• Jörgens fru

    Luleåtråden del 3

    Här fortsätter vi våra planer inför våra bröllop!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-23 16:25
    Oj oj oj, bäst jag uppdaterar! Del 4!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 16:20

    lillemorl 19 juni
    annanilsson78- 27 juni
    Jörgens fru - 25 juli
    EhjärtarE - 1 augusti
    troddealdrig - 7 augusti
    Anna Henrik - 15 augusti
    fruiaugusti09 - 29 augusti
    Tingelingela - 11-18 november
    lill larsson - 22 maj 2010

  • Svar på tråden Luleåtråden del 3
  • Anna  Henrik

    Lycka till imorgon, verkligen!Försök komma ihåg allt och berätta sen...

  • EhjärtarE

    Tack! Nu börjar jag bli nervös och jag har riktigt svårt att slappna av, men jag hoppas att det ska gå bra så småningom... Tänk att det är idag, det är helt overkligt!

  • Anna  Henrik

    En vecka kvar!Gaaah!Varje dag ställer vi oss frågan: har vi verkligen koll på det här? Kanske, kanske inte. Kul ska det bli iallafall! Hade en dålig sittning med en florist på Växtriket som inte alls spelade i samma liga som mig. Vad är det som händer med branchmänniskor så fort man säger att det är bröllop?! Men allt det var glömt så fort jag träffade floristen på Bellis, bra service och mycket bra pris! Blommor- check.
    Klänningen får jag träffa för första gången på tisdag och Henriks kläder är klara. Så nu skulle vi kunna gifta oss, behövs bara att fixa lite smågrejer först..och försöka sova.

  • EhjärtarE

    Det kommer gå så bra så! Även om det inte känns som att man har koll så fixar sig allt!

    Det är nu en vecka sedan vi gifte oss, men det känns inte som att det är så längesen... Vi hade i alla fall en helt underbar dag som tog slut alldeles för fort! Det känns lite konstigt att det är över nu, samtidigt som det känns härligt att vara gift.

    Jag vill ge en varning också. Jag gjorde min frisyr hos Erika(tror jag hon hette) på Look. Det kan jag inte rekommendera. Konslutationen tog fem minuter och hon sa bara att "vi ser hur vi gör sen på bröllopsdagen" och sen bad hon att få låna mina bilder som jag hade med mig och det gick ju bra. På bröllopsdagen hade hon slarvat bort bilderna så att jag inte hade något att visa på hur jag ville ha det samtidigt som hon verkade ha glömt bort hur jag ville ha det. Tror ni hon frågade om de där sakerna som hon sa att vi skulle bestämma på bröllospdagen? Nej! Hon bara gjorde utan att fråga hur jag ville ha det, inte ens när jag en gång sagt att jag inte var nöjd och hon fick göra om allt frågade hon om det blev bättre eller om jag var nöjd så!!! Det blev fint tillslut, men inte som jag hade tänkt mig, jag gav helt enkelt upp mina försök att förklara för henne, det kändes lönlöst och jag hade inte tid...

    Jag vill också nämna att vi beställde vår tårta från gammelstads konditori och den rasade samman lite under bröllopsdagen. När vi lämnade tillbaka ställningen kom det fram att den inte fick förvaras fem timmar i frigolitkylen som hon sagt till oss utan skulle direkt in i en riktig kyl eftersom det var en tryffeltårta. Fem timmar gällde bara marsipantårta (och det hade ju inte vi beställt så varför hon sa fem timmar till oss vet jag inte) men vi fick i alla fall ganska bra rabatt tillslut, även om hon aldrig erkände att hon hade sagt fel. Tårtan var i alla fall väldigt god och fin i övrigt!

    (Nu blev det väldigt långt) Men trots några missar blev det en helt underbar dag och man märker verkligen när man väl står där att detaljerna faktiskt inte är så viktiga, alls!

  • altervattnet

    Jag har klippt mig på Look en gång och aldrig mer!! Fy fan hur jag såg ut.. tror tom att det var någon som hette Erika som klippte mig.
    Nä tacka vet jag Siv på Studio zacks- henne kan man lite på!

