• SaraPayam

Persiskt/Svenskt bröllop IIII

Hej tjejer, såg att den gamla tråden hade stängt så jag öppnade en ny till oss

Hur går det för er med planeringen? Hur hade ni det, ni som har gift er?

• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII
  • Taaanja

Faidim: Du vet att det bara är att ringa om det är något.
    Har du fortfarande ingen florist? Har du kollat interflora i olskroken, har hört att de ska vara bra..
    Jag har inte ens börjat tänka på blommor. Håller på att ta tag i maten. Puss

• jivab

hallå tjejer nu e jag en gift o lycklig kvinna ;) hihihiihi

• Persianbride2009
    SaraPayam skrev 2009-06-30 20:23:26 följande:
    Persianbride: Nämen, finns det ingen florist i närheten där ni bor?
    Hahah jo det finns ju det, kanske till och med för många men jag tycker det är så svårt! Har pratat med två stycken och jag tycker inte om tankesättet. Jag ska beställa 25 st arrangemang till borden och då tar dom betalt per blomma... tycker det är konstigt... om man köper en lös ros kostar den kanske 40 kr, fine, men om jag ska ha 3 rosor i varje arrangemang måste det väl bli b9illigre. Samma med liljor... dom vill ha 50 kr styck och jag menar på varje skjälk lilja sitter ju minst 3 blommor... Ush, va jobbigt... Ska testa med en florist som jag blivit tipsad från en av floristerna på BT i veckan.

Hur har ni löst detta med blommor?
  • SaraPayam
    jivab skrev 2009-07-01 02:50:56 följande:
    hallå tjejer nu e jag en gift o lycklig kvinna ;) hihihiihi
    Grattis Vad underbart!! Berätta hur ni hade det
  • SaraPayam
    Persianbride2009 skrev 2009-07-01 08:38:55 följande:
    Hahah jo det finns ju det, kanske till och med för många men jag tycker det är så svårt! Har pratat med två stycken och jag tycker inte om tankesättet. Jag ska beställa 25 st arrangemang till borden och då tar dom betalt per blomma... tycker det är konstigt... om man köper en lös ros kostar den kanske 40 kr, fine, men om jag ska ha 3 rosor i varje arrangemang måste det väl bli b9illigre. Samma med liljor... dom vill ha 50 kr styck och jag menar på varje skjälk lilja sitter ju minst 3 blommor... Ush, va jobbigt... Ska testa med en florist som jag blivit tipsad från en av floristerna på BT i veckan.Hur har ni löst detta med blommor?
    Jag håller med om att det låter väldigt konstigt...hmm hur resonerar de??
    När vi bokade slottet så va det vissa saker som ingick i det priset, bland annat blommor till borden. Så på fredag ska vi dit å prata om hur vi vill att de ska se ut.
  • Lantzakeri

Hallåååå o så va man gift då ;) har varit på smekmånad o tillbaka till jobbet ;)

allt gick jätte bra och vi hade jätte trevligt men fy vad snabbt det gick o nu när jag sitter o kollar på bilder från bröllopet så undrar jag om det verkligen är jag eller inte.. men nu kan jag komma med tips och ideer om ni behöver ;)

• Birdie09

Ni som klagar på floristerna, hur tänker ni????

De köper in blommorna för x antal kronor styck. Sen lägger de på för att det ska gå runt. När ni sen beställer ett arrangemang så går det åt TID att göra dessa - HUR kan det då förväntas kosta MINDRE, det måste ju kosta MER tycker jag.

All respekt för florister och alla andra hantverkare, ni gör ett jobb med händerna som jag uppskattar .

• SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2009-07-01 09:51:39 följande:
    Hallåååå o så va man gift då ;) har varit på smekmånad o tillbaka till jobbet ;)allt gick jätte bra och vi hade jätte trevligt men fy vad snabbt det gick o nu när jag sitter o kollar på bilder från bröllopet så undrar jag om det verkligen är jag eller inte.. men nu kan jag komma med tips och ideer om ni behöver ;)
    Vad härligt att ni har haft en underbar dag Vart gick smekmånaden nånstans? Har du bilder?
    Hade ni några persiska inslag?
  • SaraPayam
    Birdie09 skrev 2009-07-01 10:18:34 följande:
    Ni som klagar på floristerna, hur tänker ni????De köper in blommorna för x antal kronor styck. Sen lägger de på för att det ska gå runt. När ni sen beställer ett arrangemang så går det åt TID att göra dessa - HUR kan det då förväntas kosta MINDRE, det måste ju kosta MER tycker jag. All respekt för florister och alla andra hantverkare, ni gör ett jobb med händerna som jag uppskattar .
    ?? varför blev du irriterad? Visst gör de ett fantastiskt jobb, men det är ju en stor kostnad, å det är väl inte konstigt om man väljer å kolla runt på lite olika affärer. Det är ju jätteviktigt att man känner sig nöjd, men vill ju inte köpa "grisen i säcken" direkt...
  • Lantzakeri

Vi åkte till malaysia i 3 veckor ;)
    jag ska försöka lägga upp lite bilder jag har haft problem med det tidigare men vi gör ett försök till

Ja vi hade persisk vigselbord o persisk vigsel ;)efter att vi varit i kyrkan

Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII