• SaraPayam

Persiskt/Svenskt bröllop IIII

Hej tjejer, såg att den gamla tråden hade stängt så jag öppnade en ny till oss

Hur går det för er med planeringen? Hur hade ni det, ni som har gift er?

• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII
  • Lantzakeri

Nu tror jag att man ska kunna se mina bilder ;)

• Taaanja

Lantzakeri: Gud så fina ni var! :) Lägg ut fler bilder!!

• Lantzakeri

Tack Taaanja

jag ska försöka lägga ut bilder
    men hur går d för dig då o planeringen?

• SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2009-07-07 11:20:15 följande:
    Nu tror jag att man ska kunna se mina bilder ;)
    ÅÅå ni är så fina Ett stort grattis
    Sofre argd-bordet va ju supersnyggt!!
  • sadii

Hej tjejer! Jag undrar om det finns någon speciell persisk ingångsmusik? och vad heter den...? vi ska ha ett persisk liveband men vill höra på ingångsmusik innan om det nu finns någon speciell överhuvudtaget.

• SaraPayam

Jag vet faktiskt inte, men det skulle ju vara kul om det fanns Vi kan verkligen inte bestämma oss för vad vi ska ha...men det ordnar sig säkert
    Men om du hittar något, så kan du väl säga till

• Lantzakeri

vi hade en persisk gammal låt jag kommer inte ihåg vad den heter men jag kan ta reda på det när jag kommer hem

jag tror Aref sjunger den

• SaraPayam

Nu är jag Fru!!

Vi hade med en helt underbar dag, den kunde verkligen inte ha blivit bättre

Vi vaknade till solsken, å det höll i sig hela dagen, vilket kändes helt fantastiskt!
    Med så här har vår helg varit

Vi kom till slottet redan i fredags, jag hade beställt att vi skulle få 1 timmas massage var & sen efter det blev det 5-rätters middag.
    Det va verkligen jättebra å åka dit dagen innan å bara ta det lugnt, å hinna koppla av innan den stora dagen.

Vi vaknade kl 8 på bröllopsdagen, jag fixade mig i ordning å så gick vi ner till festsalen å placerade ut placeringskorten, festprogrammen & favors till gästerna.
    Efter det åt vi lite frukost & sen kom frisören kl 9, där va jag klar vid 11.30 å jag kände mig så nöjd med både frisyren & makeupen
    Vid kl 12 kom våra föräldrar & toastmastrar & syskon med sina respektive, å då åt vi lite lunch tillsammans, och sen va det dags för att klä på sig.
    Kl 13, så kom fotografen, å då tog vi alla porträttbilder & familjebilder.
    Kl 16 så började vigseln, vi va båda konstigt nog välsigt lugna & vi kände båda att vi kunde njuta av stunden. Så allt blev perfekt, bandet som spelade va superduktiga, fotografen & filmaren märkes knappt & alla gästerna va helt underbara
    Efter vigseln, så serverades det snittar & champange, och fotografen passade på å ta lite mingel foton.
    Kl 17.30, satte vi oss vi bords, för å avnjuta vår 4-rätters middag, allt va så gott, å alla gästerna tyckte det med
    Det blev betydligt mer tal å spex än vad vi trodde, så det va jättekul.
    Efter middagen va det dags att dansa vals, det gick jättebra, trots att vi bara hade tränat ca 30 min. Sen blev det lite mer dans, innan det va dags för å äta tårtan (som va supergod)
    Efter det blev det lite mer dans och det höll på till kl 02, å då kände vi alla oss väldigt nöjda, så de flesta gick å la sig & vi kom väl i säng vid 03.

Dagen efter så samlades vi å åt brunch & hade presentöppning. Och efter det började gästerna röra sig hemåt. Vi va kvar tills på eftermiddagen. Å även vår toastmaster & våra vänner. Så vi åkte gemensamt hem, satt hemma hos oss en stund & kolla på våra presenter å så, sen gick vi ner till en resturan å åt middag Det va så mysigt å bara umgås lite till å prata om hur dagen hade varit osv
    Vi fick även se bilderna som de hade tagit, så det va jättekul Såå nu längtar jag som en tok efter våra foton å vår film som ska redigeras

• SaraPayam
    Taha skrev 2009-08-03 17:52:32 följande:
    Grattis gumman! Vad vackra ni är
    Tack så mycket
  • Mulken

Nej vad kul, en tråd för oss! :D
    Tja, vi väntar med det persiska bröllopet faktiskt, budgeten räcker knappt till det svenska med alla släktingar haha! Sen att hela min persiska släkt ska till Iran under mitt bröllop gör inte saken bättre. Ska försöka lista ut vad man har till sofre-aghd, har aldrig varit med om ett persiskt bröllop om jag ska vara ärlig. Född och uppvuxen i en liten håla här i Sverige! Får se om jag åker till Iran nästa sommar och handlar in prylarna. hur har ni andra gjort? Vad behövs och har ni lyckats hitta sakerna här i Sverige eller köpt in från Iran? =S Vill verkligen ha ett Iranskt bröllop!

• Taha

Mulken, vi köpte sakerna till Sofre Aghd och alla noghl i Iran.
    Noghlen kostar mellan 1-3 kr st och finns i många olika färger och modeller.

• Persianbride2009

Jag köpte det mesta av mina saker här i Sverige men beställde noghl från Iran. Jag kan lägga upp ett par bilder på min sofre. Den var suuuperenkel och lite mer modern. Hade köpt Georg Jensen ljusstakar och skålar, dom kan man lätt använda senare. Spegeln beställde jag hos en rammakare för 500 kr.

Säg till om ni behöver mer tips =)

• Taha

Persianbride2009, vad fina ni är.
    illar er Sofre Aghd. Väldigt stilren.

• Persianbride2009
    Taha skrev 2009-08-19 20:22:04 följande:
    Persianbride2009, vad fina ni är.illar er Sofre Aghd. Väldigt stilren.
    Tack tack =)!!! Jag var nöjd faktiskt? Min familj tyckte den var för enkel, men den passade oss perfekt.
  • Lantzakeri

Snart är det Taaanja s dag.. hur går det för dig?

• FelizLane

vad är detta Sofre Aghd förnått? Ska på ett persiskt i helgen är lite nyfiken!

• Taaanja

Lantzakeri: Hehe vad gulligt av dig att fråga! Det är sjukt stressigt och jag är ett nervvrak. Men det ska nog gå bra..en vecka kvar nu...gaah..hur känns det att vara fru? Saknar du bröllopsplaneringen eller är det skönt att slippa?

FelizLane: Det är den persiska vigseln

• Lantzakeri

Taaanja
    Jag saknar bröllopsplaneringen jätte mkt faktiskt det var ju sååå mkt roligt
    Att vara Fru är jätte härligt jag har inte vant mig ännu faktiskt det tar väl lite tid att lära sig höra sitt nya efternamn men annars så är det jättekul.

stressa inte jag lovar allt kommer gå som du vill ändå och tänk på att lämna över saker till andra du måste inte göra allt själv jag är säker på att de kommer göra mins lika bra jobb som du!

Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII