• aciz
    Äldre 30 Mar 22:21
    2116 visningar
    7 svar
    7
    2116

    -16 kg på 5 månader klart men kört fast nu =(

    Hej jag hoppas kunna få lite råd.

    Jag började i september månad -08 bestämt att gå ned i vikt med träning rätt mat och reductil som är en aptitnedsättande tablett. Började på 101 kg och är nu på 85 kg och har vart det i nästan tre månader, vill bara äta och orkar inte träna lika mycket.

    Tabletterna ligger hemma och skräpar för jag känner inte av dom längre. Vad ska jag göra?
    Har som tur inte gått upp i vikt men är livrädd för det.Fattar inte varför allt bara avtog=(

    Tacksam för svar och förslag!!

  • Svar på tråden -16 kg på 5 månader klart men kört fast nu =(
  • Igia
    Äldre 31 Mar 12:51
    #1

    Först och främst jättegrattis till de kilona!

    När man har hållit på nåt under en längre tid så vänjer sig kroppen vid det. Det du behöver göra är att lägga om rutinerna igen. Byta träningsform, äta lite mindre (ffa om du inte tränar lika mkt nu som innan). Ffa träningen är viktig att variera om du vill få resultat hela tiden. Vad har du tränat hittills?

    Sen är det så att efter ett tag så börjar du bygga mer och mer muskler och då blir det mer som att du omvandlar istället för att gå ner. Du förlorar fett men får mer musklmassa. Muskelmassa är tugnt...

    Har du mätt dig runt midjan, bröst osv för att se resultaten där?

  • aciz
    Äldre 31 Mar 16:01
    #2

    Tack för svaret!

    Jag har tränat både styrka och kondition och simmat lite också, tänkte börja simma lite mer nu så får vi se om det hjälper.

    Jo jag har mätt runt midjan, 12 cm har jag blivit av med. Lika mkt på höften, ska börja mäta igen nu,vet inte om det har hänt något..=)

    Ska faktiskt försöka träna annorlunda och käka mindre. så svårt på kvällarna. Funderar på testa hoodia eller något annat aptitnedsättande...

  • bongen­80
    Äldre 31 Mar 16:08
    #3

    Provat cambridge?

  • lillP
    Äldre 31 Mar 16:19
    #4

    Jag har också ätit Reductil, och samma sak hände för mig. Det avtog men när jag slutade så gick jag upp några kilon så jag började äta igen. Nu är det lie drygt tre månader sedan jag slutade helt med medicinen, gick upp 0,5kg/vecka i början innan jag stannade på +5kg. Nu har jag följt en kokbok som heter Paulúns GI-månad och ökat på träningen till tre pass per vecka. Har lyckats gå ner 2 av de 5 extra kilona

    Om du har svårt att hålla igen på kvällarna beror det troligtvis att du inte fått i dig tillräckligt under dagen. Äter du frukost, lunch, middag och ett mellanmål? Märker att jag blir väldigt sugen på kvällen om jag slarvat under dagen.

    Hoppas du hittar motivationen med träningen snart igen! Kanske kan du anmäla dig till tex www.letswalk.se för att ha en annan målsättning än just vikten? Lycka till!

  • Mörk Ängel
    Äldre 31 Mar 16:39
    #5

    Vad är det för tabletter ni pratar om?

    Mot sug, ffa sötsug så är kromtabletter superbra! Kanske kan du testa sådana. Just som Igia skriver så har kroppen förmodligen vant sig. Den behöver få en ny "chock". En ätardag kan vara bra någongång då och då - inte onyttigheter utan lite mer mat så att du ökar på förbränning. Också ett extra långt träningspass då och då kan vara suveränt.

  • lillP
    Äldre 31 Mar 16:49
    #6

    reductil är en receptbelagd bantningsmedicin

  • aciz
    Äldre 1 Apr 22:00
    #7

    Ja jag kanske ska vara glad att jagg inte gått upp något iaf.
    Men jag ska testa dom där tabletterna för sötsuget så får vi se=)

    Tack för alla svar. Jag ska bara försöka träna mer nu och äta lite mindre=) Tänker ändå gotta mig =)

Svar på tråden -16 kg på 5 månader klart men kört fast nu =(