• Jörgens fru

    Luleåtråden del 3

    Här fortsätter vi våra planer inför våra bröllop!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-23 16:25
    Oj oj oj, bäst jag uppdaterar! Del 4!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 16:20

    lillemorl 19 juni
    annanilsson78- 27 juni
    Jörgens fru - 25 juli
    EhjärtarE - 1 augusti
    troddealdrig - 7 augusti
    Anna Henrik - 15 augusti
    fruiaugusti09 - 29 augusti
    Tingelingela - 11-18 november
    lill larsson - 22 maj 2010

  • Svar på tråden Luleåtråden del 3
  • Jörgens fru

    Grattis Lillemor!

    fruiaugusti09: överför lite energi till dig! Jobbigt att komma igång, kul när man har fått kläm på det, och skönt när det är färdigt!!

    Idag har det handlats alkohol så det stod härliga till!
    Köpt extra strumpor, checkat blommorna och fixad ny foundation. Skönt att "att göra listan" börjar bli kortare

  • Anna  Henrik

    Nu har vi överlevt både svensexa och möhippa!Helt fantastiskt roligt, och på samma dag men inte tillsammans. Nu kan man släppa det och fokusera på planeringen, 5 veckor kvar.

  • Jörgens fru

    Här är det en till som hade möhippa och svensexan igår!

  • Anna  Henrik

    Kul!jag såg en tjej i slöja utanför stadshuset vid 15-tiden igår, kan det ha varit du? Och på färjan var det tydligen två svensexor..din blivande?
    Vi gick på färjan vid midnatt men det syntes inte att det var möhippa, om det inte räknas att jag fick skjuts dit med en brandbil!

  • Jörgens fru

    Nej, jag var inte vid stadshuset kl 15.

    Både min möhippa och sambons svensexa sammanstrålade på färjan. Jag i slöja och han helt utan utsmyckning (fubb)

  • annanilsson78

    Grattis Lillemor, till både giftemålet och bebis...

    Ja, nu är man gift!!
    27/6 i domkyrkan med fest i Rutviks bygdegård, vi blev totalt 84 personer.
    Känns pirrigt när man tänker på det, jag är fru:)

    Dagen var underbar och allt blev precis som jag tänkt mig, trots lite tillhörande strul... Vigseln var så vacker och vi och alla våra gäster hade jätte trevligt på festen.
    Trodde jag skulle bry mig mer om något strulade men när man är mitt uppe i det är man så lycklig och nöjd med allt;)
    Så till er som har ert kvar, oroa er inte om saker inte blir som man tänkt sig för det blir i slutändan bra ändå:) På bröllopsdagen ska man bara njuta och ha kul!

    Är lite avis på er som har erat kvar, men samtidigt nöjd att allt blev så bra och att det är över.
    Lycka till er alla!

  • totte38

    En fråga: Var skulle ni kunna tänka er att fotas på bröllopsdagen i närheten av centrala Luleå? Utomhus alltså...
    Gärna vid vatten...

    Kommer bara på Gyltzaudden såhär på rak arm...

  • annanilsson78

    Vi fotades i svartöstan vid två olika hus, ett vid vatten och ett förfallet gammalt hus, och på nån pir/stranden i svartöstan och nån äng, både vatten och gräs och annat kom med:)

    Det blev super fina bilder!! Vi är jätte nöjda.
    Det var fotografens idé att foto oss där.

    Ett annat fint ställe är på malmudden vid vattnet, promenad stråket mot gång bron mot stan (om det säger dig nått...) Man går förbi någon slags fest lokal. Där är det gräsmatta och träd samt vatten. Har hört andra par som fotats där.

    Gultsaudden är ju annars fint, men då tycker jag malmudden eller svartöstan är lite finare:)

    Lycka till!

  • Anna  Henrik

    okej tjejer(och killar?)! Nu börjar jag få frisyrpanik..ganska långt ifrån ännu men iaf. Min frisör är mammaledig så jag kan fritt välja men började på ett säkert kort - hennes ersättare- hon vill ha 2500 kr för att fiffa brudhår!+ reseersättning eftersom vi håller till i Råneå. Jag försökte förhandla in Henriks syster och vår toastmadame i priset men om hon ska föna deras hår så kostar det 1200 kr/skalle. Jag vill jättegärna vara fin i håret men någonstans vid 1500kr går gränsen, det är ju ingen nobelfrilla jag vill ha. Lockar och länge, alltså att frisyren ska hålla!
    Är det någon som har någon frisör på lut som är snäll och billigare?

  • EhjärtarE

    Någon som har tips på en bra restaurang (som inte är så dyr)? Vi har förlovningsdag på tisdag så vi tänkte fira lite...

Svar på tråden Luleåtråden del 3