• Zavannah

Hur många gäster bjöd ni?

Ja, hur många gäster bjöd ni? Hur drog ni gränsen? Tex alla kusiner, vänner ni inte träffat på 10 år osv? Vilken åldersfördelning på gästdeltagarna?

Jag känner att jag bara vill bjuda dom närmaste. Men sen tänker jag på själva festen - då är det ju faktiskt roligt att vara ganska många (tänker på dans o sånt).

Såå.. Vilka bjöd ni helt enkelt?

• Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?
  • Kajsalisan

vi har bjudit 98, men eftersom våra föräldrar betalar kalaset delade vi upp dett att varje föräldrapar har bjudit 25 (de i släkten) sen har vi bjudit 25 vänner var. Väldigt diplomatiskt och inga inbördes diskussioner om vem som får komma och inte, så är lite olika var det är kapat.. Enda regeln vi hade var att vi bjuder inge vi haft ihop det med =)) men annars är åldern 18-80 men som de flesta andra ligger medelåldern på 25-35

• Fenixx

vi kommer bjuda 40st. närmsta släkt och vänner. våra kusiner står vi inte direkt nära och kommer inte bjuda. kommer vara ganska jämnt mellan äldre och vänner, lite mer yngre kanske.

• marriage09

appropå att inte bjuda några man haft ihop det med så kommer tre av mina ex att vara med, hihi... Inte för att de är ex egentligen utan för att de är tre av mina närmsta vänner. Hade blivit jättejobbigt om min m2b hade fått för sig att vi inte fick bjuda in ex (för honom också eftersom han numera också räknar dem till sina nära vänner)

• Heloise

62 stycken har vi bjudit, då är det den närmsta släkten( moster och kusiner men inga kusiner från pappas sida)från min sida, m2b har nästan ingen släkt alls, samt våra närmaste vänner.
    Räknar med att(minst)4 tackar nej pga ålder men blir jätteglad om de kommer.
    Men vi har inte bjudit vänner vi inte träffat på ett par år eller barn.

• Vlora

Vi har bjudit ca 60 stycken med barnen räknat. MEn om inte en familj kan komma så försvinner ju typ mellan 3.5 personer direkt...så vi räknar med mellan 40-60 i alla fall.

• 4ever2

Vi kommer bjuda ca 50 pers. Vi har försökt att bara bjuda de som vi tror verkligen är glada för vår skull. Alla kusiner utom 1 föll bort (Vi träffades genom henne och hennes pojkvän). Våra föräldrars syskon, min mormor och min gammelmormor bjuder vi. De enda barnen blir våra syskonbarn, 4 st. Tror det blir hälften släkt och hälften vänner ungefär. Är ändå lite rädd för att festen ska bli för stel men vi är i en ganska liten lokal på en restaurang så jag hoppas det inte ska märkas att vi faktiskt inte är så många.

• Zavannah

Kul att läsa lite hur ni tänker

Ang kusiner... Är det fel att bara bjuda tex 3 kusiner av 8? För dessa 3 är dom som jag verkligen har kontakt med. Dom andra träffar jag aldrig + att dom är ganska mkt äldre än mig oxå.

• Leeeloo

Gud vad stora bröllop alla har. Jag tror inte att jag skulle kunna samla ihop 120 stycken även om jag försökte. =) Vi har bjudit 37 stycken, men då har vi inte bjudit någon släkt utan bara föräldrar, syskon och deras familjer samt våra närmsta vänner. Helt enkelt så har vi bjudit dom som vi vill och tycker om. =) Sen har det förstås lite med budgeten att göra också.

• Kajsalisan

Nej det tycker jag inte alls.. Jag har bara bjudit två av.. ja väääldigt många. men är de två jag umgås med och som är i min ålder.

Zavannah skrev 2009-02-18 19:16:39 följande:
    Kul att läsa lite hur ni tänker Ang kusiner... Är det fel att bara bjuda tex 3 kusiner av 8? För dessa 3 är dom som jag verkligen har kontakt med. Dom andra träffar jag aldrig + att dom är ganska mkt äldre än mig oxå.
Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?