• SaraPayam

Persiskt/Svenskt bröllop IIII

Hej tjejer, såg att den gamla tråden hade stängt så jag öppnade en ny till oss

Hur går det för er med planeringen? Hur hade ni det, ni som har gift er?

• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII
  • Persianbride2009
    Birdie09 skrev 2009-07-01 10:18:34 följande:
    Ni som klagar på floristerna, hur tänker ni????De köper in blommorna för x antal kronor styck. Sen lägger de på för att det ska gå runt. När ni sen beställer ett arrangemang så går det åt TID att göra dessa - HUR kan det då förväntas kosta MINDRE, det måste ju kosta MER tycker jag. All respekt för florister och alla andra hantverkare, ni gör ett jobb med händerna som jag uppskattar .
    Först och främst var mitt inlägg ingen klagan utan jag undrade om hur de arbetar! Jag har aldrig beställt arrangemang och vet inte om det är rätt att få pris per blomma. Om du såg det som en klagan ska du nog gå tillbaka och läsa inlägget igen!
    För det andra hatar jag att folk alltid ska gå in i trådar och tjafsa! Jag vill inte ha dina åsikter, varför ska du gå in och lägga dig i?! Man kan aldrig få prata i det här forumet utan att någon som du som förmodligen inte har något annat för dig ska gå in och snacka en massa skit! Jag håller mig undan alla jävla diskussioner för det är inte vad jag är ute efter, jag vill ha tips och råd kring bröllopsrelaterade ämnen INTE en massa skitsnack! Jag har av mitt inlägg lärt mig att florister jobbar på detta viset, jag har aldrig dissrespekterat dom på något sätt!

Som SaraPayam säger, som konsument har jag RÄTT att kolla runt efter priser, jag vill veta vad jag får. Menar du att man inte respekterar den som ska göra tårtan om man frågar henne om hon tar betalt per tårtbit?!
  • SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2009-07-01 13:56:42 följande:
    Vi åkte till malaysia i 3 veckor ;)jag ska försöka lägga upp lite bilder jag har haft problem med det tidigare men vi gör ett försök tillJa vi hade persisk vigselbord o persisk vigsel ;)efter att vi varit i kyrkan
    Vad härligt det låter Malaysian är ju verkligen ett av de resemålen som man nån gång bara måste få uppleva
  • Lantzakeri

Ja det var en låååååång resa men helt klart värt det men jag ska nog inte resa så långt på några år det är så påfrestande med 18 timmars flygresa hehehe

tjejer jag vet exakt hur ni känner er med all stress och allt som måste göras men ta ett råd från mig fråga om hjälp!
    Deligera och låt folk hjälpa er det är såååå mkt värt det att inte behöva ha så mkt att göra de sista dagarna!!

Sen kommer ni tänka tillbaka på det och ifrågasätta varför ni inte gjorde det hehehe

• SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2009-07-02 09:45:52 följande:
    Ja det var en låååååång resa men helt klart värt det men jag ska nog inte resa så långt på några år det är så påfrestande med 18 timmars flygresa hehehetjejer jag vet exakt hur ni känner er med all stress och allt som måste göras men ta ett råd från mig fråga om hjälp!Deligera och låt folk hjälpa er det är såååå mkt värt det att inte behöva ha så mkt att göra de sista dagarna!!Sen kommer ni tänka tillbaka på det och ifrågasätta varför ni inte gjorde det hehehe
    Jo men det är så sant, vi har vart väldigt dåliga med å delegera ut saker, men få se till å bli bättre på det.

Jo men det är klart att det är jobbigt å resa så långt, å det ve ju till å vara där några veckor, om det ska vara lönt. Fanns det mycket å göra å så?
  • Lantzakeri

Jag lovar att ni kommer att ångra om ni nit delegerar jag försökte men tydligen inte tillräckligt hehehe därför jag påpekar det

Ja vi va där i 3 veckor så d va tillräckligt lång tid.. om d fanns mkt att göra där hmm d va väldigt fin natur och det beror på vad man vill göra för dyka o snorkla är det fint o ut i djungeln och se djur. Jätte bra shopping i kuala lumpur

Men jag säger bara åk aldrig dit i början av juni för det är sommarlov för hela malaysia så de åker mkt ut till öarna och mycket är fullboka vid den tiden av året.

• Taha

Lantzakeri, GRATTIS!!!
    Nu måste du aktivera ditt galleri och lägga upp lite bilder.
    Hur gjorde ni den persiska ceremonin?

• SaraPayam
    Taha skrev 2009-07-02 21:44:07 följande:
    Lantzakeri, GRATTIS!!!Nu måste du aktivera ditt galleri och lägga upp lite bilder.Hur gjorde ni den persiska ceremonin?
    Hahaha jag håller med
  • SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2009-07-02 15:08:31 följande:
    Jag lovar att ni kommer att ångra om ni nit delegerar jag försökte men tydligen inte tillräckligt hehehe därför jag påpekar detJa vi va där i 3 veckor så d va tillräckligt lång tid.. om d fanns mkt att göra där hmm d va väldigt fin natur och det beror på vad man vill göra för dyka o snorkla är det fint o ut i djungeln och se djur. Jätte bra shopping i kuala lumpurMen jag säger bara åk aldrig dit i början av juni för det är sommarlov för hela malaysia så de åker mkt ut till öarna och mycket är fullboka vid den tiden av året.
    Okay, nä men det är klart, men hur vad det med vädret å så nu?
    Det låter verkligen jättehärligt
  • Lantzakeri

Nu tjejer finns det bilder i mitt galleri

• Taaanja

Lantzakeri: Man kan inte se ditt galleri. Du måste öppna det för alla.

Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII