• Zavannah

Hur många gäster bjöd ni?

Ja, hur många gäster bjöd ni? Hur drog ni gränsen? Tex alla kusiner, vänner ni inte träffat på 10 år osv? Vilken åldersfördelning på gästdeltagarna?

Jag känner att jag bara vill bjuda dom närmaste. Men sen tänker jag på själva festen - då är det ju faktiskt roligt att vara ganska många (tänker på dans o sånt).

Såå.. Vilka bjöd ni helt enkelt?

• Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?
  • Anki82

Vi har bjudit ca 120 pers och då har vi bara tagit närmast släkt o vänner men när mer än hälften av gästerna skulle va tvugna att resa från Irland till sverige så räknar vi med att kanske bli ca 100 då inte alla kanske kan eller har råd att lägga pengar på resan, åldern är väldigt varierad allt från små barn till åldringar men ca 25-35 ligger nog medelåldern på.

• Lajsan

Vi var ca 70 pers, fick med dom flesta släkt och vänner, tog ju bara dom vi "umgås" me.

• DanKat

Vi har bjudit nånstans mellan 160 och 170 pers. Vi ville bjuda alla släktingar (även de kusinbarn som finns, vilket inte är särskilt många iofs), våra båda sidor blir tillsammans 105 pers.

Åldern på våra gäster kommer vara rätt blandad (förutom att vi inte har så många äldre). Har några fastrar/farbröder som är runt 60-årsåldern (och m2b:s mormor som är drygt 80, hon är den enda som är från den äldsta generationen), sen är det ganska många hela vägen ner känns det som Det är nog ganska många av våra föräldrars syskon som är runt 50, ett antal släktingar är 30-40 nånting, många vänner och kusiner mellan 20-30 (eftersom vi själva är runt 25), sen är det några kusiner som är 10-20 och en del kusinbarn och kompisars barn som är 0-10.

• Bulle22

Vi bjöd 95 st.

Inga barn, inga släktingar vi inte umgås med inga "gamla kompisar" som man inte haft kontakt med de senaste 5 åren typ...
    Sedan försökte vi få en bra åldersmix så "alla" har trevligt!

Jag tycker inte man skall bjuda av "pliktkänsla".

• källerudd

Oj vilka stora bröllop många har...Vi kommer vara 40-50 st då är inte mina kusiner bjudna (umgås inte med någon av dem fast hade velat bjuda två) eller moster, farbror. Vi är lite begränsade för att stället inte är så stort. Men har oxå några gamla vänner som jag skulle vilja bjuda...

Vi har ju en bit kvar så är inte helt klara med hur vi vill ha det...Svårt det här

• bongen80

vi har väldigt tight budget men vi har dragit in på massa annat så att alla vi vill ska kunna komma. hellre det än att ångra att vissa inte blev bjudna.

• Brud juni 09

Vi har bjudit exakt 100st. Vi har jättehärlig släkt på båda sidor så vi kunde inte låta bli att bjuda alla där, inklusive kusiner med respektive. Bland vännerna bjöd vi de vi umgås med, men även en del gamla vänner som man inte har chansen att träffa så ofta. Det känns kul och väldigt många av dem her redan tackat ja. Vi fick med alla vi ville helt enkelt :)

• Jessie Gustav

Vi bjöd bara närmaste familjen.jaa två av mina kusiner som jag vuxit upp med var oxå med.Totalt blev det 18 vuxna och fyra barn.Tyckte det var lagom.men det var riktigt jobbigt att säga till en del att dom inte var bjudna men vi hade ju som många andra en budget att tänka på.

• lolca

Vi har bjudit 47. Nästan bara vänner är det, de flesta i vår ålder (30-35). De yngsta är mina tre syskonbarn som är 11, 13 och 19 år. De äldsta är mina och min blivande mans föräldrar.

Vi ville inte ha hur mycket folk som helst och sen ville vi ha våra närmsta vänner. Det kändes viktigare än att bjuda mina kusiner som jag inte har träffat på flera år.

• Tooticki

Vi bjöd folk vi umgås med på "frivillig" basis, inte släktingar vi bara träffar på högtider, inte gamla barndomsvänner som vi inte umgås med längre etc. Vi höll nere antalet lite för vi ville inte bjuda för många. Vår fördelning var ca 50/50 familj och vänner, 40 pers blev det.

Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?