• Zavannah

Hur många gäster bjöd ni?

Ja, hur många gäster bjöd ni? Hur drog ni gränsen? Tex alla kusiner, vänner ni inte träffat på 10 år osv? Vilken åldersfördelning på gästdeltagarna?

Jag känner att jag bara vill bjuda dom närmaste. Men sen tänker jag på själva festen - då är det ju faktiskt roligt att vara ganska många (tänker på dans o sånt).

Såå.. Vilka bjöd ni helt enkelt?

• Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?
  • Jessie Gustav

Nej det är inte fel.jag har typ 30 kusiner och jag bjöd bara två.Dom jag har haft närmast kontakt med dom senaste åren.

Zavannah skrev 2009-02-18 19:16:39 följande:
    Kul att läsa lite hur ni tänker Ang kusiner... Är det fel att bara bjuda tex 3 kusiner av 8? För dessa 3 är dom som jag verkligen har kontakt med. Dom andra träffar jag aldrig + att dom är ganska mkt äldre än mig oxå.
  • utvald

Hjälp!!Vi har inte ens bestämt vilka vi ska bjuda och det är bara 4 mån kvar...är vi dumma i huvet?????????????????????????????????

Men alla vet att vo ska gifta oss så det kommer inte som en chock för någon..hehe....vi kommer va ca 30-35 bara men som sagt...budgeten va inte den bästa när han äntligen fria....det viktigaste för mig är att jag får vara med min älskade...idag känns det som jag skiter i alla andra då jag blev osams med en arb kamrat...hur livet kan va...suck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• syllan

vi har bjudit 92 st, minimalt med släktingar, har massor med kusiner men har dragit gränsen vid dom jag umgås med ibland på egenhand(utan att det är släktkalas) alltså 3st. inga barn, alla har nästan barn så då skulle det nog bli ca 250 gäster och mer barnkalas än bröllopsfest...

• AnnBo

Vi har bjudit 65 st, en del från min släkt från mammas sida dvs de vi umgås med.
    Men ingen annan släkt, för de andra har vi inte alls lika bra kontakt med tyvärr.

Sen är det vänner
    Och alla är medvetna om att det är ett barnfritt bröllop så det är bara 2 småttingar som kommer, de ammar fortfarande då

• jos79

Vi har bjudit 122, men räknar med att cirka 110 kommer på festen. Vi har bjudit alla kusiner utom två, som föll för åldersgränsen 18. Någonstans måste man ju dra gränsen och eftersom festen är på en restaurang och det kommer serveras alkohol, tyckte vi att det var passande så. Om alla barn varit bjudna hade vi inte haft rum i lokalen. Inte råd hellerfför den delen...

• Blivande mrs walker

Leeloo: Vi tänkte också att vi nog inte hade så många att bjuda, men så började vi skriva upp namn och nu har vi skickat kort till 108 personer, och då känner vi ändåa att vi hade kunnat bjuda litet fler...
    Vi strök och våndades med gästlistan, tills vi insåg att det ju faktiskt rymdes fler i lokalen och det var ju roligare att vara många och ha roligt än att några blev sura för att de inte fick komma.
    Vi har bjudit de kusiner vi umgås med, typ 10 var, och alla mostrar, fastrar farbröder och morbröder.
    Framför allt har vi bjudit vänner, kanske mer "nutida" än "forntida", men också de gymnasievänner osv som vi umgås med fortfarande.
    Åldersfördelningen är kanske 15 över 50, resten 20-30 utom några stycken under 20

• Malin och Joel

Vi filar bara på gästlistan än så länge men det kommer väl bli ca 50 st. Närmsta familjen (som jag anser inkluderar kusiner och mostrar o.s.v.) och närmsta vännerna. Dock kommer inte alla bli bjudna på själva ceremonin, utan festen efteråt.

• Zavannah

Nu börjar vi oxå bli överens om vår gästlista. I början ville min blivande bara bjuda cirka 20 pers, vilket jag tyckte var alldeles för lite. Bara från min sida har jag svårt att få ner listan till under 35.

Så nu har vi enats om att bjuda mellan 50 o 60 pers

• 040409

Vi har bjudit 106 personer, och 93 har tackat ja. Vi har begge ganska stora släkter, men då min är störst och jag har 22 kusiner i olika åldrar och många mostrar så har jag bjudit alla mostrar/fastrar/farbröder/morbröder, men bara de kusiner som är i min ålder. Fästmannen har bjudit alla hans kusiner (10 st) så blir släkterna ungefär lika stora på begge sider. Sen har vi ca lika många kompisar som vi bjudit.

• foma09

Vet inte om jag skrivit här tidigare men vi bjöd 82 gäster. Vi valde de som vi verkligen ville ha med på festen. Har för stora släkter både jag och sambon för att det ska kännas okej att bjuda alla. Det känns bra så som vi har gjort

Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?