• Ensam brud

annullera bröllop efter svensexa????

Jag vet inte hur man skriver detta , jag är mycket upprörd och jag har gråtit i två dagar utan stopp. Min pojkvänns vänner var för lata för att hålla en svensexa för honom. De var upprörda över att vi vägrade att ha sprit och att inte strippor eller prostituerade var tillåtet. Jag tyckte synd om honom och organiserade i hemlighet en fest för honom med paintball, karaoke, mat och dryck. Jag gjorde en T-shirt och märken och filmade och fotograferade hela dagen.
    Vi hade ett avtal tidigare om att vi inte skulle dricka eller göra saker av sexuell natur. På min möhippa Jag höll mitt löfte och förväntade honom att göra det så också. Det gjorde han inte. Hans vänner var oförskämd och vidriga, och de flesta av de filmar kan inte användas som det är oförskämt av naturen. De tvingade honom att dricka och när vi gick ut de "kidnappade" honom till baren. När jag sa åt honom att sluta dricka knuffade han iväg mig. Hans vänner ignorerade mig och hålls på jublande honom att dricka. Jag var så olycklig som jag planerade allt och de gjorde ingenting för honom, och ändå han lade sina vänner före mig och det löfte vi gav till varandra. Jag slutade dricka och röka för honom, och jag kan inte se hur jag kan tro på hans löften på bröllopsdag när han inte ens kan stå upp för mig och säga nej till press från andra.
    Jag kan inte se honom i ögonen, och jag kan inte prata med honom. han säger nu att han aldrig lovat att inte dricka, bara att han inte skulle bli full. Och tro mig han var full! Och jag har video för att bevisa det. Jag känner mig förrådd.
    Vad ska jag göra? Jag vill inte gifta mig längre

• Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????
  • Ensam brud

Vi har verit ihop i två år, och imorgon kommar våra gjester från hele verden. Värt bröllop är på lördag. jag bare gråtar och gråtar. Jag orkar inte mer av alla "tradisjoner". Dom ville ju ta honnom til Danmark och til et bordell!! Varför kunde han inte bare si nei, jag vil inte dricka idag for jag och min blivande fru har en avtal om at inte dricka. (jag er en ex-alkoholist och tränger hans stöd). Jag älsker honnom så mycket, men jag kan inte glömma at visade det sine kompiser mer "respekt" en mig. Hans kompisar pratar om det store festen på lördag och hur hårdt dom skal festa. Det är faktisk et bröllup, med barn! (inte mine barn). Jag vet inte vad jag skal gjöra :(

• anne på grönkulla

Men kan ni inte prata om vad som gått fel, ställ in då. Vad andra som reser dit tycker och tänker är inte viktigt, er relation är viktig just nu.

• Lakritsbåten

vad säger han är skälet till att det blev som det blev?

• ängsblomma

Jag tycker verkligen han inte visade respekt för dig då han gjorde som han gjorde och bröt er överenskommelse.
    Hans kompisar önskan om att ta honom till bordell osv på svensexan tycker jag inte heller låter okej, inte någon typisk tradition i mina öron - förstår verkligen att du reagerar!

Hans reaktion på kvällen kanske berodde just på att han var full, har han bett om ursäkt?

Ni behöver ju verkligen prata om det!

Det är ju generellt mycket känslor så här veckan innan, inte konstigt om du är ledsen då det kan avra en hel del nerver för övrigt också. Man behöver verkligen inte detta "on top".. ..

• ängsblomma

Tänk igenom varför du i så fall inte vill gifta dig. Har han gjort det tidigare någon gång, brutit överenskommelse alltså?

