Inlägg från: Jörgens fru |Visa alla inlägg
  • Jörgens fru

    Luleåtråden del 3

    Här fortsätter vi våra planer inför våra bröllop!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-23 16:25
    Oj oj oj, bäst jag uppdaterar! Del 4!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 16:20

    lillemorl 19 juni
    annanilsson78- 27 juni
    Jörgens fru - 25 juli
    EhjärtarE - 1 augusti
    troddealdrig - 7 augusti
    Anna Henrik - 15 augusti
    fruiaugusti09 - 29 augusti
    Tingelingela - 11-18 november
    lill larsson - 22 maj 2010

  • Svar på tråden Luleåtråden del 3
  • Jörgens fru

    LillemorL - vilken underbar dag du verkar ha haft. Vilka underbara bilder. Ser fram emot en mer detaljerad berättelse om dagen sen.

  • Jörgens fru

    Idag är det dags för Annanilsson78!

    Inga fler möhippor?

  • Jörgens fru

    Var på storsand igår och där kom det en blivande fru vandrandes. Möhippa på g!
    Var det någon av oss måntro?

  • Jörgens fru

    Här var det lugnt. Hur går det för alla?
    Igår inhandlades mannens kläder. Allt klaffade så bra, så vi slapp springa runt och leta över hela stan. Skönt!
    Sitter annars och skriver ut festprogrammet lite nu och då, har nämnligen bestämt att jag vägrar sitta sista veckan med det. Allt som bara går ska vara fixat till sista veckan.
    Givetvis så kommer det garanterat komma upp någonting som man har glömt.

  • Jörgens fru

    Hur går det för alla brudar?

    Här har det fixats lite till. Alla häften är utskrivna och klara, gubbens kläder inhandlade och klara, lillemans kläder är uppfållade. Sista justeringen på tårtan är fixad idag, spriten ska inhandlas på torsdag.
    Ska provduka i lokalen på torsdag.
    Börjar närma sig nu!

  • Jörgens fru

    Grattis Lillemor!

    fruiaugusti09: överför lite energi till dig! Jobbigt att komma igång, kul när man har fått kläm på det, och skönt när det är färdigt!!

    Idag har det handlats alkohol så det stod härliga till!
    Köpt extra strumpor, checkat blommorna och fixad ny foundation. Skönt att "att göra listan" börjar bli kortare

  • Jörgens fru

    Här är det en till som hade möhippa och svensexan igår!

  • Jörgens fru

    Nej, jag var inte vid stadshuset kl 15.

    Både min möhippa och sambons svensexa sammanstrålade på färjan. Jag i slöja och han helt utan utsmyckning (fubb)

  • Jörgens fru

    Jag och gubben var helt säkra på att han skulle bli tagen i lördags, vilket så också blev fallet.
    Jag skulle ju jobba, så för mig var det ju lugnt. Trodde jag. Blev hippad på jobbet! Jag hade INTE tid just då, ville göra allting annat, förutom att följa med.
    Fick en slöja på huvudet, sen bar det iväg.
    Blev tilldelad öl i bilen, så det var bara att börja dricka. Sen fick jag en väska fylld med en massa fiskegrejer. Tankarna snurrade i huvudet. Vad f*n ska jag göra?
    Det bar hem till oss, där grannarna höll på att ramla av altanen, dom visste inte att vi ska gifta oss, nu lär dom veta det. Fick packa en väska med oömma kläder, badkläder, smink och festkläder. Sen bar det av igen. For in till stadsparken, där vi hade picknick och mös. Vilken tur vi hade med vädret. Sen blev det åtskilliga rundor på stan, innan vi mötte upp grabbarna och svensexe gänget för en busstur till tuna och bowlingen. Där bowlades det, bastades och åts mat. Fick en underbar present av mina vänner. Dom hade köpt mig nagelförlängningen jag ska göra nästa vecka! Perfekt! Dom tyckte det var bättre, än att dra runt en på en massa pinsamheter som dom vet att jag skulle vägrat.
    Efter bowling och mat, bar det in till stan för skumpa och färjan. Så den där fiskeväskan och oömma kläder vara bara vilseledande för att få ens tankar på andra banor.
    Vi kom hem långt in på småtimmarna, trötta men glada.

  • Jörgens fru

    Träffade prästen igår. Vi ska ha Lars-Gunnar Ottestig och kantor är Andreas Markström

    Kändes lite pirrigt att stå där framme vid altaret och öva. Eller ska sanningen fram så kändes det VÄLDIGT pirrigt!

  • Jörgens fru

    Inte många dagar kvar nu och givetvis har man fått tandvärk! Rotfyllnng väntar och jag har inte tid nu!!! GAH!

  • Jörgens fru

    Det här är ta mig fan i mig inte sant!
    Gifter mig på lördag och idag ringde blomaffären. Blommorna jag ska ha, har kommit, men i helt fel stl!!! Ska ha fem stora blaffiga kallor, det hade kommit 10 plutti småa!
    "ingen fara, vi ordnar det här" sa dom när dom ringde. Åkte dit och såg fanskapet! Kände mig nästan gråtfärdig. Det var ju verkligen inte som jag hade tänkt mig!
    Hon ringde runt och hittade tre st i Piteå i rätt stl, så nu får jag en fjuttig bukett, dock i rätt stl på blomman, men i fel antal. + att brudgummens corsage inte är i samma stl som buketten.

    Känner mig så fruktansvärt missnöjd så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

  • Jörgens fru

    Hej alla brudar!
    Nu är jag här igen! Nygift och åter internet i huset

    Har varit bortkopplad från cybervärlden ett tag, därav frånvaron.

    Vi hade en aldels underbar dag, den 25 juli.
    Visst, lite "missöden" blev det ju, men vi är supernöjda iaf!
    Det blåste "orm" ute, så vi fick fotograferas inne. Efter vigseln var det bra väder igen, så då fotograferades vi ute iaf. Fotografen var helt underbar! Inga problem att stanna kvar för att vänta ut vädret!
    Fel stl på blommorna hade kommit, men med en underbar florist, som kastade sig i bilen och åkte till Piteå, för att hämta dom blommorna dom hade, så blev den jättefin ändå.

    Kl 7 på morgonen kom min vän och satte igång och göra mitt hår och smink.
    Kl 12 satte vi oss i bilen , bak, drickandes champagne, och for till fotograferingen.
    Vigsel kl 15. Och det var helt underbar att ha en "privat" hår och make fixare, för tom i brudkammaren åkte locktången fram! Sista toutchen!
    Vigsel, underbar solosång, allt klaffade!
    Efter vigseln och lyckönskningarna, blev det lite mer fotografering innan det bar iväg med häst och vagn till festlokalen!

    Underbar mat, underbara tal, serveringspersonal som var suveräna, underbart värdpar, tja allt var underbart!
    Bröllopsvalsen klarades av med bravur. Blev "tillfrågade" att ställa upp i let´s dance

    In på småtimmarna lämnade vi festligheterna och begav oss i taxi till hotellet där vi hade champagne, choklad och rosor som väntade på oss.
    Sen utcheckning var guld värt!
    Sen hemkommen öppnade vi presenterna i lugn och ro.

    Veckan efteråt så var jag såååå trött! Kunde sova 12 timmar och bara längtade efter kudden då jag klev upp! Var helt slut!

    Men att gifta mig, det var det roligaste jag har gjort! Skulle lätt kunna göra det igen! Med samma karl givetvis!

Svar på tråden Luleåtråden del 3