  • delirious

    hur har ni gjort med brudbuketten, och eventuellt blommor till brudnäbb? har ni beställt från florist eller fixar ni själv?...försöker kolla runt vars det är prisvärdas men nja har inte haft så stor lycka

  • LillemorL

    jag tog från bellis, med konsultation, dekoration till borden, min brubukett + 3 st tärnbuketter och så corsage till mannen och bestmannen betalade jag 4200 kr, tyckte först de va dyrt men det är nog kring det de kostar om du ska ha såmycket:) jag bllev mer än nöjd med min och tärnornas buketter!

    annahenrik: hur känns det nu några dagar innan den stora dagen??=)

  • Anna  Henrik

    Det känns helt fantastiskt overkligt men mest härligt! Vi har varit och dukat ikväll och monterat upp discot. Imorgon kommer gästerna och sen är det bara att njuta! Det verkar dessutom som att vi har kontroll på alla grejer men man vet ju aldrig.
    Håll tummarna allihop så hörs vi när det är över!

  • annanilsson78

    LYCKA TILL!
    Anna Henrik skrev 2009-08-14 00:07:58 följande:


    Det känns helt fantastiskt overkligt men mest härligt! Vi har varit och dukat ikväll och monterat upp discot. Imorgon kommer gästerna och sen är det bara att njuta! Det verkar dessutom som att vi har kontroll på alla grejer men man vet ju aldrig. Håll tummarna allihop så hörs vi när det är över!
  • l8ol

    Hej!
    Här kommer en Bodenbrud i Luleåtråden ;)
    Efter 15 år tog sambon mod och friade 1 augusti. Bröllopet blir 22 maj i Överluleå kyrka, och festen på Druidgården. Fortsätting följer :)

  • Anna  Henrik

    Nu finns det lite bilder i vårt bildgalleri från vår helt overkligt fantastiska dag!

  • Jörgens fru

    Hej alla brudar!
    Nu är jag här igen! Nygift och åter internet i huset

    Har varit bortkopplad från cybervärlden ett tag, därav frånvaron.

    Vi hade en aldels underbar dag, den 25 juli.
    Visst, lite "missöden" blev det ju, men vi är supernöjda iaf!
    Det blåste "orm" ute, så vi fick fotograferas inne. Efter vigseln var det bra väder igen, så då fotograferades vi ute iaf. Fotografen var helt underbar! Inga problem att stanna kvar för att vänta ut vädret!
    Fel stl på blommorna hade kommit, men med en underbar florist, som kastade sig i bilen och åkte till Piteå, för att hämta dom blommorna dom hade, så blev den jättefin ändå.

    Kl 7 på morgonen kom min vän och satte igång och göra mitt hår och smink.
    Kl 12 satte vi oss i bilen , bak, drickandes champagne, och for till fotograferingen.
    Vigsel kl 15. Och det var helt underbar att ha en "privat" hår och make fixare, för tom i brudkammaren åkte locktången fram! Sista toutchen!
    Vigsel, underbar solosång, allt klaffade!
    Efter vigseln och lyckönskningarna, blev det lite mer fotografering innan det bar iväg med häst och vagn till festlokalen!

    Underbar mat, underbara tal, serveringspersonal som var suveräna, underbart värdpar, tja allt var underbart!
    Bröllopsvalsen klarades av med bravur. Blev "tillfrågade" att ställa upp i let´s dance

    In på småtimmarna lämnade vi festligheterna och begav oss i taxi till hotellet där vi hade champagne, choklad och rosor som väntade på oss.
    Sen utcheckning var guld värt!
    Sen hemkommen öppnade vi presenterna i lugn och ro.

    Veckan efteråt så var jag såååå trött! Kunde sova 12 timmar och bara längtade efter kudden då jag klev upp! Var helt slut!

    Men att gifta mig, det var det roligaste jag har gjort! Skulle lätt kunna göra det igen! Med samma karl givetvis!

  • delirious

    ja det verkar vara lugnt just i denna tråd :)...hur många är vi som gifter oss i september?

  • Lycklig81

    lägger till mig, fast de verkar dött här :Z

    17/7 2010

  • Lycklig81

    ps. har startat Luleå brudar 2010 om någon är intresserad .ds

Svar på tråden Luleåtråden del 3