• SaraPayam

Persiskt/Svenskt bröllop IIII

Hej tjejer, såg att den gamla tråden hade stängt så jag öppnade en ny till oss

Hur går det för er med planeringen? Hur hade ni det, ni som har gift er?

• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII
  • SaraPayam
    Taha skrev 2009-06-29 12:33:56 följande:
    26 dagar kvar...och vi har sååååååååå mkt kvar att fixa. Men...det viktigaste är att vi har lokal, mat & dryck, vigselplats och en massa underbara gäster.
    Ååå nu du...är det inte långt kvar Gu vad spännande. Jo men det är ju det vikitigast..för det är ju svårast å fixa...
    Har alla gäster å så redan kommit?
  • SaraPayam
    Taha skrev 2009-06-29 12:34:15 följande:
    SaraPayam, visst har ni gift er redan?
    På onsdag har vi 1 månade kvar Så än är vi inte gifta Men nu längtar man ju som en tok, vill att det ska den 1:a augusti nu!!
  • SaraPayam
    Persianbride2009 skrev 2009-06-29 12:24:35 följande:
    19 dagar kvar till mitt!!! Shit, har panik... tycker mig vara klar med det mesta men är livrädd att ha glömt en massor. Hur går det för er?
    För oss går det bra, jag håller på för fullt med festprogrammens framsia, så nu är det snart klart, sen får vi ju skriva ut innehållet några dagar innan bröllopet.
    Imon ska jag kommer på underkläder, så jag hoppas att jag kan får det köpt...
    Sen MÅSTE vi lära oss å dansa vals...funderar på å ta nån privatlektion eller nåt...
  • sadii

saraPayam:

är din blivande iranier? är du svensk?

Jag gifter mig med 1 augusti med en iranier!

• Taaanja

Persianbride2009: Faidim, det är inte alls lång tid kvar nu. Och jag är nästan lite nervös för din skull. Du får säga till om du behöver någon hjälp, förstår att du är stressad nu. Men det kommer bli kanon gumman!

• SaraPayam
    sadii skrev 2009-06-30 02:31:36 följande:
    saraPayam:

är din blivande iranier? är du svensk?

Jag gifter mig med 1 augusti med en iranier!
    Japp han är iranier å jag är svensk Vad kul att vi har samma datum
  • sadii

oh vad kul jag är med svensk eller halv haha o halv turk o han är iranier... får jag fråga hur gör ni med alla persiska traditioner så som sofre aghd, ska ni ha det?

• SaraPayam
    sadii skrev 2009-06-30 09:58:25 följande:
    oh vad kul jag är med svensk eller halv haha o halv turk o han är iranier... får jag fråga hur gör ni med alla persiska traditioner så som sofre aghd, ska ni ha det?
    Vi ska inte ha det, vi hade tänkt å ha det från början, men nu är det bestämt att vi inte ska ha det. Men m2b´s moster kommer att läsa en dikt på persiska under vigseln & sen kommer vi ha lite persisk musik under festen å så. Vi kommer även ha lite persisk musik till minglet. Är så glad över att vårt band ville lära sig å spela lite persiska låtar
  • Persianbride2009

Gumman, jag är nervös åt mig själv... jag har fan ingen florist! Jag dööör... detta är så svårt... Blä

hur går det för dig? Har du någon florist?!

Taaanja skrev 2009-06-30 07:34:22 följande:
    Persianbride2009: Faidim, det är inte alls lång tid kvar nu. Och jag är nästan lite nervös för din skull. Du får säga till om du behöver någon hjälp, förstår att du är stressad nu. Men det kommer bli kanon gumman!
  • SaraPayam

Persianbride: Nämen, finns det ingen florist i närheten där ni bor?

Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop IIII