu att han aldrig lovat att inte dricka, bara att han inte skulle bli full. Och tro mig han var full! Och jag har video för att bevisa det. Jag känner mig förrådd.
    Vad ska jag göra? Jag vill inte gifta mig längre

• Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????
  • mattiasmarie

ärligt talat jag kan känna att det kanske känns värre för dig än det är, men förstår din besvikelse så klart. jag hade försökt komma över det men din sista rad ändrar saker "jag vill inte gifta mig längre" i så fall hoppa av nu innan det är försent, jag känner folk som svarat ja i kyrkan men ej velat, så tänk noga igenom ditt beslut så du inte3 gifter dig bara för att ni är mitt uppe i det.

• Lakritsbåten

1) Överenskommelser ska naturligtvis hållas - det handlar om respekt!!!
    2) trist att hans polare inte orkade och snällt av dig att fixa nåt MEN svensexor tycker jag är en grej med grabbarna så upplägget blev i grunden rätt märkligt i mina öron., Det tror jag har varit en starkt bidragande orsak till händelseutvecklingen
    3) det låter ju dock som han "bara var lite full" men att inget annat av allvarlig karaktär inträffade

VAD GÖRA? skit i vad som hände men ta ett allvarligt snack om punkt 1

• anne på grönkulla

Ja, har ni kommit överens så ska det såklart hållas. Tyvärr kan man sällan hålla någon till sitt löfte med att påpeka hur mycket man själv hållit sin del, livet funkar inte så, båda måste vilja. Att du gör mycket för din blivande (ger upp rökning och alkohol, fixar svensexa, etc) kan nog tyvärr, av fel personer, snarare hållas mot dig än ge dig nån sorts pluspoäng.

Fundera rejält på er relation och vad du vill ha ut av den, ta sen samtalet med din blivande. Självklart kan man ställa in om man inte längre vill gifta sig, men gör det av rätt skäl och för att det är bäst för dig - inte för att bevisa något om hur bra du är...!

• Ensam brud

Han hånglade med en kill-kompis, en trycker-dans er ngt. Jag skiter i svenske tradisjoner när det gjelder svensexa, hadde jag inte ordnat nogot så hadde det inte blivet en svensexa alls!
    Jag tycker inta at det är grunnet at jag var där at han valte at drycka och hångla med sin kompis. Jag tänker inte få skylden får hans oppförsel, jag tycker jag var snäll som ordnet alt. Jag är så forbannat. jag har ingen å prata med, for jag kommer inte herifrån.

• Ensam brud

Jag pröver inte bevisa nogon ting, han var riktig lessen at han inte hadde en svensexa, dom sa inte ens ifra til honnom. Jag gjorde det for hans skyld, inte for at bevisa hur bra jag är. Varfor tolkas det som om jag har gjort nogot galt?????

• Lakritsbåten

ja, men det skrev du ju inte i TS så hur skulle vi/jag kunna veta det?! Om det inte "brukar" hånglas i er umgängeskrets (jag vet sådana som hånglar för skoj skull med kompisar) men det verkar ju inte vara ok eftersom du reagerar starkt på det så är det ju allt annat än acceptabelt. Skulle inte tycka det var ok om min M2B skulle betett sig så.

Kanske borde ni åtminstone skjuta upp bröllopet eftersom ni inte verkar vara överens om grunderna i er relation. Har ni varit tillsammans länge?

Ensam brud skrev 2009-06-28 20:06:23 följande:

Han hånglade med en kill-kompis, en trycker-dans er ngt. Jag skiter i svenske tradisjoner när det gjelder svensexa, hadde jag inte ordnat nogot så hadde det inte blivet en svensexa alls!Jag tycker inta at det är grunnet at jag var där at han valte at drycka och hångla med sin kompis. Jag tänker inte få skylden får hans oppförsel, jag tycker jag var snäll som ordnet alt. Jag är så forbannat. jag har ingen å prata med, for jag kommer inte herifrån.
  • nano86

Ensam brud skrev 2009-06-28 20:08:58 följande:

Jag pröver inte bevisa nogon ting, han var riktig lessen at han inte hadde en svensexa, dom sa inte ens ifra til honnom. Jag gjorde det for hans skyld, inte for at bevisa hur bra jag är. Varfor tolkas det som om jag har gjort nogot galt?????
    DU har inte gjort nåt galet alls, bara inte följt traditionerna (dom andra kanske menar att hans killkompisar reagerade på det?)

Det är inte ok att bröt något som han lovat dig. Ta ett ordentligt snack och vill han inte prata/tycker att han inte gjort nåt fel så säg att du vill skjuta upp brölloppet så kanske han begriper hur besviken du känner dig.
  • anne på grönkulla

Ja, oftast är det ett delat ansvar om nåt i en relation går fel - och du beskriver en situation där han har helt fel och du gjort helt rätt. Jag undrar om det verkligen är riktigt och är den bästa analysen för att föra er framåt? Men om du verkligen tycker det och det är så så ser jag inte riktigt hur er framtid ska se ut tillsammans.

• ario

Dumpa honom!

skulle en kille knuffa bort mig, är han inte värd ett skit!

Du förtjänar respekt!

• Ellie Lo

Jag tycker det låter som att din karl inte uppskattar dig och du ska INTE vara en dörrmatta att trampa på Ensam brud.
    Du har inte gjort fel, du har försökt göra honom glad och ansträngt dig och glatt dig inför detta, och så sviker han dig så här!

Jag förstår att du inte vill gifta dig.

Jag hade ett ex som jag förlovade mig med för att jag älskade honom verkligen. Varje svek och lögn kunde jag förlåta för jag älskade honom. Jag gjorde hur mycket som helst för oss men till slut var jag tvungen att inse att det inte räcker att älska honom, i en relation måste man få kärlek tillbaka.

Så jag gjorde slut, fast min kärlek inte tagit slut än. Och det tog lååååång tid innan den gjorde det, fast jag träffat en ny, underbar man.

Så det jag vill säga är att du förtjänar bättre och om du känner att du inte vill gifta dig så säg det till honom. Antingen kommer han då att jobba för att vinna ditt förtroende igen, annars är han inte värd det.

Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????