• Luucie

Roligt galet eller bara helt galet..?!

Jag funderar på om vi ska ta tunnelbanan till festen efter kyrkan?
    Det är bara två stationer och jag tänkte att man kanske skulle kunna ta ganska coola foton...jag menar hur ofta ser man ett brudpar med följe på tunnelbanan?!

Alla åsikter välkomna, elaka också

• Svar på tråden Roligt galet eller bara helt galet..?!
  • MulleNuh

hahaha! Ja tummis!!!?!

Luucie skrev 2009-03-14 21:35:35 följande:
    Jaaa! Såklart! Sköna bilder från busshållplatsen och sen kan du sitta på handikapplatsen om du har svårt att få plats med klänningen Gör det absolut, så får vi kolla varandras bilder sen!
  • aikidoaasa

Det kan vara jätte kul!
    Jag minns för några år sedan då jag och sambon gick mellan två lokaler där själva festen skulle vara och där vi bytte om. (Det var ett helt gäng som gjort en del saker innan och därför behövde göra oss iordning i en sporthall)
    Jag gick där i en fin "debutant vit" balklänning och han i en riktigt snygg kostym. Gissa hur många grattis och glada leenden som vi fick på vägen dit. Det enda tråkiga för mig var iof att det inte var bröllop på g...
    Så varför inte?! Det känns riktigt läcker att se riktigt fint klädda personer ute på stan.

• Hav och Sol

Varför inte?

Jag såg en fotografs portfölj med ett brudpar som gick i Kungsträdgårdens t-bana. Det råkade vara Stockholm Maraton den dagen så då fick de gå undervägen. Det är en väldigt lugn och fin station så det blev väldigt fina bilder. Sen syns det ju en lite mer spännande glädje då ingen hade räknat med denna incident. Så varför inte? Mycket kan ju bero på vilken station det rör sig om....eller vilken stil bröllopet/brudparet har.

Minns inte fotografen dock.

• JoPe2009

Hav och Sol skrev 2009-03-22 16:51:02 följande:

Varför inte?Jag såg en fotografs portfölj med ett brudpar som gick i Kungsträdgårdens t-bana. Det råkade vara Stockholm Maraton den dagen så då fick de gå undervägen. Det är en väldigt lugn och fin station så det blev väldigt fina bilder. Sen syns det ju en lite mer spännande glädje då ingen hade räknat med denna incident. Så varför inte? Mycket kan ju bero på vilken station det rör sig om....eller vilken stil bröllopet/brudparet har.Minns inte fotografen dock.
    Jag antar att det var samma fotograf som jag länkade till i inlägg 23 för det låter som samma beskrivning, eller? (www.lindisima.se/katjajoakim.htm).
  • Tindragull

Hon är jätteduktig!
    Det är för övrigt min fd. svägerskas nya svägerska...
    Fd. svägerskan finns också med där bland bilderna... Zandra & Arandy.

JoPe2009 skrev 2009-03-23 14:06:48 följande:
    Hav och Sol skrev 2009-03-22 16:51:02 följande:
    Jag antar att det var samma fotograf som jag länkade till i inlägg 23 för det låter som samma beskrivning, eller? (www.lindisima.se/katjajoakim.htm).
  • Cesium

Jag älskar såna kontraster, så underbart galet!

Stor klänning sa du? Tänk den i kombination med allra helst de gamla spärrarn ! Hoppas att barnvagnsgrinden är stor nog...

• tossesnurr

underbart!!! såklart ni ska göra det. Ni får säkert supercoola bilder o minnet av det kommer att värma länge! :)

• Red Scarlet
    JoPe2009 skrev 2009-03-13 09:22:19 följande:
    Jag gillar också den idéen och faktum är att jag vet att jag har sett bröllopsbilder i tunnelbanan på en fotografs hemsida och nu har jag suttit hur länge som helst och letat! Jag hittade bilderna här! www.lindisima.se/katjajoakim.htmDet finns rätt mycket bilder men om man bläddrar fram till efter vigseln ser man att de var nere i tunnelbanan med hela brudföljet, ser coolt ut tycker jag ).
    Ååh det är fotografen vi har bokat.. härligt! :D
  • Red Scarlet

Jag säger det Luucie, go for it! Vi stockholmare ska vara stolta över vår (icke alltid fungerande men ändå) lokaltrafik. Kommer att bli snygga kontraster och riktigt roligt. Men jag skulle kanske rekommendera att ni fotograferar er innan vigseln/t-banan ifall klänningen ändå blir smutsig på färden :7

• Carro 1963

nu är jag väl jättetorrbollen men hur kul är det med dessa bilder efteråt - om 10, 20 30, år? är det det ni vill sätta i albumet och visa kommande generationer - jag vet jag är konservativ - en tanke bara

• JoPe2009

Carro 1963 skrev 2009-03-30 10:01:44 följande:

nu är jag väl jättetorrbollen men hur kul är det med dessa bilder efteråt - om 10, 20 30, år? är det det ni vill sätta i albumet och visa kommande generationer - jag vet jag är konservativ - en tanke bara
    Du har nog en poäng i vad du säger men jag tror väl inte att det är någon som _bara_ tar sådana bilder! I stället är väl det något man gör som extragrej antar jag, eller? Om man gör det kan man ju få både lite mer klassiska porträtt också!
  • gotlandsulrika

Coolt! Jag som fotograf går direkt igång på en sån idé. Om ni vill ha lite mer traditionella bilder så kan ni ju ta det också.

Jag tycker att det är roligare och titta tillbaka i ett bröllopsalbum som representerar oss än någon form av standardbilder som majoriteten av alla brudpar har.

Själva ska vi va crazy genom att ta med alla gästerna efter middagen till vår favoritkrog där vi ska segla in under discokulan och köra brudvalsen :)

• Carro 1963

jo men jag har gjort crazy och kul och nu ser det bara pinsamt ut ett antal år senare - men har man råd att göra bägge varianter så tycker jag det är bra

• Luucie

Ja vi har bestämt att vi vill göra det (om fotografen vill, har inte hunnit prata med honom än..)! Vi var tom och tittade ut coola platser i T-banan påväg mot festlokalen. Finns massor och så finns det en fin park med vackra träd och grönt där vi kan ta lite mer traditionella bilder.

De klassiska studiofotona däremot är inte vår grej. Det har jag aldrig gillat, varken när jag tagit egna eller sett andras, så att vi inte tar såna är nog inget jag kommer ångra längre fram.

Tack alla för att ni engagerat er och svarat på mitt tokiga infall!

Svar på tråden Roligt galet eller bara helt galet..?!