• tågjäntan

Hade min man haft sådana kompisar vet jag inte om jag hade litat på dem och låtit dem vara med på svensexan. Jag finns i ett sammanhang där man varken dricker eller tycker att man ska se en strippa eller liknande på svensexa/möhippa, så jag var aldrig orolig och de gjorde bara trevliga saker med honom.
    Jag förstår att du verkligen är besviken. Men finns det ingen vän som du kan prata med på telefon eller skype? Sedan förstår jag ditt dilemma. Jag håller nog med dem som tycker att du ska skjuta upp bröllopet - det kanske är för tidigt att helt bestämma dig för att det inte blir något. Samtidigt så behöver du ju veta att han stödjer dig i framtiden med att inte dricka alkohol, och detta är ju inget gott tecken.
    På´vårt bröllop serverade vi ingen alkohol alls. Nu var det vårt val av olika anledningar. Men vi skulle även kunna pekat på min pappa som varit alkoholist. Du kanske ska ta bort all alkohol på bröllopet? Säg att vill han visa att han verkligen älskar dig så ska det inte finnas någon alkohol på bröllopet.
    Detta var lite spontana tankar för jag lider med dig!

• passionsblomman

Jag vill bara säga att jag hoppas att du slutade röka och dricka för DIG-inte för honom, som du formulerar det i trådstarten.

Sedan undrar jag vad din blivande make säger och gör just nu? Ni ska ju lova i nöd och lust.
    Nu måste sårad stolthet sättas i perspektv till att ett helt liv tillsammans. Ni måste prata med varandra!

• Bride in the city

Varför gjorde ni en sådan överenskommelse om att han inte skulle dricka? Jag antar att det betyder att han inte är nykterist helt enkelt, annars hade ni inte behövt göra en sådan överenskommelse.

Jag ser att andra har diskuterat detta med att han brutit ett löfte, jag lämnar den frågan åt sidan. Itället funderar jag över om det var ett rimligt löfte att han inte skulle dricka. Förväntar du dig att han ska leva som nykterist för att du själv inte kan hantera alkohol? I alla lägen? Inte ens om han går ut med vänner och du inte är med? Hur hanterar du vänner som dricker i ditt sällskap? Jag förstår absolut att du inte bjuder på alkohol om du har middag hemma- det är självklart ok, det är själcklart så att dina vänner inte ska bjuda dig när de vet hur det är - men ditt alkoholproblem är ditt och för att tackla det måste du kanske lära dig att leva med oss som dricker, vi är många som dricker utan att vara alkoholister. Kan du förstå att man tänker så?

Jag tror han kände sig pressad och han ville göra rätt mot dig. Han menade säkert inte att göra dig ledsen, men han ville dricka. Jag tror att det är läge att disksutera raänsdragningen mellan dig och honom och att inte förbjuda honom att dricka om han kan hantera det.

Alternativt så blåser du av det hela och letar efter en nykterist.

Jag vill ditt bästa även om jag går på dig nu, jag förstår att du är ledsen men varför inte det det hela en chans och försök att se om det finns ett sätt att lösa situationen så att båda är nöjda framöver. Det vore väl bättre än att bara strunta i att gifta sig.

Det där med bordell var vännernas påhitt? Han har väl lite knepiga vänner då, det låter som en omogen idé ,men det är ändå hans vänner. Ja, du är äcklad och arg, men är det verkligen något han brukar göra; besöka prostituerade? Då hade du väl inte planerat att gifta dig med honom? Kanske kan du släppa den delen ändå?

Jag ville vinkla saken lite annorlunda än de andra här, men alla synpunkter behövs förstås. Jag är säker på att du kommer att ta ett beslut som är bra för dig.

Sköt om dig, allt gott till dig.

• Humlan66

Men är ni överhuvudtaget mogna att ingå äktenskap med varandra ?? Jag undrar

• Birana

Jag vet ingenting och ska inte heller råda dig om något men en sak kan jag säga att du behöver tänka på. Hans polare kommer att förbli hans polare och du verkar inte ha plats bland hans vänskapskrets eftersom vännerna uppenbarligen inte gillar dig.

Så detta problem kommer att kvarstå när du har gift dig (troligen)

Lycka till och hoppas att allt löser sig till det bättre.

Jag väljer hellre e olycklig period i livet än ett olyckligt liv!

Svar på tråden annullera bröllop efter svensexa????