• Ensam brud

annullera bröllop efter svensexa????

Jag vet inte hur man skriver detta , jag är mycket upprörd och jag har gråtit i två dagar utan stopp. Min pojkvänns vänner var för lata för att hålla en svensexa för honom. De var upprörda över att vi vägrade att ha sprit och att inte strippor eller prostituerade var tillåtet. Jag tyckte synd om honom och organiserade i hemlighet en fest för honom med paintball, karaoke, mat och dryck. Jag gjorde en T-shirt och märken och filmade och fotograferade hela dagen.
    Vi hade ett avtal tidigare om att vi inte skulle dricka eller göra saker av sexuell natur. På min möhippa Jag höll mitt löfte och förväntade honom att göra det så också. Det gjorde han inte. Hans vänner var oförskämd och vidriga, och de flesta av de filmar kan inte användas som det är oförskämt av naturen. De tvingade honom att dricka och när vi gick ut de "kidnappade" honom till baren. När jag sa åt honom att sluta dricka knuffade han iväg mig. Hans vänner ignorerade mig och hålls på jublande honom att dricka. Jag var så olycklig som jag planerade allt och de gjorde ingenting för honom, och ändå han lade sina vänner före mig och det löfte vi gav till varandra. Jag slutade dricka och röka för honom, och jag kan inte se hur jag kan tro på hans löften på bröllopsdag när han inte ens kan stå upp för mig och säga nej till press från andra.
    Jag kan inte se honom i ögonen, och jag kan inte prata med honom. han säger nu att han aldrig lovat att inte dricka, bara att han inte skulle bli full. Och tro mig han var full! Och jag har video för att bevisa det. Jag känner mig förrådd.
    Vad ska jag göra? Jag vill inte gifta mig längre

• Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????
  • EM ikström

Jag är också inne på Bride in the Citys linje. Nu vet jag inte hur den här alkoholöverenskommelsen mellan er ser ut, men om det bara gällde den kvällen så kanske du kan förlåta honom. Det är ett speciellt tillfälle, knappast aktiviteter han ägnar sig åt ofta, eller? Av din reaktion att döma kanske det är annat som ligger bakom. Antingen nerver eller så känner du med dig att allt inte är rätt emllan er och det här med svensexan får liksom ta allt. Om så är fallet behöver ni tala igenom relationen, men att vilja ställa in bröllopet efter en svensexa låter lite överdrivet i mina öron.

Rannsaka dig själv och fundera på vad det är du reagerar så starkt på. Som sagt, om ni har ett ständigt gällande avtal om alkohol er emellan som är grundläggande i er relation kanske din reaktion är befogad, men tänk igenom det och var ärlig mot sig själv.

• lillabruden

jag tappar hakan av dem inlägg jag läst... ni tycker alltså att TS ska släppa o gå vidare?! Det är ju bara upplagt för katastrof enligt mig....och ja,prata måste man!!!

TS, med den informationen jag fått genom tråden, hade _jag_ varit i din situation så hade jag inte gift mig. Oavsett vad han gör/gjort så har du uppenbarligen en så pass stark reaktion att detta kommer du inte komma över på ett tag! Du får ransaka digsjälv och ställa dig frågan 'Vad behövs ändras för att jag ska kunna gå vidare?' Kan ni, du och han, jobba på det så är det kanske bra att hålla bröllopet ändå. Men känner du in och ut att ni inte kan jobba på detta...ja då vet du vad svaret är.

Och en kommentar om hans vänner.....det kanske är första gången dem får honom till att göra något sånt, men är det sista gången? Hade han gått till bordell om itne du satt stopp? Var går hans gräns för vad hans vänner kan övertala honom till.....

• Goldi

Jag hade nog skjutit upp bröllopet. Prata igenonom allt och känn efter...

Hade min mb2 haft sådana vänner så hade vi nog inte varit tillsamans idag, respektlöst och vidrigt. Du kanske ska prata med hans vänner och fråga vad dem håller på med.

• Moirie

Ojojoj jag känner verkligen med dig! Vad fruktansvärt att behöva gå genom det här så tätt inpå bröllopet. Ni behöver prata ut om det här innan lördag. Kan ni få vara ifred någon dag och ägna er åt att gå genom vad som hände, varför och hur ni båda tänkte och upplevde det? Skit i om släkten får roa sig själva en stund. Det här är viktigare än att vara goda värdar just nu. Att ha åkt till Sverige och inte umgås med brudparet en dag väger nog lätt i jämförelse med att ha åkt till Sverige och inte gå på bröllop.

Försök lyssna på vad den andre säger. Ni behöver inte tycka om varandras synsätt men försök lyssna och förstå hur man resonerat och varför man gjort som man gjorde. Det är så lätt att fastna i att skälla och skylla på varandra, men jag tror ni behöver höra varandras åsikter om det som hände. Det låter som det är olika prioriteringar och traditioner som krockat. Kan ni förstå varandras reaktioner? Kan ni komma överens om hur ni ska ha det i framtiden? Ibland blir det totalfel (finns nog ingen relation där man inte nån gång kommer bli grymt besviken och undra hur ens kille egentligen tänkt) men det som avgör förhållandets framtid är om man kan gå vidare ifrån det, lite klokare som par. Men då krävs det att båda kan se den andres perspektiv. För att sammanfatta: det viktigaste är inte vad han gjorde utan hur han ser på det och om han förstår din reaktion?

• Moirie

Blir tvungen att skriva igen för jag blir så förbannad på hela idén att vilja dra med brudgummen på bordell. Kompisar som tycker det är en bra idé har antingen en rätt trist kvinnosyn eller så vill man förstöra brudparets relation. Hur många av oss skulle förlåta att BM haft sex med en prostituerad på svensexan?

• nano86
    Moirie skrev 2009-06-29 12:18:44 följande:
    Blir tvungen att skriva igen för jag blir så förbannad på hela idén att vilja dra med brudgummen på bordell. Kompisar som tycker det är en bra idé har antingen en rätt trist kvinnosyn eller så vill man förstöra brudparets relation. Hur många av oss skulle förlåta att BM haft sex med en prostituerad på svensexan?
    Precis.
  • MulleNuh

Alltså.. Jag är stum.. Och DET händer inte ofta att jag är.
    Får jag fråga hur gammal den här killen är? Kanske inte är relevant, men att han inte kan stå emot sina vänner är ju åt pipsvängen omoget och förjävligt.

Nej jag tycker inte du ska gifta dig med honom. Men det är ju bara vad jag tycker.

Hade min kille puttat bort mig så hade det varit ADJÖSS..

• Undertecknad

Står det inte bra till innan bröllopet så kommer det inte bli bättre efter. Jag vill passa mig för att ge råd, men jag hade utan tvekan avbrutit det hela. Skit samma vad folk tycker - det är inte de som får stå ut med att vara gifta med honom..

• lillabruden
    Moirie skrev 2009-06-29 12:18:44 följande:
    o hur blir man av med eventuella sjukdommar sen! *Grrrr*
    bra sagt Moirie!
  • Energy

Kompishångel? Bordell? Eeeeh, hur gamla är dom här killarna? 17-18? Känns som att jag är tillbaka på gymnasiet och lyssnar på tjejkompisars problem med pojkvännen och hans polare. Oh dear, ta dig en rejäl fundering om ni verkligen är redo för äktenskapet. Och bordell är då fasen ingen svensk tradition. Va tusan ska en blivande brudgum på en bordell att göra?! Vilka skumma typer hans kompisar är. Kan inte vara speciellt mogna... >_

Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????